نام دوره ی آموزشی: بازاریابی، فروش و تحویل خودرو(ویژه نمایندگی های فروش خودرو)
کد دوره: SBC-T-013-00
مدت زمان دوره: ۱۰ ساعت
مخاطبان دوره: مدیر نمایندگی، نماینده مدیریت، مدیر فروش، کارشناس بازاریابی، کارمند فروش، مسئول تحویل خودرو – HANDOVER، مسئولین بازرسی و سرویس قبل از تحویل خودرو – PDI&PDS ، کارشناس امور ارتباط با مشتریان (واحد فروش)
پیش نیاز:
- آشنائی مقدماتی با آخرین ویرایش دستورالعمل ها، فرم ها و نرم افزار مرتبط با فرآیند فروش و تحویل خودرو ( تحت کنترل و اجرا در شرکت مادر/ نمایندگی مجاز )
اهداف دوره:
- بررسی الزامات وزارت صمت در خصوص فرآیند بازاریابی، فروش و تحویل خودرو ( مطابق آخرین ویرایش دستورالعمل شرایط ، ضوابط و ارزیابی خدمات فروش خودرو )
- نحوه اجرای فرآیند بازاریابی، فروش و تحویل خودرو با توجه به الزامات عمومی شرکت های خودروسازی ( سبک و سنگین )
- آشنائی با الزامات شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران – ISQI ( مطابق آخرین ویرایش چک لیست بازرسی خدمات فروش خودرو )
دستاوردهای دوره
- درک مفاهیم : ذی نفعان، فرآیند، فرآیند بازاریابی، فرآیند فروش، فرآیند تحویل خودرو (PDI&PDS&HANDOVER) ، اهداف و برنامه های فروش (جهت حفظ و توسعه بازار)، شاخص های ارزیابی خدمات فروش عرضه کنندگان خودرو/نمایندگی
- یادگیری مراحل اجرای فرآیند بازاریابی:
- شناسائی مشتریان بالقوه
- بانک اطلاعاتی مشتریان
- شناخت از محیط سازمان و تعریف اهداف متناسب با جهت گیری استراتژیک سازمان در خصوص فروش خودرو
- برنامه ریزی مالی و زمانی جهت انجام تبلیغات
- پایش اهداف و برنامه ها
- یادگیری مراحل اجرای فرآیند فروش:
- نحوه ثبت نام
- مراحل اجرای فرآیند های مرتبط با فروش نقدی،
- مراحل اجرای فرآیندهای مرتبط با لیزینیگ،
- مراحل اجرای فرآیندهای مرتبط با فروش مرحله ای،
- مراحل اجرای فرآیندهای مرتبط با فک رهن،
- مراحل اجرای فرآیندهای مرتبط با صلح نامه یا انتقال،
- مراحل اجرای فرآیندهای مرتبط با دعوتنامه،
- مراحل اجرای فرآیندهای مرتبط با انصراف،
- مراحل اجرای فرآیندهای مرتبط با تبدیل،
- مراحل اجرای فرآیندهای مرتبط با ابطال
- بایگانی پرونده مشتریان
- یادگیری مراحل اجرای فرآیند تحویل:
- بازرسی قبل از تحویل از پیمانکار حمل/اداره تحویل – PDI،
- مراحل اجرای فرآیند سرویس قبل از تحویل به مشتری – PDS،
- مراحل اجرای فرآیند بازرسی قبل از تحویل به مشتری – PDI،
- مراحل اجرای فرآیند آموزش و تحویل خودر به مشتری – HANDOVER،
سرفصل های دوره:
- هدف
- تعاریف
- شناسائی ذینفعان ( درون سازمانی&برون سازمانی)
- روش اجرائی بازاریابی، فروش و تحویل خودرو مطابق با الزامات عمومی شرکت های خودروسازی
- بررسی الزامات وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص فرآیند بازاریابی، فروش و تحویل خودرو ( مطابق آخرین ویرایش دستورالعمل شرایط ، ضوابط و ارزیابی خدمات فروش خودرو )
- بررسی فرآیند بازرسی سازمان کیفیت و استاندارد ایران – ISQI ( مطابق آخرین تغییرات و چک لیست بازرسی خدمات فروش خودرو در سال ۱۴۰۰) در خصوص فرآیندهای بازاریابی، فروش و تحویل خودرو