بازاریابی فرآیندی است که داشتن اطلاعات و داده های درست ، شما را در مسیر مناسبی قرار می دهد.

شاید اغراق نباشد اگر بگوییم که اطلاعات و داده ها اولین و مهمترین ابزار شما برای موفقیت هستند. تصور کنید شما برای کسب وکاری برنامه ریزی می کنید و قصد راه اندازی آن را دارید ولی اطلاعات چندانی درباره آن ندارید. آیا در این شرایط امکان دارد که شما در کسب و کار خود موفق باشید ؟ آیا این امکان وجود دارد که بتوانید یک برنامه ریزی صحیح و دقیق داشته باشید ؟ آیا می توانید مخاطبان و مشتریان اصلی خود را بشناسید ؟ آیا می توانید رفتارهای مصرف کنندگان یا مشتریان خود را بشناسید ؟

پاسخ همه این سوالها خیر است. برای اینکه در این بخشها بتوانید به درستی تصمیم گیری و اقدام کنید به اطلاعات و داده های موثق و قابل اعتمادی نیاز دارید. علاوه بر این از نظر  مشاوره بازاریابی ، حال که متوجه شدیم داشتن اطلاعات و داده های درست و دقیق تا چه اندازه برای بازاریابی ضروری است باید به این فکر کنیم که از چه طریقی می توانیم این داده های دقیق و قابل اعتماد را به دست آوریم. در این مقاله به روشها و تکنیکهایی که می توانید این اطلاعات را به دست آورید می پردازیم.

یک) اطلاعات دست اول پیدا کنید

معمولاً اینترنت را افراد به عنوان منبع اصلی جمع آوری اطلاعات می دانند و به محض مواجه شدن با موقعیتهای مختلف یا برخورد با سوالاتی ، سریعاً به سراغ اینترنت رفته و سعی می کنند اطلاعات مورد نیاز خود را از آنجا کسب کنند. با اینکه این یک واقعیت اجتناب ناپذیر است که گوگل یکی از منابع اطلاعاتی گسترده در دنیای امروزی است اما آیا می توان به این اطلاعات به طور کامل اکتفا کرد و خود را بی نیاز از کسب اطلاعات دست اول بدانیم ؟ قطعاً خیر.

برای اینکه هر شرایطی با شرایط دیگر متفاوت است و برای مدیریت بهتر کسب و کار باید اطلاعاتی که مختص کسب و کار خودمان است به اطلاعات و داده های دست اول نیاز داریم. یعنی اطلاعاتی که مختص شرایط و موقعیت خودمان ، کسب و کار و مشتریانمان باشد نیاز داریم. برای به دست آوردن این اطلاعات دست اول ، اطلاعات و گزارش های فروش شما بهترین منبع اطلاعات دست اول هستند. شما از طریق این گزارش می توانید تاریخ فروش ، تعداد کالاهای فروخته شده ، نوع کالاهایی که کمترین یا بیشترین فروش را داشتند ، مشتریانی که بیشترین محصول را خریداری کرده اند به اطلاعاتی که مربوط به کسب و کار خودتان است دست پیدا کنید.

دو) هوشیاری نسبت به اطلاعات غلط

رسانه های اجتماعی به عنوان یکی از منابع کسب اطلاعات تبدیل شده اند. فرض کنید اطلاعات زیادی هم از این شبکه ها می توانید به دست آورید ؛ اما تا چه اندازه می توانیم به اطلاعات این شبکه ها اکتفا کنیم ؟ قطعاً دنیای مجازی و شبکه های اجتماعی به همان اندازه که می توانند به ارتباطات کمک کنند و اطلاعاتی را به ما بدهند ولی به همان اندازه نیز نمی توان به اطلاعات آنها اکتفا کرد چرا که ممکن است افراد زیادی با حسابهای کاربری جعلی در این شبکه ها باشند یا اینکه اطلاعاتی که منتشر می کنند اطلاعات درست و دقیقی نباشد.

سه) استفاده از داده های گوگل آنالتیک Google Analytics ( مشاوره بازاریابی اینترنتی )

می توانید از گوگل آنالتیک برای کسب اطلاعاتی نه فقط مربوط به مشتریان خود بلکه تمامی افرادی که در وب سایت طراحی شده شما یا سایتهای دیگر به دنبال جستجوی محصول شما هستند به دست آورید. این اطلاعات به شما کمک می کند یک داده مناسب و قابل اعتماد از میزان تقاضا یا سلیقه مشتریان خود به دست آورید.

جهت بررسی تحقیقات بازار به این صفحه مراجعه نمایید.

نظر شما

The post تکنیکهای یافتن منبع اطلاعاتی مناسب در بازاریابی appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.