اغلب کسب و کارهای نوپا جزء مشاغل یا کسب و کارهای کوچک هستند.

با اینکه اندازه این کسب و کارها کوچک است ولی نحوه مدیریت کردن آن به اندازه شرکتها و کسب و کارهای بزرگ اهمیت دارد. زیرا عدم آگاهی به روشهای مناسب و نداشتن استراتژیهای مفید راه رسیدن به اهداف را مسدود می کند و امیدی برای رسیدن به آنها وجود نخواهد داشت.

هر فردی علاقه دارد بتواند کسب و کار خود را به بهترین شکل ممکن مدیریت کند. از طرفی اغلب افرادی که نگران مدیریت کسب و کار هستند و حتی از راه اندازی یک کسب و کار تازه هراس دارند بیشتر به دلیل نگرانی از هزینه هایی است که برای ایجاد یک کسب و کار ساده باید پرداخت کنند. در حالی که تجربه کسب و کارهای کوچک ولی موفق نشان داده است که می توان با داشتن یک استراتژی سودمند بدون هزینه بالا به اهداف خود دست پیدا کرد. سعی داریم در این مقاله به مهمترین استراتژیها در این زمینه بپردازیم.

یک) استفاده از فرآیندهای اتوماتیک

خوشبختانه تکنولوژی در بسیاری از عرصه ها به قدری پیشرفت کرده است که بسیاری از کارها را می توان بدون دخالت افراد یا استخدام آنها انجام داد. با این روش ، هم سرعت انجام کارها افزایش یافته و هم هزینه صرف شده برای انجام کارها به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می کند. به عنوان مثال ، نیازی نیست شما افراد زیادی را برای انجام امورات مربوط به بخشهای مختلف کسب و کار خود استخدام کنید در هر بخشی که تکنولوژی بتواند کار را برای شما انجام دهد پیشنهاد می شود کار را به تکنولوژی بسپارید و از هزینه های اضافی و صرف زمان زیاد پیشگیری کنید.

از طرفی با این کار خطاهایی که معمولاً توسط انسانها انجام می شود به طور چشمگیری کاهش پیدا می کند. از دیگر مزایایی استفاده از تکنولوژی ها ، افزایش ساعات کاری و فعالیتهای کسب و کارتان می باشد. شما می توانید سامانه ها ، رباط ها و یا نرم افزاریهایی را طراحی کنید که به صورت ۲۴ ساعته در حال خدمات رسانی به مشتریان شما باشند در حالی که در دنیای واقعی و با استخدام نیروی کاری هرگز نمی توانید به صورت ۲۴ ساعته مشغول ارائه خدمات باشید.

با این کار شاهد خواهید بود که هزینه های شما بسیار کاهش پیدا کرده و  کیفیت کار افزایش یافته است. هر چند در تمامی بخشها به صلاح نیست که از فناوری و انجام اتوماتیک کارها استفاده کنید ولی در بسیاری از بخشها می توانید با تکیه بر فناوری از میزان هزینه های خود بکاهید.

دو) آپدیت استراتژیها

هرگز به یک استراتژی ثابت نچسبید و مدام در حال بررسی ، تجزیه و تحلیل مزایا و معایب استراتژیهای خود باشید. یک استراتژی ثابت در ابتدا برای نشان دادن ثبات و همچنین سر و سامان دادن کارها لازم است ولی پس از مدتی کارآیی خود را از دست خواهد داد. علت آن هم این است که بازار روز به روز در حال تغییر است و شما نمی توانید با یک استراتژی ثابت در زمانها و مکانهای مختلف و تحت هر شرایطی که در بازار به وجود می آید به حیات خود ادامه دهید. تغییرات لحظه ای و سریع در بازار و سلیقه و نیازمندیهای مشتریان این الزام را به وجود می آورد که به صورت مدام و دائمی در حال اصلاح و تغییر استراتژیهای خود باشید تا متناسب با نیازهای روز پیش بروید. همچنین این کار به شما کمک می کند با صرف کمترین هزینه ، خودتان را به روز رسانی کنید تا از میزان تأثیر شما بر مخاطبان کاسته نشود.

سه) حفظ کیفیت محصولات

به نظر مشاوره بازاریابی ، کیفیت یکی از مهمترین مولفه ها در کسب و کار و حفظ بازار است. اگر بتوانید کیفیت محصولات خود را بالا برده و در نقطه مناسبی آن را حفظ کنید می توانید بدون صرف هزینه های زیاد برای تبلیغات یا از دست رفتن مشتریان ، میزان فروش خود را در بازار حفظ کرده و یا با یافتن مشتریان جدید بر میزان آن بیافزایید.

نظر شما

The post تکنیکهای کم کردن هزینه در کسب و کارهای کوچک appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.