کشور ما از ۸۵ میلیون جمعیت تشکیل شده است.

در میان این جمعیت ، افراد زیادی وجود دارند که سرمایه کافی برای راه اندازی کسب و کار ندارند. تهیه کردن سرمایه لازم در بسیاری از مواقع نیز کار دشواری است ؛ زیرا همیشه پیشنهاد می شود از پولهای قرضی برای راه اندازی کسب و کار استفاده نشود ، چرا که با در نظر گرفتن احتمال شکست در یک شغل نوپا ، این کار می تواند افراد را بسیار متضرر کند و اعتبار آنها را از بین ببرد. از طرفی ، وامها نیز یک نوع قرض محسوب می شوند  و در صورتی که درآمد کافی کسب نشود تصویه کردن آنها کار دشواری است.

بنابراین ، باید به دنبال راه حلی بود که این مشکلات را تا حدودی رفع کند. بهترین روش این است که به راه اندازی کسب و کارهایی فکر کنیم که کمتر به دیگران یا سرمایه زیاد نیاز باشد. اما یک ذهن خلاق معمولاً می تواند چنین کسب و کاری را راه اندازی کند. در این مقاله قصد داریم ، نمونه هایی از کسب و کارها و مشاغلی که با سرمایه کم می توانید راه اندازی کنید معرفی کنیم.

یک) فروش صنایع دستی و سوغاتیهای شهرها

صنایع دستی و سوغاتی های شهرهای مختلف در سایر شهرها طرفداران زیادی دارد. علت آن هم این است که این محصولات در شهر منسوب به این سوغاتی ها با کیفیت بیشتری تولید می شود و از طرفی در شهرهای دیگر کم یاب تر از محل اصلی این محصولات است. به همین دلیل همیشه بازار مناسبی در شهرهای دیگر وجود خواهد داشت. اگر سرمایه زیادی برای راه اندازی شغلی ندارید می توانید تعدادی از این محصولات را که در حد توانایی مالیتان است خریداری کنید و در شهرهای دیگر به فروش برسانید.

به نظر مشاوره بازاریابی ، این کار را با کمترین سرمایه می توانید راه اندازی کنید. حتی برای این کار می توانید با چند فروشگاه یا افرادی که به صورت خرده فروشی مشغول به فعالیت هستند توافق کنید و قراردادی ببندید و مسئولیت خرید و بازاریابی محصول را برای آنها انجام دهید.

دو) مهارتهای خود را پیدا کنید

هر انسانی معمولاً چند توانایی و مهارت دارد. به عنوان مثال رشته ای که در دانشگاه یا در دوران تحصیل در مدرسه گذرانده اید قطعاً تعدادی توانایی و مهارت به شما آموخته است. در کنار آن ممکن است برخی ، زبان های خارجی را تا حدودی بدانند ، از کارهای کامپیوتری و تایپی سر در بیاورند و مهارتی در این زمینه داشته باشند ، قدرت بیان خوبی برای قانع کردن افراد داشته باشند ، کارهای دستی و هنری را بتوانند انجام دهند و بسیاری از توانایی های دیگری که ممکن است داشته باشید.

آیا تا کنون به این فکر کرده اید که می توانید این توانایی ها را به سایرین آموزش دهید ؟ بله درست است. بسیاری از افراد هستند که تمایل دارند توانایی های شما را یاد بگیرند. پس بهتر است به این موضوع به عنوان یک منبع درآمد فکر کنید. می توانید توانایی های خود را به دیگران آموزش دهید. برای این کار می توانید از روشهای مختلف و با کمترین هزینه و حتی بدون هزینه استفاده کنید.

به عنوان مثال می توانید به یک آموزشگاه مراجعه کنید و مهارت خود را به آنها معرفی کرده و مطرح کنید که آمادگی آموزش این مهارت به سایر افراد را دارید و با واسطه و تبلیغات توسط آن آموزشگاه به آموزش مهارت خود به علاقه مندان بپردازید. اگر امکان استفاده از این روش نیز وجود ندارد می توانید به صورت آنلاین و با استفاده از بستر اینترنت به آموزش مهارت خود بپردازید. می توانید حتی یک فایل تصویری از نحوه آموزش خود ضبط کرده و آن را از طریق اینترنت به فروش برسانید.

سه) وسایل کارکرده را دریابید!

همیشه در محل کار و منزل افراد وسایل و ابزارهایی وجود دارد که نیازی به آنها ندارند و به فکر این هستند که آنها را دور بریزند. در مقابل ، افرادی نیز هستند که پول کافی برای خرید وسایل دست اول و نو را ندارند یا نو یا کارکرده یک محصول فرق چندانی برایشان ندارد. پس می توانید به عنوان یک واسطه بین این دو دسته افراد باشید. یعنی ابزارهای کارکرده عده ای را خریداری کنید و در مقابل به افرادی که نیاز دارند بفروشید.

نظر شما

The post معرفی دو شغل با سرمایه کم appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.