احتمالاً تعدادی از شما واژه وبمستر را شنیده اید. برخی نیز ممکن است تا کنون چنین نامی را نشنیده باشند.

امروزه یکی از سوالاتی که افراد به محض شنیدن نام وبمستر می پرسند این است که وبمستر کیست یا چه کاری انجامی دهد ؟ از آنجایی که آشنایی با نوع فعالیت یک وبمستر بسیار مهم است و می تواند در طراحی و تبلیغات کمک بسیاری به شرکتها و افراد مختلف کند در این مقاله به معرفی وبمستر و نوع فعالیت آن خواهیم پرداخت.

وبمستر در برخی از مواقع به عنوان حرفه یک فرد معرفی می شود یعنی فردی که در این زمینه فعالیت می کند و صاحب یک وب سایت است. وبمستر را اگر به عنوان یک فرد در نظر بگیریم ، او تمامی کارهای مربوط به سایت خود را به تنهایی انجام می دهد. بنابراین به خوبی می توان درک کرد که آنها صاحبان وب سایتهای کوچک هستند. چرا که کسب و کارهای بزرگ باید کارهای مربوط به سایت را به شکل گروهی انجام دهند. به طور کلی بخشهای یک سایت را می توانیم در موارد زیر خلاصه کنیم:

-بازاریابی کردن

-ارتباط با مشتریان و مخاطبان

-برنامه نویسی سایت

-طراحی سایت

زمانی که یک فرد به تنهایی کارهای مربوط به یک سایت را انجام می دهد غالباً درگیر کسب و کار کوچک است ؛ زیرا به تنهایی می تواند تمامی بخشهای یک سایت را به روز رسانی کند ؛ اما زمانی که برای یک شرکت یا یک کسب و کار بزرگ کار می کند هر بخشی از وب سایت ، مدیر مخصوص خود را دارد. به این شکل که مدیران بخشهای مختلف سعی می کنند فعالیتهای مربوط به قسمت خود را به روز رسانی کرده و تمامی تمرکز خود را در آن بخش صرف کنند.

اما مهم است بدانیم فردی که این کار را انجام می دهد از چه ابزاری استفاده می کند.

گوگل یکی از بزرگترین موتورهای جستجوگر و شرکتهای جهان است. بنابراین اگر به دنبال طراحی یک سایت یا شغل وبمستری هستید بهتر است یک اکانت گوگل حتماً داشته باشید. زمانی که این اکانت را ساختید می توانید به امکاناتی که در اختیارتان قرار می دهد دسترسی داشته باشید تا طراحی سایت را انجام دهید.

برای وارد شدن به این اکانت یک نام کاربری و کلمه عبور تعریف می کنید که استفاده شما از آن را به سهولت فراهم می کند. همچنین می توانید اکانت ساخته شده را در صفحه اصلی اینترنت خود قرار دهید تا دسترسی را سریعتر کند. پس از این کار وظایفی که بر عهده یک وبمستر است به شرح زیر می باشد:

یک) توجه به تعداد بازدیدکنندگان سایت

یک وبمستر لازم است تعداد افرادی که از سایتهای مختلف بازدید می کنند را مشخص کند.

دو) شناسایی لینکهای نادرست

از دیگر وظایف مهم وبمستر این است که مشخص کند لینکهایی که در سایتهای مختلف قرار دارد آیا صحت دارند یا خیر ؟

سه) وب سایتهای به روز رسانی نشده

وبمسترها به دنبال این هستند تا وب سایتهایی که برای مدتی به روز نشده اند یا غیر فعال بوده اند را بیابند و سعی کنند آنها را به روز رسانی و فعال سازند.

چهار) برنامه ریزی سایت

بهتر است برنامه منظمی را برای به روز رسانی سایت داشته باشید. اگر این برنامه وجود نداشته باشد ، بعد از مدتی وب سایت شما غیر فعال خواهد شد و بسیاری از مخاطبان را از دست خواهید داد. بنابراین از دیگر تکالیفی که بر عهده یک وبمستر است برنامه ریزی دقیق برای به روز رسانی سایت است.

پنج) سئوی سایت

از دیگر کارهایی که وبمستر انجام می دهد سئوی سایت است. سئو کمک خواهد کرد تا میزان بالا آمدن سایت شما افزایش پیدا کند. تکنیکهایی که در سئوی اطلاعات به کار برده می شود این امکان را فراهم می کند که مطالب شما هنگام جستجوی کاربران برای آنها به نمایش درآید.

The post آشنایی با وظایف و توانایی های یک وبمستر (بخش اول) first appeared on طراحان برتر.