در مقاله قبلی در خصوص بازاریابی رویدادی و شرایط آن صحبت کردیم.

در آن مقاله به این مسئله اشاره کردیم که چرا از بازاریابی رویدادی استفاده می کنیم و از چه روشهایی می توانیم این بازاریابی را انجام دهیم. برخی از افراد ممکن است چنین تصور کنند که برگزاری یک نمایشگاه یا همایش باید کار بسیار پر دردسری باشد و در مقابل نمی تواند چندان جذب کننده مشتریان باشد. همین تصور و تفکر نادرست موجب می شود تا فرصتهای به وجود آمده در بازاریابی رویدادی را به راحتی از دست بدهند و از مزایای آن بی بهره بمانند.

برخلاف تصور این افراد ، تحقیقات در سال ۲۰۱۸ نشان داد که بیش از ۸۰ درصد از افرادی که در حوزه بازاریابی فعالیت می کنند معتقدند که یکی از موفق ترین روشهای بازاریابی ، بازاریابی رویدادی است. در تحقیق دیگری ، یکی از شرکتهای بزرگ با بررسی میزان فروش خود در یک سال به این نتیجه رسید که هر زمان از بازاریابی رویدادی استفاده کرده است ، مصرف کنندگان بیشتری به خرید محصولاتشان روی آورده اند و میزان فروش آنها در این بازه زمانی بسیار بیشتر بوده است.

بنابراین ، تجربیات نشان داده است که این نوع بازاریابی برای برندها بسیار پر سود بوده است. حال در ادامه به نقشی که بازاریابی رویدادی می تواند در کسب و کار شما داشته باشد می پردازیم.

یک) شناخت نقطه نظرات مشتریان ( تحقیقات بازاریابی )

شما هر چقدر هم با مشتریان خود آشنا باشید یا تصور کنید که می دانید این محصول یا خدمات شما برای کدام دسته از مشتریان و مصرف کنندگانتان مناسب است ؛ باز هم نیاز دارید از دیدگاه مشتریان خود آگاه باشید. چرا که این مشتریان هستند که می توانند راجع به دیدگاه و نظر اصلی خود در خصوص برند یا محصول شما صحبت کنند. صحبت رو در روی شما با مشتریان این فرصت را فراهم می کند تا از دیدگاه ها و نگرشهای اصلی آنها آگاه شوید و واکنش آنها نسبت به محصولات خود را ببینید.

این به شما کمک می کند تا دقیقاً بدانید که مشتری شما به چه چیزی نیاز دارد. از طریق اطلاعاتی که با این روش به دست می آورید می توانید کیفیت محصولات خود یا نحوه عرضه آنها را اصلاح کرده و همگام با نیاز مشتریان پیش بروید.

دو) ارتباط با شبکه های اجتماعی

سعی کنید قبل از برگزاری یک رویداد و آشنایی رو در رو با مشتریان خود ، از طریق شبکه های اجتماعی با آنها در ارتباط باشید. اگر آشنایی و ارتباط اولیه شکل گرفته باشد به شکل موثرتر و بهتری می توانید از بازاریابی رویدادی بهره مند شوید. به شما پیشنهاد می کنیم در شبکه ها و رسانه های اجتماعی فعال باشید و ارتباط خود با مشتریان و مخاطبان را حفظ کنید. بعد از اینکه مدتی از آشنایی مشتریان با شما گذشت برای تقویت این ارتباط از بازاریابی رویدادی استفاده کنید تا بیشترین و بهترین نتیجه را داشته باشید.

سه)  افزایش بازده

هر محصول یا خدماتی دارای راهنمای مصرف است. هر چقدر شما نسبت به استفاده از آن آگاه تر باشید ، محصول مورد نظر برای شما بازده بالایی خواهد داشت. در رویدادهای مختلفی که با هدف بازاریابی رویدادی برگزار می شود شما این فرصت را دارید که اطلاعات کاملی از محصول یا خدمات خود به مشتریان بدهید و میزان آگاهی آنها در استفاده از محصول و در نتیجه بازده آن را افزایش دهید.

در نهایت باید گفت ، بسیاری از متخصصان متعقدند بازاریابی رویدادی برای بسیاری از کسب و کارها الزامی است و می تواند زنجیرهای ارتباطی قوی بین برندها و مشتریان باشد. حتی بسیاری معتقدند این روش بازاریابی بر دیگر روشها مقدم تر است و ارجحیت دارد.

با توجه به مزایایی که برای بازاریابی رویدادی گفته شد ، سعی کنید از فرصتها و موقعیتهایی که برای انجام بازاریابی رویدادی رخ می دهد استفاده کنید تا کسب و کارتان را رونق بخشید.


موضوع مرتبط :

بازاریابی رویدادی چگونه اتفاق می افتد ؟ (بخش اول)

ایجاد مزیت رقابتی در دنیای آنلاین و بازاریابی اینترنتی

نظر شما

The post بازاریابی رویدادی چگونه اتفاق می افتد ؟ (بخش دوم) appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.