همانطور که در بخش اول این مقاله اشاره شد ، یافتن همکار در زمینه بازاریابی و فروش محصول ، یکی از روشهای مدرن و جدید در بازاریابی است که بسیاری از شرکتها از آن استفاده می کنند.

از آنجایی که وجود همکار در بازاریابی و فروش می تواند میزان فروش را افزایش دهد در ادامه به انواع قرار دادهایی که با این همکاران بسته می شود می پردازیم.

یک) قرارداد بر مبنای انتشار آدرس

ممکن است نوع قرار داد شما با همکار بازاریابتان به این شکل باشد که همکاران شما به هر طریقی که لینک مربوط به سامانه یا صفحه اینترنتی شما را منتشر کنند به ازای آن انتشار از شما حق الزحمه دریافت می کنند. در این روش ، همکاران شما سعی می کنند از طریق رسانه های مختلف به انتشار لینک سایت شما بپردازند.

دو) قرارداد بر مبنای تعداد فروش

گاهی قرارداد شما با همکارتان به این صورت است که مبنای پرداخت دستمزد آنها بر اساس تعداد فروش است. هر چقدر آنها بتوانند محصول بیشتری را بفروشند می توانند سود بیشتری به دست آورند. برخی از افراد سعی می کنند از این روش استفاده کنند تا همکاران خود را ملزم به فروش محصولات کنند.

سه) قرارداد بر مبنای ثبت نام مشتریان

یکی دیگر از روشهای قراردادی که شما با همکاران خود دارید به این شکل است که شما با توجه به تعداد افرادی که از طریق لینک اشتراکی همکارتان در وب سایت شما ثبت نام کرده اند به آنها دستمزد پرداخت می کنید.

*نکته مهمی که حتماً باید در اینجا ذکر شود این است که در زمان اجرای این تاکتیکها به موارد زیر دقت کنید.

۱) صرف زمان کافی

باید بدانید که مانند سایر روشهای بازاریابی ، این روش نیز نیاز به صرف زمان دارد. تصور نکنید که به محض اقدام به استفاده از این روش ، می توانید از مزایای آن برخوردار شوید. برای اینکه به موفقیت برسید نیاز دارید محتواهای مناسبی را تولید کنید و میزان جستجوی خود در موتورهای جستجو را بالا ببرید. تهیه محتواهای مورد نیاز مخاطبان و محتوای مفید می تواند اولین اقدام برای رسیدن به این موفقیت باشد ؛ زیرا زمانی که مشتریان یا مخاطبان با لینکهای همکاران شما به سایتتان وصل می شوند این محتوای شماست که می تواند آنها را در آنجا نگه دارد.

۲)  اهمیت نظم در کار

مهمترین چیزی که در این روش از بازاریابی باید وجود داشته باشد این است که نظم را همواره رعایت کنید. اگر در زمان انتشار محتوا یا روابط با مخاطبان و مشتریان خود منظم نباشید قطعاً آسیبهای جدی به کسب و کار شما وارد خواهد شد.

۳) اطمینان از طرف همکار

سعی کنید نسبت به همکارتان و متعهد بودن او اطمینان کسب کنید. یکی از معضلاتی که در همکاری ممکن است پیش بیاید این است که طرف مقابل یا همکار شما نسبت به وظایف خود متعهد نباشد. برای اجتناب از این آسیب سعی کنید در خصوص شرایطی که برای فعالیت شما وجود دارد کاملاً با صراحت و روشنی صحبت کنید.

۴) محصول یا برند با کیفیت

اگر از آن دسته شرکتها یا افرادی هستید که همکاری بازاریابی با دیگر شرکتها یا برندها را دارید باید به این مسئله توجه کنید که شرکتها یا برندهایی را انتخاب کنید که اعتبار کافی را داشته باشند. به عنوان مثال ، اگر با شرکتی همکاری کنید که محصولات با کیفیتی نداشته باشند اعتبار سایت شما که آن را تبلیغ می کنید نیز تنزل پیدا خواهد کرد.

از طرفی اگر جزء افراد یا شرکتهایی هستید که برای محصول یا برند خود به دنبال همکار بازاریاب هستید شما نیز باید به دنبال همکاری با افراد صاحب رسانه های عمومی باشید که وب سایت یا شبکه های اجتماعی آنها حسن شهرت داشته و از طرفی ، اعضای زیادی داشته باشند.


موضوع مرتبط :

تاکتیکهای یافتن همکار برای بازاریابی و فروش (بخش اول)

نظر شما

The post تاکتیک یافتن همکار برای بازاریابی و فروش (بخش دوم) appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.