رنگها نقش بسیار مهمی در برندسازی دارند.

هر رنگی متناسب با یک نوع فعالیت و تداعی کننده احساسات مختلف است. بنابراین مهم است که رنگ مناسبی را برای برند خود انتخاب کنید. حتی رنگها پیشینه های تاریخی و احساسات نوستالژیکی دارند که بدون هیچ تلاشی می توانند این احساس را به مخاطبان خود منتقل کنند. قبل از طراحی برند خود از میان یک پالت رنگی سعی کنید اصلی ترین رنگی که مد نظرتان است را انتخاب کنید. بعد از انتخاب رنگ اصلی برند خود می توانید سایر رنگهایی که مکمل رنگ اصلی هستند را انتخاب کنید.

رنگ ها ابزارهای قدرتمندی هستند که به خوبی می توانید از آنها برای هدفهای مختلف و منافع خود استفاده کنید. کارشناسان و متخصصان معتقد هستند رنگی که برای شما مناسب نیست می تواند مناسب ترین رنگ برای یک شغل و برند دیگر باشد. به همین دلیل باید سعی کنید یک رنگ قابل قبول برای برند خود انتخاب کنید. به عنوان مثال ، رنگ سفید براق با اینکه یک انتخاب ساده و معمول است ولی همیشه هم نمی تواند بهترین انتخاب باشد.

همچنین رنگ خاکستری روشن یا رنگهایی که در تم رنگ سفید است چون ساده و قابل قبول هستند در بسیاری از برندها سعی می شود از آن استفاده کنند در حالی که مهمترین اصل ، انتخاب رنگ مناسب برای برند است نه حتماً یک رنگ خنثی یا قابل قبول برای همه برندها !

از این نوع بازاریابی برای برند سازی ،  به رنگ محصول خود توجه کنید ، محصولات شما ممکن است رنگهای مختلفی داشته باشند. به عنوان مثال ، محصولی که رنگ آن روشن است برندتان را با سایر رنگها و چه بسا رنگهای تیره تر معرفی کنید. به عنوان مثال ، محصولی که غالباً رنگ آن سفید است بهتر است برای برند خود رنگ سیاه ، صورتی یا سبز را انتخاب کنید. رنگی که برای تجارت شما مناسب نیست می تواند مناسب ترین رنگ برای دیگر تجارتها باشد. علاوه بر اینها ، شما از رنگ اصلی و مد نظر خود در تبلیغات استفاده خواهید کرد.

اگر از رنگهای مختلف و متعددی استفاده کنید مشتریان در یک سردرگمی فرو خواهند رفت و نمی توانند پیام اصلی شما را دریافت کرده با برندتان ارتباط برقرار کنند. بنابراین ، اگر همیشه به فکر رنگهای روشن باشید و چنین تصور کنید که با انتخاب این رنگها می توانید آرامش را به مخاطبان خود منتقل کنید قطعاً موفق نخواهید شد.

 فرض کنید برای یک برند مواد غذایی در حال تبلیغ هستید یا قصد معرفی آن را دارید قطعاً انتخاب رنگهای سفید و خاکستری و خنثی اصلاً رنگ مناسبی نیست چرا که مردم ترجیح می دهند غذاها و مواد خوراکی را با رنگهای متنوعی تصور کنند که نشان دهنده کیفیت و طعم های دوست داشتنی برای آنهاست. همچنین لازم است به سایر رقیبهای خود نیز توجه کرده و دقت کنید که آنها معمولاً در صنف مربوط به فعالیت شما از چه نوع رنگهایی برای کسب و کارشان استفاده می کنند.

نکته ظریف این مسئله در این است که نباید عین همان رنگ رقیبان خود را انتخاب کنید بلکه باید رنگی که در آن طیف است را برگزینید که نشان دهنده نوع فعالیت ، هدف و هماهنگی شما با رقیبانتان است. با یک مثال شاید این موضوع را بهتر درک کنید. فرض کنید بیشتر رقیبان شما برای معرفی خود و برندشان از رنگ صورتی استفاده می کنند.

شما از آنجایی که به دنبال ایجاد تنوع و همچنین انحصار در فعالیت خود هستید بهتر است رنگهای نارنجی و زرد را که همان احساس را منتقل می کنند ولی متفاوت تر هستند انتخاب کنید. در نهایت به شما پیشنهاد می کنیم در انتخاب رنگ مناسب برای برندتان بهتر است از شرکتها و افرادی که در این زمینه تخصص و تجربه کافی را دارند استفاده کنید.

نظر شما