در دو مقاله قبلی در خصوص اهمیت و برخی از راهکارهای حفظ انگیزه کارکنان در محیط کاری صحبت کردیم.

به عواملی مانند تقسیم اهداف و کوچکتر کردن آنها برای دستیابی راحت تر به هدفها و افزایش انگیزه کارکنان و همچنین ایجاد شادی و نشاط و محیطی به دور از رقابتهای مخرب بین کارمندان و همچنین افزایش مداوم مهارتها و توانایی های کارکنان گفته شد. در این مقاله قصد داریم به ادامه راهکارهای حفظ انگیزه کارکنان بپردازیم و روشهای دیگری را ارائه دهیم.

یک)  برقراری حالت تعادل

به نظر مشاوره بازاریابی ، تمامی تلاش خود را باید در راستای این کار انجام دهید که کارکنان شما از کار کردن خسته نشوند. برای رسیدن به این هدف لازم است میزان استراحت کردن کارکنان خود را بیشتر کرده و حجم کاری که در طول یک روز یا دوره ای هر کارمند باید انجام دهد را کاهش دهید. تنها در این شرایط است که کارکنان شما می توانند وظایف خود را به انگیزه کافی و به درستی و با انرژی فزاینده انجام دهند.

علاوه بر این بسیار مهم است که وظایف محوله در فضای کسب و کار خود را بین کارکنان تقسیم کنید تا عدالت بین کارمندان اجرا شود و همه آنها بتوانند فرصت کافی برای استراحت کردن و وقت آزاد برای رسیدگی به کارهای شخصیشان را داشته باشند. اگر نسبت به این مسائل بی اهمیت باشید یا توجه کافی به آنها نداشته باشید دیر یا زود کارآیی و میزان بهره وری کارمندان شما و به دنبال آن کاهش احتمال رسیدن به اهداف را در پی خواهد داشت. به همین دلیل است که امروزه شرکتهای بسیاری برای رسیدن به این هدف و اجرای بهتر این راهکار از روانشناسان و متخصصان و مربیان در این حوزه استفاده می کنند.

دو) حمایت از خلاقیت و نوآوری کارکنان

ممکن است برخی از کارکنان شما به دلیل تبحر و مهارتی که در یک بخش کسب کرده اند توانایی روشهای خلاقانه در آن بخش را به دست آورده باشند و برنامه ها و ایده های خلاقانه ای برای آن بخش در ذهن داشته باشند. در این موارد است که شما باید حمایت کافی از ایده ها و روشهای خلاقانه آنها داشته باشید تا انگیزه آنها برای حرکت در آن مسیر بیشتر از قبل شود. آگاهی کارکنان شما قطعاً به امور مربوط به شرکت شما بسیار بیشتر است. پس بهتر است از ایده ها و روشهای آنها حمایت کنید و برای آنها امتیازهای ویژه ای در نظر بگیرید تا به این خلاقیت و نوآوری ادامه دهند.

سه) جشن ورود کارکنان به شرکت

یکی از روشهایی که تأثیر فوق العاده ای در انگیزه آنها برای ادامه همکاری با شما دارد این است که تاریخ ورود هر کدام از کارکنان خود در مجموعه ، شرکت یا سازمانتان را جشن بگیرید. این جشن می تواند یک انگیزه بسیار عالی و ایجاد صمیمت و دوستی بین شما و کارکنان و افزایش انگیزه آنها داشته باشد. می توانید کارکنان خود را به شکل باور نکردنی به شرکت خود وفادار سازید و حتی در سخت ترین مراحل و حیات شرکت خود روی آنها حساب باز کنید.

چهار) ارائه اطلاعات به کارکنان

بهتر است با کارکنان خود در خصوص مسائل مختلفی که در شرکت شما هست صحبت کنید. به کارکنان خود اجازه بدهید که آنها نسبت به مسائل مهم شرکت و مجموعه شما آگاهی داشته باشند و با شما همفکری کنند. این کار به آنها کمک می کند تا بتوانند خودشان و خواسته هایشان را با شما هماهنگ تر کنند. همچنین این خواسته بسیاری از کارکنان است و در هر شرکتی توقع دارند آن را بدانند و ارتباط مستمر با مدیران و اطلاعات مربوط به سازمان یا شرکت داشته باشند. بهتر است در این مواقع ، از افکار غلطی مانند اینکه ظاهر مدیریتی خود را حفظ کنید یا از جایگاه شما کم شود دوری کنید و با پذیرفتن اینکه کارکنان شما حق دارند در جریان اخبار قرار بگیرند تا با شما همکاری کرده و خودشان را با شرایط وفق بدهند کمک کنید.


راهکارهای حفظ انگیزه کارکنان در محیط کاری

نظر شما

The post راهکارهای حفظ انگیزه کارکنان در محیط کاری (بخش سوم) appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.