امروزه در اطراف خود محصولات زیادی را می بینیم که از طریق بازاریابی شبکه ای قادر به خرید آنها هستیم.

برخی از این محصولات را شما به جز سیستم های شبکه ای نمی توانید تهیه کنید. تصوری که برخی از کارآفرینها یا استارت آپها در قبل از شروع بازاریابی شبکه ای دارند این است که این کسب و کارها نمی توانند چندان موفق باشند. در حالی که اگر اصولی را در این کسب و کارها رعایت کنید می توانید به موفقیتهای بسیار زیادی دست پیدا کنید. در این مقاله سعی می کنیم به رمزهای موفقیت یک بازاریابی شبکه ای بپرازیم.

یک) کسب اطلاعات کافی

قبل از اینکه شروع به کار کنید حتماً اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید. لازم است دانش کافی را در خصوص بازاریابی شبکه ای کسب کرده باشید. یکی از این روشها علاوه بر مطالعه در این زمینه ، می تواند توجه به نوع فعالیت شرکتهایی باشد که در این زمینه فعال هستند. در خصوص این شرکتها تحقیق کنید. هر چند این نوع بازاریابی مزایا و سودآوری بالایی دارد ولی اگر اطلاعات شما کافی نباشد یا بدون تحقیق در خصوص شرکتهای شبکه ای اقدام به این کار کنید میزان موفقیت شما با درصد بالایی کاهش پیدا می کند.

دو) مشتری یک شرکت شبکه ای باشید

می توانید برای تجربه بهتر این نوع بازاریابی و لمس نوع خدمات و فعالیتهای آنها ، محصولات یک شرکت شبکه ای را خریداری کنید و به مشتری آنها تبدیل شوید. با استفاده از این محصولات می توانید متوجه شوید که آیا محصولاتی که استفاده می کنید کیفیت کافی را دارد ؟ اگر فکر کردید کیفیت لازم را دارد می توانید به یکی از بازاریابان آنها تبدیل شوید. زمانی که وارد این شبکه شدید می توانید با توانایی های فروشتان آشنا شوید. می توانید به این نتیجه برسید که چه کاری را بهتر انجام می دهید و در چه زمینه ای نقص و ضعف دارید.

سه) صداقت

برخی از اوقات ممکن است برای اینکه محصولی را به فروش برسانید یا فردی را جذب بازاریابی شبکه ای کنید از کلمات و جملات اغراق آمیز و نادرست استفاده کنید. مدام بر جنبه های مثبت تأکید کنید و نقطه ضعفهای محصول یا برند را یا از روی سهو یا به خاطر جلب مشتری بیان نکنید. این یکی از بزرگترین آسیبها به بازاریابی شبکه ای است.

در بازاریابی شبکه ای مردم محصولی را از طریق شما سفارش می دهند و ارتباط مستقیم با برند یا فروشگاه عرضه این محصولات ندارند. پس بهتر است برای جلب اعتماد آنها تا جایی که امکان دارد به درستی رفتار کنید و صداقت را سر لوحه فعالیتهای خود قرار دهید. لازم نیست برای جلب نظر مشتریان یا زیر مجموعه های خود متوسل به تعریفهای غیر واقعی شوید. بهترین روش این است که آنچه را که خودتان تجربه کرده اید در اختیار آنها قرار دهید.

چهار) کسی را مجبور نکنید

برخی از این افراد ممکن است به دوستان و افرادی که از نزدیک با آنها در ارتباط هستند در خصوص خرید یک محصول حالت اجبار ایجاد کنند. هرگز دست به این کار نزید.

پنج) شناسایی دقیق مشتریان

شناخت مشتریان همیشه از گامهای مهم در بازاریابی است. بازاریابی شبکه ای نیز از ین قاعده مستثنی نیست. بهتر است گروهی که بیشترین مصرف کننده محصولات شما هستند را بیابید و در آن گروه ها شروع به بازاریابی کنید. به عنوان مثال اگر محصولات آرایشی و بهداشتی را تبلیغ می کنید ، خانم ها بیشترین مشتریان شما خواهند بود. پس دلیلی ندارد فرصت و وقت خود را در بین گروه هایی که مصرف کننده اصلی شما نیستند تلف کنید. بهتر است مستقیم به سراغ مشتریان اصلی خود بروید.