در بخش دوم از بحث طراحی وب سایت شخصی قصد داریم به انواع وب سایتهای شخصی با موضوعات مختلف و نحوه طراحی هر کدام از آنها بپردازیم.

تکنیکها و بخشهای اصلی در طراحی وب سایت شخصی (قسمت اول)

همانطور که می دانیم موضوعات و زمینه های فعالیت افراد با یکدیگر متفاوت است. اینگونه نیست که شما با دانستن اصول اولیه برای طراحی وب سایت شخصی بتوانید برای هر موضوع یا کسب و کاری یک وب سایت شخصی مناسب طراحی کنید. بسیار مهم است که بدانید برای هر موضوعی چه نوع طراحی باید داشته باشید. به طور کلی ، به چند شغل و زمینه فعالیت در ادامه اشاره می کنیم و اصول کلی طراحی وب سایت شخصی را برای هر کدام از آنها مطرح می کنیم.

یک) طراحی وب سایت شخصی با موضوع پزشکی و درمانی

معمولاً اکثر پزشکان و متخصصان حوزه درمان سعی می کنند یک وب سایت شخصی طراحی کنند و در آن به معرفی تخصص و نوع خدماتی که ارائه می دهند بپردازند. در این وب سایتها باید تخصص پزشک مورد نظر ، مدارک تحصیلی و محل تحصیل ، آدرس تماس ، صحبت ها و نظرات بیماران و مراجعان ، نمایش مقالات تخصصی ، آپلود عکسها و فیلمهای مرتبط با خدمات تخصصی ، امکان نوبت دهی به صورت اینترنتی از جمله بخشهای مهم در این وب سایتها باشد. طراحی کردن این بخشها علاوه بر اینکه می تواند شما را به خوبی به مخاطبانتان معرفی کند بلکه امکان دسترسی و ارتباط آنها با شما را نیز تسهیل می کند.

دو) وب سایتهایی با موضوع فروش فایلهای آموزشی

از این دست وب سایتها زیاد دیده ایم. معمولاً این وب سایتها را افراد برای آموزش دادن موضوعات تخصصی خود طراحی می کنند. آنها محتواهای آموزشی را طراحی کرده و در اختیار مخاطبان خود قرار می دهند. بخشی از این آموزشها به صورت همگانی و رایگان در اختیار مخاطبان قرار می گیرد ولی بخش دیگری از آن که تخصصی تر است فه فروش می رسد. به همین دلیل می توانیم این وب سایتهای شخصی را یکی از سودآورترین وب سایتهای شخصی بدانیم.

هر چقدر خودتان و تخصصتان را در این وب سایتها بهتر معرفی کرده باشید و راههای ارتباطی را با مخاطبان خود گسترش دهید و محتواهای آموزشی را برای نسخه های مختلف طراحی کرده باشید می توانید یک وب سایت شخصی موفق داشته باشید. محتواهای آموزشی شما می تواند در قالبهای مختلف نوشتاری ، فیلم و عکس باشد که تا حد امکان باید سعی کنید با بهترین کیفیت تهیه شده باشند.

سه) طراحی وب سایت برای موضوعات مهندسی

مهندسانی که به فکر طراحی وب سایتهای شخصی هستند باید ابتدا به معرفی خود و تخصصشان بپردازند و تجارب و مدارکی که در زمینه های مختلف کسب کرده اند را در میان رزومه خود در وب سایت بنویسند. همچنین پروژه هایی که به اتمام رسیده است یا در حال انجام است بهتر است معرفی شده و عکسهای مناسبی از آنها تهیه شود تا مخاطبان بتوانند اطلاعات مناسبی از آن به دست آورند. در این گونه وب سایتها به روز بودن بسیار مهم است. چرا که در وب سایتهای مهندسی انتظار می رود طراحی وب سایتها بسیار حرفه ای تر و به روزتر باشد. پس در طراحی این وب سایتها نهایت تلاش خود را انجام دهید.

چهار) طراحی وب سایت برای موضوعات هنری

طراحی وب سایت برای هنرمندان بسیار امری ضروری است چرا که هنرمندان نیاز به معرفی خود و آثارشان دارند تا بتوانند آثار خود را به فروش برسانند. در این وب سایتها علاوه بر اینکه باید هنرمندان به معرفی خود و اطلاعات تماس خود بپردازند. بلکه باید کارهای خود را به نمایش بگذارند و با مخاطبان خود و نظراتی که در خصوص کارهایشان دارند را مطرح کنند. در این وب سایتها باید هنرمندان فایلهای آموزشی یا کلاسهایی که برگزار می کنند را نیز به اطلاع دیگران برسانند.

جهت مشاهده نمونه طراحی سایت و بهینه سازی در گوگل به این صفحه مراجعه نمایید.