مواد غذایی از جمله محصولاتی هستند که همه روزه مردم به آنها نیاز دارند و به صورت انبوه تولید شده و به فروش می رسد.

از طرفی ، تغذیه و کیفیت مواد غذایی یکی از ارکان اصلی زندگی مردم باید باشد. از آنجایی که بدن سالم می تواند در انسان موجب افزایش توانایی های ذهنی و روانی شود و در نهایت داشتن نیروهای انسانی سالم یکی از منابع ثروت هر کشوری است این موضوع بسیار مهم و حساس است. همچنین تغذیه سالم ، کیفیت زندگی را تا حد زیادی بالا می برد و انسانها را از هزینه های گزاف پزشکی نجات می دهد. گسترش زندگی شهر نشینی و مکانیزه شدن فرآیند تولید اکثر محصولات غذایی موجب شده بسیاری از مواد غذایی از حالت طبیعی خود خارج شوند و به سختی می توان یک مواد غذایی طبیعی پیدا کرد.

از طرف دیگر به دلیل بسیاری از عوامل از جمله افزایش جمعیت و ناتوانی دولتها در تهیه مواد غذایی ارگانیک و طبیعی برای این جمعیت زیاد ، در بخش کشاورزی و محصولات غذایی با ایجاد تغییراتی در ساختار ژنتیکی بسیاری از مواد غذایی سعی کرده اند تا هم حجم تولید مواد غذایی افزایش پیدا کند و هم اینکه قدرت ماندگاری بیشتری را به ویژه در زمانه ای که مردم نمی توانند هر چیزی را به شکل تازه تهیه کرده و مصرف کنند بالا ببرند. در این میان ، آگاهی مردم نسبت به اهمیت تغذیه بسیار افزایش پیدا کرده است و روز به روز دانش و اطلاعات مردم در این زمینه بیشتر می شود.

بسیاری از افراد روزانه از طریق شبکه های مختلف و کانالهای گوناگون در دنیای مجازی یا واقعی در حال دریافت مطالبی در خصوص تغذیه سالم هستند. همین امر موجب شده است حساسیت مردم نسبت به آن چیزی که می خورند و کیفیت تغذیه شان افزایش پیدا کند. همچنین بالا رفتن آمار بیماری و به ویژه بیماریهایی که در سالهای اخیر آمار آنها افزایش یافته و دلایل عمده آن را زندگی صنعتی مردم می دانند این هراس را در میان مردم انداخته است که تغذیه سالم داشته باشند تا از ابتلای به این بیماریها در امان بمانند.

بسیاری از برندهای محصولات غذایی به این تغییر در نگرش و تفکر مردم پی برده اند و سعی دارند با تبلیغ هایشان چنان به مردم نشان دهند که هدف آنها سلامت مردم است و در تهیه مواد اولیه و محصولات غذایی خود به سلامت آنها اهمیت می دهند. اگر توجه کرده باشید امروزه در بسیاری از تبلیغات محصولات غذایی در تلویزیون یا در سایر رسانه ها به سالم و ارگانیک بودن یا غیر تراریخته بودن بسیاری از مواد غذایی تأکید می شود و سعی می کنند ارگانیک و طبیعی بودن آن محصول را یک ویژگی برجسته و متمایز با سایر محصولات نام ببرند.

در واقع برندها به خوبی دریافته اند که استفاده از چه واژه مهم و حساس و همچنین طراحی گرافیک می تواند مشتریان را تحریک و ترغیب کند تا محصولات آنها را خریداری کنند.

در این میان بسیاری از برندها نیز با هوشمندی تمام ، تبلیغات تصویری و ویدئویی با کیفیت بالای طراحی کرده اند که نشان دهنده کیفیت محصولات و فعالیتهای آنها باشد.

اینکه ادعای این برندها تا چه اندازه درست بوده و واقعاً محصولات آنها طبیعی است چندان قابل اثبات نیست. اما در زمینه تبلیغات این مسئله مهم است که این برندها دقیقاً به نقطه هدف شلیک کرده اند و با هوشمندی تمام به مسئله ای پرداخته اند که امروزه حساسیت زیادی بر روی آن وجود دارد.

بنابراین ، تبلیغات علاوه بر اینکه باید از کیفیت مطلوبی چه در نسخه های چاپی ، چه فیلم و عکس و فایلهای صوتی برخوردار باشد و همچنین بر رنگ  و سایر ویژگیهای آن دقت شود باید در تهیه کردن یک داستان جذاب و پیدا کردن نقطه حساس و نوع نگرش مخاطبان خود بسیار هوشمندانه عمل کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد طراحی بسته بندی مواد غذایی به این صفحه مراجعه نمایید.