یکی از روشهایی که می توانیم فعالیتهای بازاریابی خود را انجام دهیم این است که از طریق شبکه های اجتماعی شروع به معرفی خود به دیگران کنیم.

خوشبختانه امروزه راههای مختلفی وجود دارد که می توانیم خودمان را معرفی کنیم. یکی از متداول ترین روشها این است که از طریق سایتها و صفحات مختلف خودمان را به دیگران بشناسانیم.

مدیران کسب و کار و بازاریابی که به دنبال بازاریابی دیجیتالی هستند از این روش بهره می گیرند. یکی از روشهای ساده برای این کار استفاده از لینک های ورودی است. احتمالاً تا کنون با این لینکها مواجه شده اید ولی شاید توجهی به نحوه استفاده از این لینکها نکرده باشید به همین دلیل در ادامه این مقاله ، بیشتر با لینکهای ورودی آشنا خواهیم شد.

از نظر  مشاوره بازاریابی ، UTM از روشهای ساخت لینک ورودی است که رواج زیادی در بازاریابی و تبلیغات دارد. با اضافه کردن یک عنصر به آدرس سایت ( URL ) می توانیم یک لینک ورودی بسازیم.

برای اینکه مدیران بازاریابی به اطلاعات سودمندی جهت بازاریابی دست پیدا کنند از لینکهای ورودی یا UTM استفاده می کنند. با اینکه این لینکها استفاده فراوانی دارند و می توانند دنیای بازاریابی شما را متحول کنند ولی روشهای ساخت بسیار ساده ای دارند. فقط کافی است شما یک کد ویژه ای را به انتهای لینک خود اضافه کنید.

با کمک این لینک می توانید اطلاعات و آمار مفیدی مانند میزان کلیک روی تبلیغات شما ، افرادی که این کلیک را انجام داده اند ، سایتهایی که میزان کلیک کاربران آنها بیشتر بوده است به شما می دهد. این اطلاعات به شما کمک می کند تا میزان تأثیر گذاری خود بر بازار و مخاطبان را به خوبی متوجه بشید و از طرفی کشف کنید که چه کاربرانی بیشتر از بقیه روی لینک شما کلیک کرده اند.

از این لینک در کجا می توانیم استفاده کنیم ؟

شما از لینک ساخته شده می توانید در بسترهای مختلف و شبکه های اجتماعی گوناگون استفاده کنید. اما نکته جالب توجه این است که از این لینک در سایت خودتان نمی توانید استفاده کنید ؛ زیرا این لینک قرار است کاربران سایر سایتها را به سایت شما هدایت کند پس استفاده از آن در سایت خودتان هیچ معنایی ندارد.

بهتر است هر زمان گروه بازاریابی شما فرصت را مناسب ارزیابی کردند لینک ساخته شده را در سایت خود به اشتراک بگذارید و از این لینک برای تحلیل داده ها استفاده کنید فقط همانطور که گفته شد ، دقت داشته باشید که از این لینک در سایت خودتان استفاده نکنید زیرا در این صورت داده های گوگل به هم می ریزد و امکان تحلیل داده ها وجود ندارد.

نکته مهم این است که از هر شبکه اجتماعی که قصد استفاده کردن دارید باید لینک مناسب آن را تهیه کنید. به عنوان مثال ، اگر قصد دارید لینک بازاریابی و تبلیغات خود را در تلگرام بارگزاری کنید باید روی تنظیمات تلگرام آن را تهیه کنید.

اگر لینک طراحی شده برای بارگزاری یک بنر بازاریابی و تبلیغات است معمولاً در ادامه آدرس آن کلمه Banner نوشته می شود. همچنین امروزه راه اندازی کمپین های مختلف بسیار رواج پیدا کرده است. بهتر است شما نیز از این روش در بازاریابی استفاده کنید ؛ زیرا سودمندی این روش بارها ثابت شده است. برای اینکه لینکی را برای کمپین خود درست کنید مانند کلمه بنر باید در انتهای این لینک نیز واژه کمپین Campaign نوشته شود.

همچنین شما می توانید فیلترهایی را برای این لینک ها تعریف کنید. به این شکل که می توانید با استفاده از کلید واژه هایی که تعریف می کنید بفهمید که کدام یک از کلید واژه های مربوط به شغل شما بیشترین میزان جستجو را دارد.


موضوع مرتبط :

کمپین تبلیغاتی چیست و کمپین تبلیغاتی را چگونه تدوین کنیم؟

کمپین بازاریابی با هدف برندسازی چه مشکلاتی دارد

نظر شما

The post استفاده از لینکهای ورودی در بازاریابی چگونه است ؟ appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.