به عنوان فردی که مدیریت یک کسب و کار را بر عهده دارید چه اقداماتی را برای کسب موفقیت انجام داده اید ؟

شاید شنیدن این جمله برای شما جالب باشد که بسیاری از مدیران پاسخی برای این سوال ندارند. در بیشتر موارد هم اگر اقداماتی را انجام داده  باشند از جمله اقداماتی بوده که تغییرات حیاتی یا مناسبی نمی توانسته اند ایجاد کنند.

به عنوان مثال ، بسیاری از آنها چنین بیان کردند که ساعت کار کارکنان خود را افزایش داده اند ، کارکنانی که عملکرد ضعیفی داشته اند را برکنار کرده اند ، در برخی از زمینه ها شروع به صرف هزینه نموده اند ؛ به عنوان مثال در زمینه تبلیغات شروع به هزینه و طراحی برنامه های تبلیغاتی گران قیمت کرده اند. زمانی که نتایج این تغییرات از آنها پرسیده می شود معمولاً چنین بیان می کنند که تغییر چندانی ایجاد نکرده یا منجر به موفقیت آنها نشده است.

سوالی که پیش می آید این است که مشکل از کجاست ؟ چه چیزی را باید تغییر دهیم تا به موفقیت برسیم ؟ اجازه بدهید قبل از اینکه به مطرح کردن تغییراتی بپردازیم که موجب موفقیت شما خواهد شد به این مسئله و نکته مهم اشاره کنیم که موفقیت یک مسیر و فرآیند مدام و آرام هست.

هیچ موفقیتی به صورت یک شبه ایجاد نمی شود. حال به تغییراتی که باید ایجاد کنید تا در روند موفقیت قرار بگیرید می پردازیم.

یک) اصلاح اهداف

اگر برنامه های تغییر و تحولات شما منجر به موفقیت نمی شود بهتر است یک بازنگری در اهداف خود داشته باشید. چرا که ممکن است اهداف شما اهداف مناسبی نبوده باشد. اهدافی که بیش از حد ضعیف است و کمتر از توان شما یا حتی تغییرات به روز جامعه و بازار است شما را به موفقیت نمی رساند.

همچنین اهدافی که بسیار ایده آل طراحی شده است و در حد توان و سرمایه شما نیست نیز به نتیجه ای نخواهید رسید. سعی کنید از افراط و تفریط در طراحی اهداف جلوگیری کنید. هدفهایی را می توان اهداف مناسب نام برد که در حد توان شما و نیازهای بازار باشد. اگر اهداف شما به این شکل طراحی شود قطعاً در سیر صعود و موفقیت قرار خواهید گرفت و پس از مدتی به موفقیتی که انتظارش را داشتید خواهید رسید.

دو) روابط خود را بازنگری کنید

نگاهی به روابط خود در فضای کسب و کارتان بیاندازید. آیا ارتباط کارمندان شما با یکدیگر یک ارتباط سالم و سازنده است ؟ آیا تعامل مناسب و دوستی در بین آنها برقرار است یا فقط به فکر رقابت و پیشی گرفتن از یکدیگر هستند ؟ اگر فضای کاری شما یک فضای آرام و دوستانه نباشد مشکلات زیادی را در مسیر موفقیت برای شما ایجاد خواهد کرد.

همچنین ارتباط شما با مشتریان نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. تا چه حد به مشتریان خود نزدیک هستید و با آنها تعامل دارید ؟ آیا آنها را می شناسید یا با توجه به نظرات و دانسته های خودتان شروع به تولید و عرضه کالا یا خدمات می کنید ؟ آیا مشتریانتان به شما اعتماد دارند ؟ اگر چنین ارتباطی بین شما برقرار نیست پس هر چه سریع تر در کیفیت این روابط بازنگری کنید.

سه) از اعداد استفاده کنید

همیشه این را به یاد داشته باشید که اعداد گویاترین داده ها و اطلاعات را به شما می دهند. اگر می خواهید میزان دستیابی خود به موفقیت یا فاصله خودتان از آن را اندازه گیری کنید بهتر است به اعداد و ارقامی که در تحقیقات خود به دست می آورید توجه کنید. این اعداد به شما کمک می کند تا دقیقاً کشف کنید که در کجای کسب و کار خود ایستاده اید و تا چه حد با موفقیت فاصله دارید.

چهار) برنامه و نقشه داشته باشید

مشاوره بازاریابی می گوید تا زمانی که برنامه یا نقشه موفقیت نداشته باشید دستیابی به آن دشوار خواهد بود. در این نقشه شما نقطه ای که الان قرار دارید و نقطه ای که قصد رسیدن به آن را دارید ترسیم می کنید.

این نقشه را بهتر است در جایی نصب کنید یا حتی در وب سایت یا شبکه هایی که کارکنان شما عضو آن هستند به اشتراک بگذارید تا همه آنها در جریان این نقشه قرار بگیرند. این کار از این نظر ضرورت دارد که کارکنان شما باید نقطه ای به عنوان موفقیت ترسیم شده است را در جلوی چشمان خود داشته باشند تا بتوانند عملکرد خودشان را مطابق با آن تنظیم کنند.

نظر شما

The post شروع تغییرات ، شروع موفقیت … appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.