ویکی پدیا ، دانشنامه آزادی است که هر فردی می تواند اطلاعات مورد نظر خود را در آن ثبت کند.

همچنین قابلیت اصلاح و به روز رسانی نیز دارد. بسیاری از افراد برای اینکه اطلاعات جامع و کلی از یک موضوع به دست آورند معمولاً به دانشنامه آزاد یا همان ویکی پدیا سر می زنند. در سراسر دنیا ، هزاران یا شاید میلیون ها کاربر وجود دارند که اطلاعاتی را در صفحات ویکی پدیا به روز رسانی می کنند. بنابراین می توانید به مطالبی که در این صفحات نوشته می شود اعتماد کنید و مبنایی برای کسب اطلاعات باشد.

همچنین بسیاری از افراد زمانی که این صفحات را ایجاد می کنند اگر در صدد منتشر کردن اطلاعاتی در خصوص یک موضوع هستند معمولاً منابع آن را نیز در انتها ذکر می کنند ، پس می توانید به این اطلاعات اعتماد کنید و اگر اطلاعات بیشتری نیاز دارید به منابع معرفی شده یا استفاده شده در این صفحه مراجعه کنید. از این صفحات می توانید برای اهداف مختلف مانند بازاریابی استفاده کنید. به این موضوع توجه داشته باشید که ویکی پدیا در ایران فیلتر نشده است ؛

پس کاربران بسیاری هستند که می توانند از آن استفاده کنند. بنابراین ، اگر افرادی کسب و کار شما را در اینترنت جستجو کنند احتمالاً ویکی پدیا جزء اولین صفحاتی است که برای آنها به نمایش در خواهد آمد ، بنابراین توصیه می شود حتماً از این فضا در راستای فعالیت یا کسب و کار خود استفاده کنید. برای اینکه بتوانید از این ظرفیت ایجاد شده به درستی استفاده کنید نکات مهمی را در این خصوص در ادامه ذکر خواهیم کرد.

یک) ارائه سند

زمانی که صفحه مخصوص را ایجاد کردید زمان ارسال مقاله فرا می رسد. همانطور که در بالا اشاره شد ، ویکی پدیا یک دانشنامه است بنابراین برای این اطلاعات یا مقاله نوشته شما در این صفحات از سندیت لازم برخوردار باشد نیاز دارید تا منابع یا اسنادی را در این زمینه معرفی کنید.

زمانی که مقاله ای را در این صفحات ارسال می کنید حتماً در انتهای آن بخشی است که مدارک و اسناد خود را باید در آن قسمت ارسال کنید. اگر مدارک و اسناد کافی در این زمینه نداشته باشید این صفحه به صورت کامل تکمیل نخواهد شد و احتمال به نمایش در آمدن آن بسیار اندک است. بنابراین ، حتماً از منابع معتبر استفاده کنید. همچنین پس از تکمیل مقاله شما برای تأیید ارسال خواهد شد که در این مرحله اگر از منابع و مستندات کافی استفاده نکرده باشید به احتمال زیاد مقاله شما تأیید نخواهد شد.

در نتیجه صفحه ای که ایجاد کرده اید کارآیی نخواهد داشت. همچنین پس از اینکه توانستید مقاله خود را در صفحه ایجاد شده بارگزاری و به اشتراک بگذارید ، زمانی که مخاطبان به صفحه شما سر می زنند و مطالبی که در آن ذکر شده همراه با اسناد ارائه شده برای آن مشاهده می کنند به احتمال قوی ، اعتماد آنها به مقاله و نوشته شما افزایش پیدا می کند. پس حتماً قبل از ایجاد صفحه به تمامی این موضوعات دقت کافی را به خرج دهید.

دو) نظم در به روز رسانی

مطالبی که در این صفحات بارگزاری و انتشار می شود حتماً باید در فواصل زمانی مناسب به روز رسانی شوند. اگر اطلاعات یا مقاله شما به روز رسانی نشود پس از مدتی اطلاعات مندرج شده در آن منسوخ خواهد شد و اطلاعات آن نمی تواند نیاز به روز شده مخاطبان را برطرف کند. به بیان دیگر می توان گفت مقاله شما عمر مفید خود را از دست خواهد داد ؛ چرا که اطلاعات به روز شده را نیاز دارند. بنابراین ، حتماً اطلاعات و مقالات منتشر شده خود را مدام به روز رسانی کنید تا همچنان در جستجوگر گوگل یکی از پر بازدیدترین صفحات به شمار آید.

The post طراحی و ساخت صفحه در ویکی پدیا first appeared on طراحان برتر.