بدون تردید می توان گفت ، آرزوی هر فرد و برندی این است که بتواند تعداد دنبال کننده های خود در شبکه های اجتماعی را افزایش دهد.

هر چند بسیاری از افراد فکر می کنند این آرزویشان هرگز تحقق پیدا نمی کند یا تحقق پیدا کردن آن بسیار دشوار است ولی باید گفت که آن چیزی که در عمل اتفاق می افتد با آن چیزی که در ذهن شماست گاهی بسیار متفاوت است و امکان رسیدن به این آرزو چندان هم دور از واقعیت نیست. در این مقاله تکنیکهایی را به شما آموزش می دهیم که با استفاده از آنها بتوانید تعداد دنبال کننده های خود در شبکه های اجتماعی را افزایش دهید.

یک) دسته بندی مطالب

حتماً در شبکه های اجتماعی دیده اید که کلیدواژه های یک موضوع مهم را با علامتی به نام هشتک # نشان می دهند. هشتک ها مهمترین ابزار برای بالا بردن میزان جستجوی کلیدواژه مد نظر شما هستند. سعی کنید موضوعات اصلی را که مطرح می کنید واژه های مهم آن موضوع را پیدا کنید و با علامت هشتک میزان جستجوی آن را بالا ببرید.

دو) ارتباط با مخاطبان

فرض کنید شما هر مطلبی را که به نظرتان مهم است و محتواهای مفید را در صفحات مربوط به خودتان در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارید ولی هیچ گونه تعامل مستقیم و ارتباط دو طرفه ای با مخاطبان خود ندارید. آیا می توانید با ادامه این روش به فعالیت خود در شبکه های اجتماعی ادامه دهید ؟ مسلماً نمی توانید با دنبال کردن این روش به کار خود ادامه دهید. زیرا مخاطبان شما تمایل دارند با شما ارتباط داشته باشند تا نیازمندیها و نظرات خود را به اطلاع شما برسانند.

مشاوره بازاریابی اینترنتی

سه) منظم باشید

بسیار مهم است که شبکه های اجتماعی و وب سایتهای شما به طور منظم آپدیت شوند. ارسال محتواهای جدید و عدم رکود در به روز رسانی مطالب سایت نشان می دهد که شما در کارتان جدی هستید و ارتباط شما با مخاطبانتان نیز بیشتر خواهد شد چرا که آنها علاقه مند هستند از سایت ها و صفحاتی دیدن کنند که مدام مطالب جدیدی را برای آنها به اشتراک می گذارند تا صفحاتی که هر از چندگاهی فعالیتی دارند و یا مدتهاست مطالب آنها به روز نشده است.

چهار) مطالب با کیفیت

هر چند به روز رسانی مداوم مطالب سایت نشان دهند فعالیت و تعهد شما نسبت به مخاطبانتان است اما با هر محتوایی نمی توانید ادعا کنید که توانسته اید به مخاطب خود احترام بگذارید و مطالب مورد نیاز یا مفیدی را برای آنها تولید کنید. به همین دلیل کیفیت مطالبی که برای آنها به اشتراک می گذارید از اهمیت زیادی برخوردار هستند.

پنج) از سایر شبکه ها نیز استفاده کنید

برخی از مدیران بازاریابی یا برندها فکر می کنند فعالیت آنها در یک شبکه کافی است و لزومی نمی بینند که در شبکه ها و صفحات مختلف اینترنتی فعالیت داشته باشند. در حالی که چنین تصوری کاملاً اشتباه است. این چنین نیست که شما در اینستاگرم یا هر جای دیگری فعالیت کنید و همین فعالیت به خودی خود کافی باشد. بلکه باید سعی کنید در سایتها و شبکه های مختلف فعالیت کنید تا از کانالهای مختلف با مخاطبان خود در ارتباط باشید. می توانید برای اینکه به راحتی به مدیریت کردن این شبکه ها برسید افرادی را برای این کار استخدام کنید و خودتان به تولید محتوا بپردازید.

در انتها لازم است یادآوری کنیم که برای اجرای موارد گفته شده باید زمان و انرژی کافی را صرف کنید و نباید چنین انتظار داشته باشید که به محض اجرای آنها سریعاً به نتیجه مورد نظر برسید و تعداد دنبال کننده های شما میلیونی شوند ؛ بلکه حداقل به یک سال زمان نیاز دارید تا به نتیجه دلخواهتان برسید.


موضوع مرتبط :

استفاده مناسب از لینکدین به عنوان شبکه تخصصی در زمینه کسب و کار

نظر شما

The post تکنیکهای افزایش تعداد فالوورها در شبکه های اجتماعی appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.