بوتاکس یک کاهنده چین و چروک شناخته شده است ، اما از تزریق می توان برای درمان بسیاری از بیماری های دیگر نیز استفاده کرد.

در واقع ، محققان دریافتند که سم بوتولینوم – نوع سم موجود در بوتاکس – می تواند در درمان همه چیز از درد شانه گرفته تا مثانه بیش فعال تا افسردگی مفید باشد.

بوتاکس از ترشح استیل کولین ، انتقال دهنده عصبی که در انقباضات عضلانی نقش دارد ، جلوگیری می کند. از لحاظ نظری ، هر بیماری که ممکن است انسداد استیل کولین در آن مورد نظر باشد ، بیماری است که می تواند از بوتاکس سود ببرد.

در اینجا چند کاربرد جایگزین برای بوتاکس آورده شده است.

بوتاکس به درمان درد گردن و شانه کمک می کند

اگر تمام روز پشت رایانه می نشینید یا تا به حال در وضعیت ناخوشایندی خوابیده اید ، به احتمال زیاد دچار گردن درد شده اید. به طور مشابه ، وضعیت بد بدن ، همراه با شرایطی مانند آرتریت و خار استخوان ، می تواند باعث درد شانه شود.

گاهی اوقات این مشکلات پس از چند هفته از بین می روند ، اما برای افرادی که درد طولانی تری دارند ، بوتاکس ممکن است یک درمان امیدوار کننده باشد.

در تحقیقی که در ژوئن 2014 در مجله Anesthesia and Analgesia منتشر شد ، محققان دانشگاه کالیفرنیا ، لس آنجلس دریافتند افرادی که بوتاکس دریافت کرده اند در مقایسه با افرادی که دارونما مصرف کرده اند ، درد گردن و شانه کمتری را تجربه کرده اند. گروهی که تزریق کردند نیز کیفیت زندگی خود را بهبود بخشیدند.

بوتاکس می تواند مثانه بیش فعال را درمان کند

برخلاف تصور عموم ، بیش فعال بودن مثانه (یعنی نشت و نیاز ناگهانی به ادرار کردن) جزء طبیعی پیری نیست. در مقابل، می تواند ناشی از دیابت ، تغییرات هورمونی در دوران یائسگی یا سایر شرایطی باشد که باعث انقباضات غیر ارادی عضلات مثانه می شود و به بدن شما می گوید زمان رفتن به دستشویی حتی زمانی که مجبور به ادرار نیستید.

بوتاکس ، که توسط سازمان غذا و دارو (FDA) تأیید شده است ، برای درمان مثانه بیش فعال ، می تواند به عضلات مثانه تزریق شود ، جایی که می تواند به جلوگیری از سیگنال های عصبی که باعث این انقباضات می شود ، کمک کند.

مطالعه ای که در آگوست 2013 در مجله European Urology منتشر شد نشان داد که تزریق بوتاکس می تواند تعداد دفعاتی را که افراد مبتلا به بی اختیاری ادرار ناشی از بیش فعالی مثانه احساس می کنند نیاز به دستشویی دارند ، کاهش دهد.

بوتاکس به درمان افسردگی کمک کند

بر اساس گزارش موسسه ملی بهداشت روانی ، افسردگی یکی از شایع ترین اختلالات سلامت روان در بین مردم ایالات متحده است و حدود 17.3 میلیون آمریکایی را تحت تأثیر قرار داده است.

مطالعه ای که در ژانویه 2018 در مجله روانپزشکی منتشر شد نشان داد که وقتی افراد مبتلا به افسردگی تزریق بوتاکس می کردند ، طی سه هفته بهبود علائم خود را تجربه کردند.

بوتاکس می تواند اسپاستیک را در افراد مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس تسکین دهد

طبق گزارش انجمن ملی مولتیپل اسکلروزیس ، اسپاستیسیته یا اسپاسم عضلانی غیر ارادی یکی از علائم شایع بیماری مولتیپل اسکلروزیس است که تقریباً یک میلیون نفر را در ایالات متحده مبتلا می کند. یکی از درمانهای ممکن برای کاهش اسپاستیک ، بوتاکس است که توسط FDA برای درمان اسپاسم اندامهای فوقانی و تحتانی و همچنین بی اختیاری ادراری ناشی از بیش فعالی مثانه مرتبط با MS تأیید شده است.

بوتاکس می تواند از حمله میگرن جلوگیری کند

در سال 2010 بوتاکس از FDA برای درمان میگرن مزمن ، شرایطی استفاده کرد که در آن افراد حداقل 15 قسمت میگرن را در ماه تجربه می کنند. تحقیقات فعلی همچنین نشان داده است که این درمان موثرتر است: مروری که در ژانویه 2019 در مجله Plastic and Reconstructive Surgery منتشر شد ، نشان داد که بوتاکس نه تنها یک درمان موثر برای میگرن مزمن است ، بلکه می تواند کیفیت زندگی افراد را نیز بهبود بخشد.

بوتاکس می تواند درد آرتروز را تسکین دهد

بوتاکس ممکن است بیماری های مفصلی مانند آرتروز ، آرتریت روماتوئید و آرتریت پسوریاتیک را تسکین دهد که با درد مفاصل ، سفتی و تورم مشخص می شود. درمان می تواند شامل ورزش باشد که ماهیچه های اطراف مفاصل را تقویت می کند و داروهای بدون نسخه و نسخه.

محققان همچنین گمان می کنند که ممکن است روزی بوتاکس به لیست اضافه شود: یک بررسی تحقیقی که در آوریل 2018 در The Clinical Journal of Pain منتشر شد نشان داد که تزریق بوتاکس ممکن است بتواند در کوتاه مدت درد مفاصل را برای افرادی که دارای بیماری آرتروز هستند کاهش دهد. به درمان خوب پاسخ دهد


موضوع مرتبط :

بهترین مارک بوتاکس

مصپورت        دیسپورت        دیستون           کنیتوکس            نورونوکس

The post 6 کاربرد شگفت انگیز بوتاکس برای سلامتی appeared first on انواع بوتاکس | نمایندگی اصلی فروش.