۵ تکنیک بازارسازی را در این مقاله آموزشی ارائه می کنیم.

بازارسازی از جمله مراحل اولیه در بازاریابی است که از اهمیت زیادی برخوردار است. بسیار مهم است که بازار مورد نیاز خود را بسازید و بتوانید مشتریانی که مصرف کننده نهایی محصول شما هستند را پیدا کنید.

به نظر مشاوره بازاریابی ، تنها از طریق مشتریان و گروه هدف اصلی شما هست که می توانید محصولات و خدمات خود را با بالاترین میزان به فروش برسانید. این موفقیت به دست نمی آید مگر اینکه از روشهایی برای تقویت استراتژیهای بازارسازی استفاده کنید. قبل از اینکه توجه خود را به بازاریابی تمرکز کنید ، باید از روشهای بازارسازی استفاده کنید تا بازار مورد نظر خود را بسازید و سپس در میان آنها به بازاریابی بپردازید. برای ساختن این بازار به تکنیکهایی که در ادامه همین مقاله به شما پیشنهاد می دهیم توجه کنید.

اولین تکنیک بازارسازی ) جذب مشتریان بالقوه

برعکس فرآیند بازاریابی که در آن شرکتها یا تولیدکنندگان به دنبال نگهداری مشتریان ثابت خود هستند. زیرا در بازاریابی تصور بر این است که سود اصلی از طریق مشتریان ثابت و وفادار به دست می آید. در بازارسازی به دنبال این هدف هستیم که چگونه می توانیم مشتریان جدیدی را برای محصولات یا خدمات خود پیدا کنیم.

در واقع در بازارسازی به دنبال مشتریان بالقوه ای هستیم که می توانند تبدیل به بخشی از مشتریان بالفع و ثابت ما شوند. برای دست یابی به این هدف ، باید نیاز مشتریان را با دقت مورد شناسایی قرار دهیم. تا زمانی که ندانید محصول یا خدمات شما برای کدام گروه از افراد ضروری و لازم است نمی توانید بازار مورد نیاز خود را به دست آورید.

زمانی که به این نتیجه رسیدید که چه افرادی به محصولات شما بیش از سایرین نیاز دارند یا می توانند نیازمند شوند آن زمان می توانید اقدام به فعالیتهای بازاریابی کنید و آن دسته از مشتریان بالقوه را نیز به سمت محصول خود جذب کنید.

دومین تکنیک بازارسازی ) تولید محصولات جدید

در بازارسازی به فکر این مسئله هستیم که بازارهایی که تا کنون نداشته ایم را به دست آوریم. بنابراین لازم است گاهی برای کسب این بخش از بازار دست به تولید محصولات جدید بزنید. زیرا این بخش از مشتریان شما به محصولات جدیدی نیاز دارند که در بین محصولات شما نیست.

به همین دلیل است که بسیاری از برندها و تولید کننده ها از یک محصول شروع می کنند و زمانی که توانستند نفوذ و بازار مورد نظر خود را به دست آورند ، در ادامه برای به دست آوردن سهم زیادی از بازار به تولید محصولات متنوع تر می پردازند. پس اگر به دنبال به دست آوردن مشتریان جدید هستید لازم است محصولات خود را توسعه دهید.

سومین تکنیک بازارسازی ) اختصاص فضای بیشتر

همانطور که در بالا نیز توضیح داده شد در بازارسازی به دنبال افزایش فضای خود در بازار هستیم. یعنی سعی داریم تعداد مشتریان خود را در بازار افزایش دهیم نه فقط مشتریان کنونی را حفظ کنیم. بنابراین می توان ، مهمترین سازوکار بازارسازی را افزایش فضای در بازار دانست.

چهارمین تکنیک بازارسازی ) توجه به تقاضای پنهان

در بازارسازی باید تلاش کنید نیازهایی که مشتریان به صورت واضح نشان نمی دهند یا نیازهایی که حتی خود آنها نیز پی به آن نبرده اند را کشف کنید. کشف این موارد می تواند منجر به تولید محصولات جدیدی شود که در نهایت تعداد مشتریان شما را افزایش خواهد داد.

گاهی ممکن است شما مشتریانی را در طول بازاریابی از دست داده باشید. بنابراین با یک بازارسازی دقیق و مناسب و کشف نیازهای پنهان مشتریان می توانید آن دسته از مشتریانی که از دست رفته اند نیز مجدداً به سمت محصولات یا برند خود جذب کنید.

پنجمین تکنیک بازارسازی ) جذب مشتریان رقبا

یکی از اهداف دیگری که در بازارسازی به آن پرداخته می شود ، جذب مشتریانی است که هم اکنون در دایره مشتریان رقبای شما هستند. در واقع در بازارسازی به دنبال هستیم که سهم بیشتری را در بازار به خود اختصاص دهیم و در میان رقبا از میزان بالای مشتریان برخوردار شویم.


موضوع مرتبط :

واسطه بازاریابی چه نقشی در بازارسازی دارد؟

نظر شما

The post دلایل و ۵ تکنیک بازارسازی appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.