داشتن تعامل با مشتریان یکی از عناصر اصلی در بازاریابی است.
این تعامل هم به تقویت ارتباط شما با مشتریان منجر می شود که از زیربناهای مهم در بازاریابی و فروش محصول است و هم اینکه شما بیشتر با مشتریان خود آشنا شده و خودتان را معرفی به بهترین شکل معرفی خواهید کرد.
این امر به شما کمک می کند با سلیقه و درخواستهای مشتریان خود آشنا شده و آنها نیز با محصولات و خدمات شما بیشتر آشنا شوند. از آنجایی که این مسئله بسیار حائز اهمیت است ، در این مقاله به روشهای مختلفی که موجب تعامل شما با مشتریان می شود می پردازیم.
یک) سامانه های نظرسنجی
قطعاً میزان رضایت یا عدم رضایت مشتریان از محصولات و خدمات شما بسیار مهم است. اگر مشتریانتان از محصولات و خدمات شما راضی باشند تمایل و انگیزه بیشتری برای تعامل با شما خواهند داشت.
ممکن است این مسئله گاهی مورد غفلت قرار گیرد در حالی که یک مسئله بسیار مهمی است. معمولاً برندها یا کسب و کارها اطلاعات و آگاهی نسبی از مشتریان یا رضایت آنها دارند. برای اینکه به میزان رضایت یا عدم رضایت مشتریان خود پی ببرید لازم است یک سامانه نظرسنجی راه بیاندازید. می توانید این کار را با روشها و در بسترهای مختلف انجام دهید.
می توانید در شبکه های اجتماعی ، سایت یا غیره این نظر سنجی را راه اندازی کنید ؛ اما موضوعی که اهمیت دارد این است که به نتایج این نظر سنجی توجه داشته باشید و بتوانید از نتایج آن به نحو احسن استفاده کنید.
دو) ایمیل های زنجیره ای
یکی دیگر از روشهایی که می توانید برای افزایش و تقویت تعاملات خود با مشتریان به کار ببرید استفاده از ایمیل هاست. ایمیل ها بهترین ابزار برای ارتباط با افرادی است که معمولاً درگیر مشاغل رسمی هستند ؛ چرا که این دسته از افراد ایمیل های خود را در فواصل زمانی کوتاه چک می کنند و به تمامی پیامهایی که دریافت می کنند دقت دارند.
بنابراین در صورتی که بین مشتریانتان افرادی هستند که مشاغل رسمی دارند می توانید از ایمیل ها به عنوان بهترین ابزار برای برقرار ارتباط با آنها استفاده کنید. نکته مهم دیگری که در استفاده از ایمیلها باید رعایت کنید این است که ایملیها را به شکل دنباله دار برای این افراد ارسال کنید. ایمیلهایی که به شکل دنباله دار به دست مخاطبان می رسد می تواند در حفظ تعامل شما نقش زیادی داشته باشد.
سه) کمپین های مشخص
مشاوره بازاریابی معتقد است راه اندازی کمپین های مختلف امروزه یکی از روشهای مهم برای درگیر کردن مخاطبان با یک موضوع خاص است. از این روش می توان به خوبی برای تقویت تعامل با مخاطبان به ویژه در بازاریابی استفاده کرد. نکته ای که در راه اندازی کمپین ها باید مد نظر قرار دهید کاربردی بودن آن است.
باید سعی کنید کمپینی را راه اندازی کنید که مخاطبان شما را به سمت انجام یک عمل خاص سوق می دهد. این دسته از کمپین ها می توانند تأثیر زیادی بر مخاطبان بگذارند. نکته دیگری که باید رعایت شود این است که کمپین های کوتاه راه اندازی کنید. یک کمپین طولانی مدت یا کمپینی که به فعالیتهای طولانی نیاز داشته باشد نمی تواند کارآیی لازم برای ترغیب مخاطبان را داشته باشد.
چهار) طراحی برند
ظاهری که یک برند برای خود انتخاب می کند بسیار مهم است. اگر لوگو یا تصویری که شما برای برندتان انتخاب می کنید از جذابیت بصری خوبی برخوردار نباشد احتمال اینکه مخاطبان بیشتری را جذب کنید یا بتوانید با آنها تعامل خوبی داشته باشید بسیار ضعیف می شود.
مخاطبان به اولین مسئله ای که توجه خواهند کرد ، مسئله تصویر برند است تا ترغیب به تعامل شوند. بنابراین در طراحی کردن تصویر برند خود دقت کافی را داشته باشید و سرمایه گذاری خوبی در این خصوص انجام دهید.
The post روشهای تقویت تعامل با مشتریان appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.