می توان به جرأت گفت که آرزوی داشتن فروش زیاد از جمله خواسته های تمامی صاحبان کسب و کارهاست.

هر مدیر فروش یا صاحب برند و کسب و کاری را که ببینید در بطن تمامی فعالیتهایی که انجام می دهد آرزوی افزایش فروش را در سر دارد. به ویژه از زمانی که اینترنت گسترش پیدا کرده و دسترسی به آن آسانتر شده به گونه ای امروزه بیش از نیمی از فعالیتهای افراد از طریق اینترنت انجام می شود ، همین تغییرات موجب قوی تر شدن سودای افزایش فروش از طریق اینترنت شده است. اما این آرزو تا چه حد برآورده می شود ؟ آیا تمامی صاحبان کسب و کارها به این آرزوی خود می رسند ؟

گاهی تصور مردم این است که این یک وسوسه تو خالی است که وجود اینترنت به وجود آورده است و نمی تواند به واقعیت تبدیل شود. برخی نیز معتقد هستند که دسترسی آسان به مشتریان از طریق اینترنت می تواند این رویا را به واقعیت تبدیل کند و هر کسب و کاری در هر اندازه ای می تواند از این فرصت استفاده کند. چون همواره این چالش ها و اعتقادات مختلف وجود داشته است در اینجا سعی داریم در خصوص تحقق این رویا نکاتی را مطرح کنیم.

یک) مشورت با افراد حرفه ای

نقش تجربه و تخصص در موفقیت را به هیچ عنوان نمی توانیم نادیده بگیریم. یادتان باشد همیشه افرادی وجود دارند که تجارب و دانش آنها بسیار بیشتر از شماست. توصیه اکید ما به شما این است که همواره با این افراد در ارتباط باشید و از راهنمایی های آنها در تمامی مراحل کسب و کارتان استفاده کنید.

دو) مشتریان خود را پیدا کنید

اولین اشتباهی که معمولاً افراد در فروشهای اینترنتی مرتکب می شوند این است که همه افراد را مخاطبان و مشتریان خود در نظر می گیرند. آنها هیچ تفاوتی بین مخاطبان قائل نیستند. با این وجود مدام در حال تلاش برای فروش محصولات خود هستند. این واقعیت کاملاً مشهود است که همه افراد جزو مخاطبان و مشتریان شما نیستند.

دو) آشنایی به نرم افزارها

چون هدف شما فروش از طریق اینترنت است بنابراین باید آشنایی کافی به نرم افزارهایی که در این زمینه به شما کمک می کنند داشته باشید. اگر خودتان نیز به این نرم افزارها آشنایی ندارید می توانید از افرادی کمک بگیرید که در این زمینه مهارت کافی دارند. آنها می توانند از نرم افزارهایی استفاده کنند که مشتریان و مخاطبان هدف شما را به راحتی پیدا کنند. همچنین ترندها و فعالیتهای مشتریان و رقیبان شما را نیز به خوبی شناسایی می کنند. بنابراین استفاده از این نرم افزارها جزء ضروریات فعالیت شماست.

سه) چیزی را بنویسید که خودتان آن را دوست دارید

هر چند اکثر افراد معتقد هستند محتوای تولید شده باید برای مخاطب و مناسب مخاطب باشد ؛ اما توصیه ما به شما این است که برای خودتان بنویسید. اگر متنی که شما می نویسید یا هر محتوایی که تولید می کنید نتواند توجه خودتان را جلب کند یا شما به آن علاقه نداشته باشید پس چگونه انتظار دارید مخاطبانتان را جذب کند ؟

شما باید محتوایی تولید کنید که در درجه اول توجه خودتان را جلب کند و خودتان اولین مشتری آن باشید. بنابراین در ابتدا سعی کنید موضوعات مورد علاقه خود را لیست کنید و سپس در خصوص آنها شروع به جمع آوری مطالب کنید. خواهید دید که این دسته از محتواهای شما تا چه حد می تواند توجه مخاطبان را جلب نماید.

چهار) اهمیت اعتمادسازی

متأسفانه بسیاری از برندها بدون اینکه اعتمادسازی انجام دهند شروع به فعالیت می کنند. در حالی که اولین چیزی که باید وجود داشته باشد اعتماد است که می تواند مشتریان را به سمت برند شما بکشاند.

نظر شما

The post وسوسه فروش بالا از طریق اینترنت ، واقعیت یا آرزو ؟! appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.