در قسمت دوم از موضوعی که در خصوص راهکارهای مصون ماندن از اثرات شیوع کرونا در مقاله قبلی گفته شد قصد داریم در این مقاله بر روی مسئله سئو در این دوران و مسائل تکمیلی تر بپردازیم.

یک) گفتگوی مجازی با کارکنان و مشتریان

سعی کنید در این دوران ارتباط خود با کارکنان و مشتریانتان را حفظ کنید. بهترین راه برای حفظ ، استفاده از گفتگوهای آنلاین تصویری است. شاید پیامهای نوشتاری یا فایلهای صوتی شما در این دوران بتواند ارتباط شما با مشتریان را حفظ کند ولی مطمئن باشید برقراری ارتباط تصویری به لحاظ کیفیت ارتباط بسیار متفاوت تر است و بهتر می تواند به شما در رسیدن به این هدفتان کمک کند ؛ زیرا مردم با محرکهای تصویری بهتر از سایر محرکها ارتباط برقرار می کنند. همچنین برقراری چنین ارتباطی می تواند احساس نزدیکی و دوستی بین شما ایجاد کند.

دو) مرتب سازی محتوا

همواره یک فایل مرتب شده از محتواهای خود داشته باشید. ممکن است شما در سایت خود از محتواهای مختلف مانند فیلم ، عکس ، محتوای نوشتاری ، فایلهای متنی مانند کتاب یا هر محتوای دیگری را آپلود کرده باشید. حتماً یک فایل اکسل برای ذخیره کردن این محتواها و تاریخ اشتراک گذاری از آنها داشته باشید. نکته مهم دیگر این است که مشخص کنید که کدام یک از محتواهای شما بیشترین بازدید و اشتراک گذاری توسط کاربران را داشته است.

سه) به کارهای عقب افتاده خود رسیدگی کنید

حتماً شما کارهای عقب افتاده زیادی داشتید که همیشه به دنبال فرصتی بودید تا آنها را انجام دهید. از جمله این کارها که در کیفیت فعالیت و کار شما نیز بسیار موثر است ، مرتب کردن پرونده ها است. سعی کنید در این فرصت ، پرونده ها را سر و سامان داده و آنهایی که مختومه شده است را از دسترس کنار بگذارید تا بتوانید بهتر به پرونده های باقی مانده رسیدگی کنید. همچنین می توانید در این فرصت به جمع آوری و سر و سامان دادن مطالب ، تجربیات و اطلاعات خود بپردازید و آنها را به صورت مقاله یا کتاب منتشر کنید. دقت کنید که انجام این کارها گاهی بسیار مهم تر از خرید و فروش است ؛ چرا که انجام آنها به شما هویت و اصالت می بخشد.

چهار) کلید واژه ها

سئو و استفاده از روشهای مناسب در آن می تواند میزان بازدید کاربران اینترنت از سایت شما را بالا ببرد. برای این کار ، می توانید از کلید واژه های مختلف برای سئو استفاده کنید. منتها باید کلماتی را انتخاب کنید که نتیجه جستجوی شما را در گوگل افزایش دهد. بسیاری از افراد معتقدند که استفاده از کلمات بریده بریده و کوتاه بهتر است. در حالی که می توانید از کلمات بلند نیز استفاده کنید. پس خودتان را در محدودیت کلمه قرار ندهید بلکه فقط به دنبال یافتن بهترین کلمه یا واژه باشید که احتمال جستجوی شما را افزایش  دهد.

پنج) پاسخگویی منطقی به کاربران

سعی کنید زمانی که کاربران شما سوالی را می پرسند به صورت منطقی پاسخ دهید تا مجبور نباشید جواب یک سوال را بارها تکرار کنید. زیرا ممکن است بسیاری از افراد دیگر هم باشند که دقیقا همان سوال را داشته باشند. سعی کنید یک روش اختصاصی برای خودتان داشته باشید و سوال مخاطبان خود را بر اساس آن پاسخ دهید. اگر پاسخ های شما با برند شرکت یا سازمانتان باشد ، نتایج بهتری خواهد داشت.

شش) تجدید نظر در قیمتها

به نظر مشاوره بازاریابی  ؛ سعی کنید با کاهش دادن قیمت محصولات خودتان مشتریان را ترغیب کنید که در این دوران از شما خرید کنند. می توانید هم قیمت محصولات خود را کاهش دهید و هم اینکه فروشگاه آنلاین خود را بهبود ببخشید و محصولات و خرید مشتریان را در درب منزل آنها تحویل دهید. چنین خدماتی در این دوران نه تنها موجب می شود کسب و کارتان دچار کساد نشود بلکه رونق نیز می گیرد. زیرا این دقیقاً همان شرایطی است که مردم به آن علاقه مند هستند. یعنی محصولی که ارزان و راحت به دستشان برسد. پس با کمی خلاقیت و کاستن از هزینه هایی که در این دوران به درد شما نمی خورد ، سعی کنید بودجه باقی مانده را صرف روشهای مناسب در این دوران کنید.

هفت) اطلاع رسانی اخبار کسب و کار به مشتریان

احتمالاً شما نیز مانند بسیاری از مشاغل ساعات کاری متفاوت تری را در این دوران انتخاب کرده اید. شاید ساعتهای کاری شما از نظر طولی کمتر شده یا در روزهای بخصوصی خدمات ویژه ای می دهید. سعی کنید مشتریان خود را در خصوص تغییر ساعتهای کاری خود مطلع کنید.

هشت) تجزیه و تحلیل فروش

در این دوران قطعاً اطلاعات مربوط به فروش شما از نظر میزان یا کیفیت فروش تغییراتی کرده است. به عنوان مثال ، برخی از محصولاتتان بیشتر به فروش می رسد یا برخی از آنها چندان فروشی ندارد ، یا گروهی از افراد خاص جزء مشتریان شما شده اند. سعی کنید با جمع آوری و تجزیه و تحلیل این اطلاعات ، به داده های مهمی دست پیدا کنید و در ادامه روند کاری خود از آنها استفاده کنید.


موضوع مرتبط :

راهکارهای مصونیت از اثرات شیوع کرونا و فاصله گذاری اجتماعی در کسب و کار (قسمت اول)

ترفندهای افزایش فروش در زمان کسادی بازار

تحلیل رفتارهای مصرف کنندگان در کشورهای مسلمان

تحلیل رفتار خانوارها در خرید و مصرف محصولات خوراکی

تحلیل روش فروش مستقیم برای برندهای ایرانی

نظر شما

The post راهکارهای مصونیت از اثرات شیوع کرونا و فاصله گذاری اجتماعی در کسب و کار (قسمت دوم ۲ ) appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.