در مقاله ای که در بخش اول از این موضوع یعنی بازاریابی از طریق انتشار مقاله صحبت کردیم به اهمیت بازاریابی از طریق انتشار مقاله و مزایای آن پرداختیم.

همانطور که در آن مقاله گفته شد ، نحوه نوشتن این نوع مقالات نیز اهمیت زیادی دارد و می تواند میزان بازدید از مقاله را کاهش یا افزایش دهد. بسیاری از افراد یا کسب و کارها به اهمیت بازاریابی مقاله ای پی برده اند و می دانند که این روش از بازاریابی تا چه حد می تواند مفید باشد ؛ اما در تهیه و نوشتن این نوع مقالات مشکل اساسی دارند و حتی ممکن است از نوشتن آن صرف نظر کنند و به طور کلی از خیر این نوع بازاریابی و مزایایی آن بگذرند.

به نظر مشاوره بازاریابی ، اولین نکته که باید در این زمینه گفته شود این است که نوشتن این مقالات را جدی بگیرید و به جای انصراف از این کار به دنبال یادگرفتن نحوه نوشتن این مقالات باشید. به همین منظور در مقاله حاضر قصد داریم نحوه نوشتن این مقالات را آموزش دهیم. بنابراین شما را به مطالعه دقیق مطالبی که در ادامه ذکر می شود دعوت می کنیم.

یک) رعایت کیفیت مطالب

اینکه شما چگونه مطالبی را با چه کیفیتی در سایت مربوط به کسب و کارتان بارگذاری و منتشر می کنید بسیار مهم است. سعی کنید مطالبی که از کیفیت بالا در محتوا برخوردار هستند استفاده کنید. هر آن چیزی که فکر می کنید برای مخاطبان این مقاله مهم است و به دنبال آن هستند سعی کنید اطلاعاتی در خصوص آن مطالب در اختیار آنها قرار دهید. ممکن است شما مقالاتی را منتشر کنید ولی اگر این موضوعات به درد مشتری و مخاطب شما نخورد فقط وقت و انرژیتان را از دست داده و یک کار بیهوده انجام داده اید.

پس مفید بودن مطالب مقاله منتشر شده بسیار مهم است. همچنین مخاطبان شما ممکن است نسبت به موضوع مقاله شما سوالات زیادی در ذهن داشته باشند سعی کنید قبل از نگارش مقالات به این موضوع فکر کنید که چه چیزی در ذهن مخاطبان شما می گذرد و چه مسائلی برای آنها جای سوال دارد و بیشتر به ارائه آن مباحث بپردازید. هر چیزی که در ذهن انسانها مورد سوال واقع شود به دنبال جستجوی پاسخ آن سوالات می روند. بنابراین ، کشف سوالاتی که در ذهن مخاطبان و مشتریان شماست از جمله گامهای مهم در تهیه مطالب مفید است.

دو) طراحی وب سایت

از آنجایی که بازاریابی مقاله ای ، دیر یا زود منجر به افزایش فروش شما خواهد شد پس سعی کنید وب سایت خود را به طور کامل برای مخاطبان توضیح دهید و خدمات تخصصی که برای آنها در نظر گرفته اید را نیز در این مقالات توضیح دهید. هر چقدر مطالب تخصصی و مناسب تری را بتوانید در این مقالات برای مخاطبان خود منتشر کنید ، آنها تمایل بیشتری برای برقراری ارتباط خواهند داشت.

سه) کسب اطلاعات مورد نیاز مشتریان

قبل از اینکه بتوانید مقالات تخصصی و مفید برای مشتریان خود بنویسید باید اطلاعاتی که آنها نیاز دارند بدانند را جمع آوری کنید. علائق و فرصتها و چالشهایی که مشتریان شما دارند از جمله اطلاعات مفیدی است که به شما کمک می کند تا بتوانید مطالب مورد نیاز آنها را تولید کنید. نگرانی های مشتریان خود را بشناسید. قطعاً مشتریان شما دغدغه هایی را در خصوص کسب و کارتان دارند سعی کنید این دغدغه ها را کشف کنید و راجع به آنها مطلب جمع آوری کنید.

چهار) اطلاع از آخرین پیشرفتها در حوزه کسب و کار

شما باید آخرین اطلاعاتی که در خصوص پیشرفتهای اخیر در حوزه کسب و کارتان رخ داده بدانید. برای کسب این اطلاعات به سایتهای معتبری که این گونه اخبار را منتشر می کنند سر بزنید. با استفاده از مطالب آن سایتها می توانید مقاله مفیدی برای مشتریان تهیه کنید. این گونه اخبار معمولاً از آن دست مطالبی است که مشتریان به آنها نیاز دارند ؛ همچنین کنجکاوی زیادی نسبت به آن نشان می دهند.


مقالات مرتبط :

بازاریابی از طریق انتشار مقاله (بخش اول)

نظر شما

The post بازاریابی از طریق انتشار مقاله (بخش دوم) appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.