عوارض تزریق ژل هیالورونیک اسید به لب و صورت موضوع این مطلب آموزشی است. اگر می خواهید با عوارض تزریق ژل لب و صورت آشنا شوید، این مطلب آموزشی را بخوانید.

فرم دهی ، بازسازی و بهبود ظاهری پوست و پیشگیری و درمان نشانه های پیری یکی از اصلی ترین موارد استفاده و تزریق ژل های صورت است. با بالا رفتن سن و تاثیرات محیطی از مقدار کلاژن و هیالورونیک اسید پوست به طور چشمگیری کاسته شده و این قضیه ، ظاهر شدن چین و چروک ، خشکی و زبری پوست را به دنبال دارد. این امر سبب شده که تزریق ژل و فیلر پوستی یکی از راه حل ها و روش های درمانی زیبایی سریع و غیرتهاجمی ترمیم و بهبود پوست باشد که از استقبال و محبوبیت زیادی برخوردار است. حجم دهی و حالت دهی به اجزای صورت نظیر گونه ها ، لب ها ، فک و چانه مهم ترین موارد کاربرد عمده ژل ها به حساب می آیند. ولی آن چیزی که در این میان اغلب بحث برانگیز و نگران کننده است ، عوارض و اثرات جانبی تزریق ژل هاست.

عوارض جانبی تزریق ژل کدام است؟

اثرات جانبی تزریق ژل ها خود را به صورت های متفاوتی ظاهر می سازد. عموماً تزریق ژل ها و فیلرها دربردارنده ی اسید هیالورونیک و کلاژن امکان دارد در بیشتر بیماران اثرات و نتایج مقبول و سودمندی حاصل کند و در این اشخاص هیچ کدام از اثرات و عوارض جانبی تزریق ژل ظاهر نشود. با این وجود تعداد اشخاصی که هر یک صورت های مختلفی از اثرات جانبی تزریق ژل را تجربه کرده اند ، چشمگیر و غیر قابل انکار است.

گاهی خود عملیات تزریق ژل ، اثرات و مشکلاتی به دنبال ندارد و به کارگیری ژل ها و فیلرهای ارزان ، نامعتبر و غیراستاندارد و یا اجرای تزریق به وسیله ی اشخاص غیرمتخصص است که سبب بروز عارضه های پس از تزریق می شود. عارضه هایی که گاهی افراد آن ها را به اثرات جانبی تزریق ژل و فیلر ربط می دهند که اشتباه است. همچنین رعایت مسائل بهداشتی در فرایند تزریق ، یکی دیگر از نکات کلیدی است که اگر نادیده گرفته شود به ایجاد عفونت در موضع منتهی خواهد شد. گرچه عفونت های منتج از این موارد ، اغلب به راحتی با دارو برطرف می شوند. ولی بعضی اوقات امکان دارد تزریق ژل در شماری از بیماران همانا اثرات و عوارض جانبی ظاهری در پی داشته باشد.

اشخاصی که دچار عوارض جانبی تزریق ژل شده اند امکان دارد در محل تزریق و ناحیه پیرامونی آن با یک یا چند علائم از موارد زیر رو به رو شوند:

  • التهاب
  • درد
  • قرمزی
  • کبودی
  • خارش

شدت ظهور و ایجاد این اثرات جانبی در افراد مختلف متفاوت و از کم تا زیاد متغیر است و با گذشت اغلب یک هفته به تدریج برطرف می شوند.

عوارض تزریق ژل لب

همواره باید به یاد داشته باشید که به طور کلی تزریق دائمی موادی که جنس و پایه ی آن ها از ساختار مواد طبیعی بدن متفاوت باشد ، عکس العمل مواجهه ای بدن را در دراز مدت به همراه خواهد داشت.

از رایج ترین عوارض و اثرات جانبی تزریق ژل لب می توان به ورم غیر عادی لب ها ، ایجاد فرم نامطلوب ، تغییر شکل نامطلوب ، آسیب بافتی و گلوله گلوله شدن اشاره کرد.

جهت مشاهده ژل ۱۰ سی سی به این صفحه مراجعه نمایید.

عوارض تزریق ژل که باید آن ها را جدی بگیرید:

بدون شک هر مکانیسم و فرایند زیبایی و درمانی امکان دارد یکسری عوارض و اثرات جانبی را به دنبال داشته باشد. با این وجود ، پیوسته عارضه هایی هستند که در صورت نمایان شدن باید جدی گرفته شوند و این قضیه در مورد عارضه های جانبی تزریق ژل هم صدق می کند. این عارضه ها و مشکلات به دو قسم “رایج ” و ” کمتر رایج” دسته بندی می شوند. در وضعیت معمول امکان دارد برخی از این عارضه ها احتیاجی به معاینه و مراجعه پزشکی نداشته باشند و بعد از طی چند روز خود به خود از بین بروند. در صورت شدت ایجاد این عارضه ها و دوام دراز مدت هر کدام از حالات زیر توصیه می شود حتماً به پزشک معالج خود مراجعه نمایید.

عوارضی که رایج هستند:

ـ سفتی یا درد عضلانی در صورت

ـ مشکل در حرکت دادن اجزای صورت

ـ دردهای مفصلی

عوارض تزریق ژل که کمتر رایج هستند:

ـ خونریزی

ـ سوزش

ـ کهیر

ـ بثورات پوستی

ـ تغییر رنگ پوست

ـ تاول

ـ سوزن سوزن شدن

ـ احساس گرمای زیاد در موضع

شایان ذکر است که فرایند تزریق ژل ، عملیات حساس و دقیقی بوده که می بایست بعد از رعایت اصول بهداشتی و تضمین نبود خطر ، به وسیله ی یک پزشک متخصص باتجربه و حاذق صورت گیرد.


ژل ژوویدرم تقلبی و اصلی

آموزش تزریق ژل فیلر

مراقبت پس از تزریق ژل لب

The post عوارض تزریق ژل لب و صورت first appeared on ژل هیالورونیک و فیلر ۰۲۱۲۲۶۱۸۷۲۹ و فروش بوتاکس در شرکت نیک NIKMEDCO.