اگر کسب و کار اینترنتی دارید حتماً این مقاله را تا انتها بخوانید.
کسب و کارهای اینترنتی روز به روز رونق بیشتری پیدا می کنند. زمانی تصور نمی شد که هر شغلی در هر سطحی بتواند وارد بازار شود ولی زمانی که اینترنت و ابزارهای الکترونیکی گسترش پیدا کرده است ، هر نوع کسب و کاری با هر اندازه ای وارد بازار شده است.
اما این نوع کسب و کار نیز عاری از مشکلات نیست ؛ زیرا هر نوع کسب و کاری وارد این بازار شده و رقبای بیشتری نسبت به سابق وجود دارد. قطعاً یکی از مشکلاتی که در این شرایط با آن مواجه خواهید شد این است که چطور می توانید میزان فروش خود را افزایش دهید و به کارتان رونق ببخشید.
برای رسیدن به این هدف نکات ظریقی وجود دارد که در ادامه به برخی از مهمترین آنها اشاره خواهیم کرد.
یک) سرعت سایت
سرعت سایت به زمان صرف شده برای بارگزاری و بازیابی یک مطلب گفته می شود. این سرعت از عناصر بسیار مهم در کیفیت و میزان فروش فروشگاه اینترنتی شماست. معمولاً یکی از ملاکهایی که برای ارزش گذاری یک کسب و کار اینترنتی در نظر می گیرند سرعت اینترنت است.
اگر سرعت سایت شما پائین باشد حتی اگر مشتریان و مخاطبان به کالا و خدمات شما نیاز هم داشته باشند ولی نتوانند دسترسی راحتی به سایتتان داشته باشند صرف نظر خواهند کرد. هنگام طراحی سایت در نظر داشته باشید که مخاطبان و کاربران از فواصل مختلف با سرعتهای گوناگون وارد وب سایت شما می شوند باید به گونه ای طراحی کنید که سرعت مناسبی داشته باشد.
دو) طراحی زیبا
نظر مشاوره بازاریابی این است این یک واقعیت است که مردم به سمت چیزی که زیباست کشیده می شوند. سعی کنید این ویژگی انسانها را در تمامی اقدامات و کارهایی که انجام می دهید مد نظر قرار دهید. یکی از مواردی که باید به واقعیت توجه داشته باشید طراحی سایت است.
سه) دسترسی آسان به درگاه بانکی
در فروشگاه های اینترنتی لازم است مشتریان از طریق اینترنت اقدام به خرید کنند. اگر امکانات وب سایت شما ضعیف باشد و آنها را نتواند به درگاههای بانکی متصل کند یا اصلاً همچین روشی در وب سایت شما وجود نداشته باشد می تواند نقش زیادی در ریزش میزان مشتریان شما داشته باشد.
حتی برخی از مشتریان به محض مواجه شدن با این مشکل ممکن است اعتماد خود را به سایتتان را نیز از دست بدهند زیار تصور کنند یک مشکل امنیتی است که نمی توانند از طریق سایت شما وارد درگاه های بانکی شود و بانکها به دلیل عدم امنیت این سایت آن را مسدود کرده اند.
پس بهتر است این مسئله مهم را هم در نظر داشته باشید و کیفیت اتصال به درگاه های بانکی را افزایش دهید.
چهار) درج تصاویر و مشخصات محصول
در فروشگاه اینترنتی لازم است تمامی اطلاعاتی که مشتریان نیاز دارند تا بتوانند تصمیم بگیرند در دسترس آنها قرار دهید. از جمله تصویر و رنگ محصول ، اندازه ها و ابعاد مختلف محصول و قیمت آن محصول است.
می توانید اطلاعات جانبی دیگری نیز قرار دهید تا مشتریان با خیال راحت اقدام به خرید کنند. قرار دادن این اطلاعات بسیار سودمند است و خرید را برای مشتریان راحت تر می کند. همچین صداقت و درک شما از مشتریان را نشان می دهد.
پنج) نظر کاربران
در کسب و کار اینترنتی خود این امکان را فراهم کنید که کاربران بتوانند نظرات خود را درج کنند. این درج نظرات می تواند چندین سودمندی برای شما داشته باشد. اول اینکه می توانید با توجه به این نظرات ، بازخورد مخاطبان و مشتریان خود را دریافت کنید و از نظرات آنها برای بهبود محصول یا خدمات خود استفاده کنید.
دوم اینکه می توانید این امکان را فراهم کنید که کاربران از نظرات یکدیگر استفاده نمایند. در صورتی که آنها از محصول یا خدمات شما راضی باشند در واقع مانند یک تبلیغ دهان به دهان عمل کرده و میزان فروش شما را افزایش خواهد داد.
The post چگونه می توانیم یک فروشگاه اینترنتی پر رونق داشته باشیم ؟ appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.