پروتز سینه یک عمل ترمیم سازی و نوسازی بافت پستان از راه بزرگتر و حجیم کردن آن است که یکی از پراستفاده ترین و محبوب ترین جراحی های زیبایی در میان خانم هاست.

پروتز سینه برای افرادی که به صورت مادرزادی سینه های غیرطبیعی و نامقارن دارند ، کسانی که به علت شیردهی و بارداری و یا افزایش سن بافت سینه شان تحلیل رفته و کوچک شده ، زنانی که به علت عوامل ژنتیکی یا لاغری و یا کاهش وزن بافت پستان کم و یا افتاده ای دارند ، کسانی که به علت بیماری سرطان سینه ، پستان خود را از دست داده اند مناسب و مورد استفاده قرار می گیرد.

پروتزهای سینه از جنس ، ترکیبات ، شکل و اندازه های متفاوتی ساخته شده اند که از لحاظ کیفیت تفاوت زیادی با یکدیگر نخواهند داشت ولی از لحاظ میزان برش ، لمس و احساس طبیعی ، هزینه جراحی ، طول عمر با یکدیگر فرق دارند و جراح متخصص با توجه به وضعیت و خواسته بیمار یکی از آن ها را گزینش و استفاده می کند.

انواع پروتز سینه از نظر جنس و ترکیبات تشکیل دهنده

  • پروتز سینه سیلیکونی :

این نوع پروتز از مواد متفاوت سیلیکون تشکیل و درست شده است و مشابه ژل لغزنده و چسبناک می باشد. به علت ایمنی بالا و آسیب پذیری کمتر این پروتزها ، گویا ظاهراً گزینه اول زنان جهت پروتز سینه می باشد. علت این مساله مشابه بودن پروتزهای سیلیکونی به بافت سینه است. همچنین در زمان آسیب و ضربه دیدن پروتزهای سیلیکونی به طور کامل تخلیه و محو نمی شوند و ژل داخل پروتز به قسمت های پیرامونی و یا سایر لایه ها وارد خواهد شد. اگر از این نوع پروتز جهت جراحی زیبایی پستان استفاده شود ، بررسی منظم وضعیت بیمار به وسیله ی جراح متخصص مساله ای الزامی خواهد بود. سن مناسب برای استفاده از پروتز سینه سیلیکونی حداقل 22 سال می باشد.

امتیازات:

ـ لمس طبیعی تر

ـ دارای حداقل ریسک تخلیه ناگهانی

ـ رسیک چروک و ناهموار شدن کمتر

عیوب:

ـ احتیاج به بررسی و نظارت منظم و زیاد

ـ نیاز به برش و شکاف زیادتر روی پوست

ـ احتمال پارگی فاقد نشانه

ـ هزینه بالا

کسانی که عمل پروتز سینه سیلیکونی انجام می دهند ضروری است که سه سال پس از جراحی ام آر ای انجام دهند و پس از آن به فواصل هر دو سال یک مرتبه ضروری است جهت معاینه پاره شدن بدون علامت پروتزهای سیلیکونی ام آر ای انجام دهند و به پزشک خود مراجعه کنند.

یکی از محصولاتی که طی سال های اخیر جایگزین مناسبی برای انواع پروتز سینه شده است ، استفاده از ژل هیالورونیک اسید می باشد که نه تنها عوارضی ندارد، بلکه کلاژنسازی را نیز تحریک می نماید.

  • پروتز سینه آب نمکی

پروتزهای سینه آب نمکی با آب نمک یا سالین ساخته شده اند و گرد می باشند. این پروتزها دیواره ی سیلیکونی نفوذناپذیری دارند ، از پروتزهای سیلیکونی محکم تر و سخت تر بوده و در زمان پارگی و صدمه دیدن کاملاً تخلیه و صاف می شوند و مواد داخل آن ها در خلال یک پروسه ی طبیعی جذب خود بدن خواهد شد. به علت وجود این مواد به صورت طبیعی در درون بدن ، در صورت پارگی مشکل و خطری جهت سلامتی و ایمنی بدن به وجود نخواهند آورد. سن مناسب برای استفاده از پروتزهای سینه آب نمکی حداقل 18 سال است.

امتیازات

ـ احتیاج به بررسی و نظارت کمتر

ـ احتیاج به برش و شکاف کمتر روی پوست

ـ هزینه کمتر

عیوب:

ـ رسیک چروک شدن و ناهمواری زیادتر

ـ رسیک تخلیه ناگهانی

ـ لمس غیرطبیعی تر

ـ امکان تاثیر زیادتر روی بافت پستان

  • پروتزهای سینه ثابت

پروتزهای ثابت در صورت پارگی هرگز تغییر شکل نخواهند داد و از بین نمی روند. این پروتزها دارای شکل بوده و در ناحیه تحتانی خود برآمدگی زیادتری دارند. فشردگی سیلیکون در این دسته از پروتزها بیشتر بوده از این رو محکم تر و سخت تر می باشند. برجسته ترین نقص این نوع پروتزها این است که جهت قرارگیری در پستان نیاز به شکاف و برش زیادتری روی پوست دارند.

انواع پروتز سینه از نظر فرم ظاهری

  • پروتز سینه قطره اشکی:

پروتز سینه قطره اشکی برای کسانی که دوست دارند شکل ظاهری سینه شان جلوه ای طبیعی و عادی تر داشته باشد مناسب است. همچنین این نوع پروتز برای افرادی که بافت پستان ندارند و بافت پستانشان کوچک است و کسانی که سینه نامتقارن و یا غیرطبیعی دارند پروتز سینه قطره اشکی به کار گرفته می شود.

  • پروتز سینه گرد:

پروتز سینه گرد برای زنانی که تمایل دارند پستان های برآمده ای داشته باشند بیشتر مورداستفاده قرار می گیرد. از طرفی افرادی که دوست دارند پروتز سینه شان بافت و فرم نرم و بهتری داشته باشد اغلب گزینه مناسبی خواهد بود.

انواع پروتز سینه از نظر حالت و میزان برجستگی

ـ پروتز با برآمدگی خیلی زیاد

ـ پروتز با برآمدگی زیاد

ـ پروتز با برآمدگی کم

پروتز سینه خارجی

اگر دوست دارید جراحی برای پروتزهای سینه داخلی ندارید ، یک روش مناسب استفاده از پروتزهای سینه خارجی است که احتیاجی به عمل ندارند. با آن که در بعضی حالات این نوع پروتزها موجب آلرژی پوستی ، تعرق ، خارش و … می شوند و ممکن است از هم جدا شوند؛ با این وجود به کارگیری این نوع پروتزها ساده ترین و فوری ترین راه حل جهت افزایش حجم و بزرگ کردن بافت بیرونی پستان ها می باشد.

طی سالهای اخیر ، ژل 10 سی سی مثل سوفیدرم ، هایومکس و رووفیل جایگزین این پروتزها شده اند.

The post انواع پروتز سینه appeared first on واردات و فروش ژل ۲۶۶۱۰۱۴۳ ، بوتاکس و مواد مزوتراپی.