بالا بردن میزان فروش ، همیشه یکی از اهداف و آرزوهای صاحبان محصولات و برندها بوده است.

بنابراین در طول سالیان ، همواره روشهای مختلفی برای رسیدن به این هدف به وجود آمده است. به ویژه در دنیای کنونی که میزان ارتباط افراد با یکدیگر بیشتر شده و امکانات متعدد و روشهای گوناگونی برای این قبیل ارتباطها به وجود آمده است. یکی از مدرن ترین روشهای افزایش فروش ، استفاده از تاکتیک همکاری در بازاریابی و فروش است. بسیاری از کسب و کارها حتی نزدیک به ۸۰ تا ۸۵ درصد از برندهای بزرگ دنیا معمولاً از این تاکتیک برای بازاریابی و افزایش فروش خود استفاده می کنند. در روش همکاری فروش سه گروه نقش اساسی دارند.

یک) صاحبان برند

در این گروه ، افراد یا شرکتهایی هستند که قصد دارند محصول خود را به مشتریان معرفی کرده و به فروش برسانند. آنها یک یا چند محصول تولید کرده اند که برای فروش آنها نیاز به همکار دارند. بنابراین ، از تاکتیک همکاری در بازاریابی و فروش استفاده می کنند که همکاران آنها در امر بازاریابی و فروش محصولات بتوانند به آنها کمک کنند. در این روش ، این افراد یا شرکتها میزان فروش بالایی خواهند داشت و افراد زیادی با برند و محصول آنها آشنا خواهند شد. از طرفی ، افرادی هم که این همکاری را انجام می دهند نیز سود خوبی خواهند کرد.

دو) همکاران

همکارانی که این افراد یا شرکتها برای اجرای این تاکتیک از آنها استفاده می کنند بخش مهم این تاکتیک به حساب می آیند. این همکاران شامل افرادی خواهد بود که یک رسانه پر مخاطب دارند. زیرا این افراد قرار است محصول یا برند شما را به تعداد زیادی از افراد معرفی کنند. پس لازم است یک رسانه پر مخاطب داشته باشند تا اجرای این هدف به راحتی قابل انجام باشد. به عنوان مثال ، این افراد وب سایتهایی دارند که تعداد زیادی بازدید کننده دارد یا صفحاتی را در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام ، تلگرام و توئیتر دارند.

طریقه همکاری این افراد به این صورت است که لینک مربوط به وب سایت شما را در شبکه ها و رسانه هایی که دارند قرار می دهند و افرادی که از وب سایت یا کانالهای اجتماعی آنها دیدن می کنند با مشاهده لینک قرار گرفته در آن صفحات بر روی این لینک ها کلیک می کنند. بنابراین ، افراد زیادی که غیر مرتبط با سازمان شما هستند به راحتی در جریان اخبار و محصولات شما قرار می گیرند که در حالت عادی امکان این کار برای شما وجود نداشت. بنابراین ، یافتن این همکاران نیز اهمیت زیادی دارد.

ممکن است با افراد یا شرکتهایی مواجه شوید که سایتها یا شبکه های اجتماعی دارند ولی بسیاری از مخاطبان آنها غیر فعال هستند یا این صاحبان این رسانه ها ، توانایی جلب مشتریان مناسب برای محصول یا برند شما را ندارند. پس مهم است که افراد یا گروه هایی که صفحات آنها فعال است و بازدیدکننده های زیادی دارند را پیدا کنید. با یک پرس و جوی ساده یا کمک گرفتن از بازاریابان حرفه ای که آشنایی خوبی با این صفحات دارند می توانید به هدف خود برسید.

سه) مشتریان

به نظر مشاوره بازاریابی ، مشتریان نیز گروه سومی هستند که در این روش بازاریابی نقش مهمی دارند. همه تلاشها و برنامه های شما برای این است که بتوانید مشتریان و مخاطبان زیادی را برای محصول خود پیدا کنید. بنابراین تمامی برنامه های شما برای رسیدن به این هدف شکل گرفته و اجرا می شود. پس سعی کنید گروه ها و مخاطبان اصلی خود را بشناسید ، ویژگیهای آنها را به خوبی جستجو کنید تا در ساختن برنامه های بازاریابی مناسب و جلب توجه این دسته از مخاطبان خود موفق باشید.

نظر شما

The post تاکتیکهای یافتن همکار برای بازاریابی و فروش (بخش اول) appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.