کارتهای گارانتی یا ضمانتنامه را بارها دیده اید. حتماً متوجه شده اید که برخی از آنها بسیار زیبا و هنرمندانه طراحی شده است.

طراحی کارت ضمانتنامه می تواند یکی از روشهای تبلیغاتی باشد ، به همین دلیل است که برخی از شرکتها سعی می کنند کارتهای ضمانتنامه زیبا و جذابی طراحی کنند. داشتن کارت ضمانتنامه ، به شغل و محصولی که دارید اعتبار می بخشد و مشتریان بیشتری تمایل پیدا خواهند کرد تا با شما وارد معامله شوند.

داشتن کارت گارانتی یا همان ضمانتنامه به قدری به محصول شما ارزش و اعتبار می بخشد که مشتریان حاضرند پول بیشتری را صرف خرید آن کنند تا اینکه محصولی بدون ضمانت را خریداری کنند.

باید این موضوع بسیار مهم را قبول کنیم که داشتن گارانتی برای مشتریان بسیار ارزشمند است و موجب جلب اعتماد آنها می شود. بنابراین ، می توان به خوبی به این نتیجه رسید که کارت گارانتی هم به سود فروشنده هاست چون برند ، محصول و کسب و کارشان اعتبار بیشتری پیدا می کند ، هم اینکه مشتریان حاضرند پول بیشتری بابت محصول آنها بپردازند.

همچنین داشتن کارت ضمانتنامه به سود مشتریان نیز می باشد ؛ زیرا خیال آنها را بابت کیفیت محصول راحت می کند و می دانند که پولشان را جای خوبی خرج کرده اند. بنابراین با این مقاله همراه شوید تا با اصول طراحی کارتهای ضمانتنامه آشنا شوید.

یک) اهمیت طرح

در برگه یا کارتی که برای ضمانتنامه در نظر گرفته اید لازم است از اشکال و طرحهایی استفاده کنید. به عنوان مثال ، طراحی لوگوی شما حتماً باید جزء طرح هایی باشد که در کارت ضمانتنامه طراحی می شود. از هر طرحی که در این کارتها یا برگه ها استفاده می کنید باید به تناسب آن با کلیت کسب و کار خود آگاه باشید.

دو) اهمیت به رنگ بندی

لازم است به رنگهایی که در کارتهای ضمانتنامه استفاده می کنید دقت نمایید. معمولاً رنگهایی که در طیف خنثی مانند خاکستری قرار دارند جزء مناسب ترین رنگها برای طراحی کارت گارانتی به شمار می آیند ، زیرا این رنگ می تواند حس جدیت و تعهد شما را بیشتر منتقل کند. البته باز هم بستگی دارد شما این کارتها را برای چه محصول و چه گروه سنی و اجتماعی از مشتریان تهیه کرده اید. حتماً در رنگهایی که استفاده می کنید به این نکات توجه نمایید.

سه) درج اطلاعات تماس

همانطور که در بالا نیز گفته شد داشتن کارت گارانتی بهترین تبلیغ برای محصولات شماست. بنابراین با چاپ این کارتها می توانید در جهت تبلیغات محصول یا برند خود نیز گام بزرگی بردارید. بنابراین ، بهتر است اطلاعات تماس خود شامل : آدرس سایت ، آدرس ایمیل و شماره تلفن خود را بر روی این کارتها درج کنید.

چهار) اشاره به محصولات دیگر

احتمالاً شما محصولات دیگری نیز در فروشگاه یا کارخانه خود دارید. پس بهتر است بر روی کارت گارانتی ، تمامی محصولات خود را یک معرفی مختصری داشته باشید. به عنوان مثال ، درج عکسها یا جمله کوتاهی در معرفی آنها می تواند نقش زیادی در شناساندن امکانات ، محصولات و خدمات شما به مشتریان داشته باشد.

پنج) استفاده از تمامی فضای کارت

سعی کنید از تمامی فضای کارتهای گارانتی برای تبلیغات یا مشخصات محصولات استفاده کنید. این کارتها به شکل پشت و رو هستند و بهتر است از هر دو طرف آن استفاده کنید. به عنوان مثال ، بهتر است از صفحه جلویی آن برای اطلاعات گارانتی مانند چندین ماه گارانتی و آدرس و شماره تلفن خود استفاده کنید.

از فضای پشت آن برای درج عکس سایر محصولات یا جملات و شعارهای تبلیغاتی خود استفاده کنید. خلاصه اینکه سعی کنید از تمامی فضای این کارت بهترین استفاده را ببرید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد طراحی کارت ضمانت به این صفحه مراجعه نمایید.

The post نکته های کلیدی در طراحی کارت ضمانتنامه (بخش اول) first appeared on طراحان برتر.