آیا شما نیز به فکر ثبت برند افتاده اید ؟ آیا با مشکلات و سختی هایی که در این مسیر وجود دارد شما نیز برخورد کرده اید ؟ اگر شما نیز این تجربیات را دارید بهتر است با این مقاله همراه شوید.

از آنجایی که ثبت یک برند تازه تأسیس با مشکلات و روندهای قانونی زیادی مواجه است ؛ بسیاری از افراد از خیر این کار می گذرند. داشتن برند و برندسازی یکی از مهمترین اقداماتی است که یک کسب و کار می تواند انجام دهد. برندها نشان دهنده هویت شما هستند و مانند شناسنامه کسب و کار شما می باشند. این برندها هستند که در ذهن مشتریان باقی می مانند و می توانند مشتریان وفادار برای شما به دست آورند.

همچنین فعالیت کسب و کارها در سایه برندهاست که هدفمندی واقعی خود را پیدا می کند و کسب و کار شما را به صورت تخصصی تر پیش می برد. با توجه به مزایایی گفته شده برای استفاده از برند ، پیشنهاد ما به شما این است که به جای انصراف از این کار ، سعی کنید یک راه حل برای آن پیدا کنید. یکی از راه حلهایی که برای این مشکل وجود دارد این است که یک برنده آماده را خریداری کنید. از آنجایی که برند به کسب و کار شما هویت می دهد پس بهتر است گزینه خرید برند را به جای صرف نظر از آن انتخاب کنید.

مزایایی که از این طریق به دست می آورید را در ادامه توضیح می دهیم تا متوجه شوید که خرید یک برند آماده می تواند حتی سودمندتر از ساختن یک برند جدید باشد.

یک) خرید سریع

زمانی که اقدام به خرید یک برند آماده می کنید نیازی نیست زمان زیادی را صرف طی کردن مراحل اداری و دفتری برای ثبت آن کنید. بلکه کافی است در یک دفتر خانه رسمی حاضر شوید و مجوز آن برند را به نام خود ثبت کنید. بنابراین به جای صرف بیش از نیمی از سال خود برای دریافت مجوز ثبت برند به راحتی در عرض چند دقیقه می توانید صاحب برند شوید.

دو) شناخته شده بودن یک برند

برندی که خودتان تصمیم به ثبت آن داشت باشید یک برند تازه کار و ناشناخته در بازار است. باید سالها زمان طی شود تا مشتریان و مخاطبان با این برند آشنا شوند تا بتوانید تغییر در میزان فروش یا تعداد مشتریان وفادار را شاهد باشید. اما در برندی که به صورت آماده می خرید یک برند شناخته شده ای است که قبلاً در بازار در حال فعالیت بوده است. برای راه اندازی مجدد آن کافی است چند ایده جدید داشته باشید تا آن را به قوت قبل اداره کنید و از مزایای شناخته شده بودن و مشتریان کنونی آن بهره مند شوید.

سه) نگران عدم ثبت نباشید

زمانی که اقدام به خرید یک برند آماده می کنید نگران نیستید که با درخواست شما موافقت نشود ؛ بلکه این برند آماده ، قبلاً تمامی مسیرها را طی کرده است و مجوزها و تأییدهای لازم را دارد. بنابراین ، جای نگرانی برای عدم تأیید این برند نیست.

چهار) مقرون به صرفه

شاید در نظر اول ، چنین به نظر برسد که یک برند آماده بسیار گران تر از ثبت یک برند جدید تمام شود ؛ اما واقعیت این است که برند آماده ، تمامی مسیرهایی که باید طی کنید تا به سود دهی در بازار برسید را طی کرده است. اعتبار و ارزشی که این برندها در بازار و در میان مشتریان دارد ، سرمایه زیادی را صرف کرده تا به دست بیاید. همچنین قیمت برند به موارد بسیاری وابسته است. قیمت گذاری برندها توسط افراد کارشناس و حرفه ای در این حوزه انجام می شود.

با توجه به اینکه نام برند تجاری که قصد خرید آن را دارید تا چه حد زیبا و شناخته شده است و چند محصول را در مجوز خود دارد قیمت گذاری های آن متفاوت خواهد بود. پس می توانید با توجه به هدفی که از این برند دارید به راحتی تصمیم بگیرید که برند مورد نیاز شما باید چه خصوصیاتی داشته باشد و این ویژگیها از طرف کارشناسان حرفه ای قیمت گذاری خواهد شد تا بتوانید مقرون به صرفه ترین برند را خریداری کنید.

 برند سازی

نظر شما