افزایش فروش مستقیم اینترنتی D2C موضوع این مطلب آموزشی می باشد. کارشناسان پارک بازاریابی ایران به نحوه فروش مستقیم اینترنتی D2C می پردازند.

سال ۱۳۹۹ یکی از سالهای پر حاشیه و چالش برانگیز برای تمامی کسب و کارها بود. شرایط ویژه همه گیری کووید-۱۹ و سایر عوامل دست به دست هم دادند تا شرایط اقتصادی و روشهای کسب و کار و بازاریابی نسبت به سالهای گذشته ، تغییرات عمده ای داشته باشند. در چند سال اخیر ، به ویژه طی سال ۱۳۹۹ کسب و کارها و برندهای کوچک و بزرگ سعی کردند محصولات خود را از طریق اینترنت بدون سایتهای واسطه ای به فروش برسانند.

به نظر مشاوره بازاریابی شاید تصور کنید این مدل بازاریابی و فروش که در ایران به تازگی باب شده است در کشورهای دیگر قدمت بیشتری داشته باشد. در کمال تعجب باید گفت ” خیر ، در سایر کشورها نیز قدمت این روش از بازاریابی بسیار کم است و به یکی دو سال اخیر باز می گردد. در این نوع از بازاریابی ، میزان فروش شما تا ۶ برابر افزایش می یابد. در این روش ، هم شما سود بیشتری خواهید برد و هم مشتریان شما سود خواهند کرد.

دلیل آن هم این است که میزان فروش شما افزایش خواهد یافت ، چرا که مشتریان به صورت مستقیم از شما سفارش خرید خواهد داد و واسطه ای وجود نخواهد داشت. از طرفی چون مستقیم به مصرف کنندگان می فروشید قطعاً سود بیشتری خواهید برد چرا که واسطه ای در کار نیست که بخشی از سود به آنها تعلق بگیرد. از طرف دیگر ، مشتریان نیز در این روش ، سود بیشتری به دست خواهند آورد ؛  چرا که افزایش قیمتی که از طریق واسطه ها اعمال می شد وجود نخواهد داشت.

به عنوان مثال می توانیم شرکت آمازون را یکی از این سایتها معرفی کنیم. آمازون توانسته است در سال گذشته سهم چشمگیری در این سبک از بازاریابی داشته باشد. تقریباً ۱۰ شرکت بزرگ آمریکایی در سال ۲۰۲۰ توانسته اند بیش از نیمی از فروش خود را از طریق آمازون و با روش D2C انجام دهند. اما چرا فروش مستقیم حتی در آینده بیش از اکنون خواهد شد ؟ پاسخ این سوال را در گزینه هایی که در ادامه مطرح می شود می توان پیدا کرد.

یک) کاهش هزینه های خرید

یکی از مهمترین مؤلفه هایی که مشتریان را نسبت به خرید یک محصول راغب می کند یا آنها را از خرید کردن باز می دارد ، هزینه های خرید است. در صورتی که قیمت یک محصول نسبت به سایر محصولات مشابه کمتر باشد ، مشتریان رغبت بیشتری برای خرید پیدا خواهند کرد و نسبت به خرید آن محصول احساس نیاز می کنند.

دو) راحتی در خرید

هزینه های خرید نه تنها در قیمت محصول تأثیر می گذارد و افراد می توانند در خریدهای اینترنتی به راحتی آن را خرید کنند بلکه هزینه های صرف شده برای مراجعه حضوری به فروشگاه ها یا محل فروش یک محصول را نیز از بین خواهد برد و همین موجب خواهد شد تا هزینه های محصول برای آنها کم باشد. در نتیجه هم قیمت پائین تر محصول و هم هزینه های صرف شده برای خرید آن ، موجب خواهد شد تا اشتیاق مشتریان برای خرید بیشتر باشد.

بنا به دلایل گفته شد توصیه می شود این سبک از فروش محصولات و بازاریابی را جدی بگیرید و اگر کسب و کار شما و روشی که به کار می برید با این روش بسیار فاصله دارد آن را به یکدیگر نزدیک کنید.

یافته های به دست آمده از تجزیه و تحلیل داده هایی که از این روش از بازاریابی و فروش به دست آمده نشان می دهد که هم به لحاظ تعداد و هم کیفیت این روش از به صرفه ترین روشهاست. باید این واقعیت را پذیرفت که دنیا در حال تغییر است و برای موفقیت در هر زمینه ای باید متناسب با این تغییرات حرکت کرد.

نظر شما

The post افزایش فروش مستقیم اینترنتی D2C   appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.