آیا مادران باردار می توانند با انجام اقداماتی در دوران بارداری احتمال داشتن فرزند باهوش را افزایش دهند ؟

مقدمه هوش کودک در دوران بارداری

بررسی عوامل هوش کودک در دوران بارداری موضوع این مقاله است. کنجکاوی و علاقه خانواده ها برای داشتن فرزندان باهوش به قدری است که حتی تمایل دارند قبل از تولد فرزندشان به این کار اقدام کنند. آنها به دنبال روشهایی هستند که مادر باردار با انجام آنها بتواند فرزند سالم و باهوشی به دنیا بیاورد.

البته نمی توان منکر این موضوع شد که سلامتی و چگونگی سپری شدن دوران بارداری مادران تا حد زیادی می تواند در رسیدن به این هدف کمک کند و مسیر  را برای داشتن فرزند باهوش و سالم هموار کند. تحقیقات و بررسی های انجام شده قبلی نشان داده است هر چه قدر دوران بارداری مادران ، دوران مناسبی باشد و کمترین مخاطرات و مشکلات در آن دوران تجربه شود ، فرزندان سالم تر و به تبع آن باهوش تری به دنیا می آورند.

علت آن هم این است که از قدیم گفته اند ، عقل سالم در بدن سالم… به این معنی که هر چقدر یک انسان صاحب بدن سالم تری باشد قطعاً توانایی های عقلانی و ذهنی بهتری نیز خواهد داشت. پس می توانیم از پیش شرطهای داشتن یک فرزند باهوش ، داشتن یک فرزند سالم بدانیم.

به همین دلیل به مادرن توصیه می کنیم در این دوران به مراقبتهای بهداشتی توجه زیادی داشته باشند و از عواملی که ممکن است سلامتی خودشان یا فرزندشان ر تهدید کند اجتناب کنند. به همین دلیل در این زمینه ، قطعاً مادران می توانند اقداماتی انجام دهند که قصد داریم در این مقاله به این مسئله بپردازیم.

اولین مورد جهت هوش کودک در دوران بارداری ) آزمایش تیروئید را جدی بگیرید

یکی از موارد مهمی که می تواند هوش کودکان را تحت تأثیر قرار دهد ، تیروئید مادر در دوران بارداری است. اگر مشکل تیروئید دارید حتماً با پزشک خودتان در خصوص این مسئله مشورت کنید. همچنین بهتر است مراقبتهای این دوران را بیشتر کنید تا فرزند سالم تری به دنیا بیاورید.

دومین مهم هوش کودک در دوران بارداری) پروتئین ها

قطعاً یکی از موارد لازم برای سلامتی بدن ، گروه پروتئین ها هستند. پروتئین ها برای رشد تمامی اندامها و بافتهای بدن به ویژه مغز بسیار لازم و ضروری می باشند. این مواد در گوشت ، تخم مرغ و حبوبات به وفور وجود دارد.

سومین روش افزایش هوش کودک در دوران بارداری) ویتامین ها

خیلی از عملکردهای بدنی ما انسانها وابسته به ویتامین ها هستند. اگر ویتامین ها در بدن ما کم باشند می توانند سلامت بدن ما را به خطر بیاندازند. بنابراین ، بهتر است از طریق مصرف میوه ها و سبزیجات تازه ، تمامی ویتامین هایی که برای بدن شما و جنین تان لازم هستند را کسب کنید.

چهارمین مورد هوش کودک در دوران بارداری) اجتناب از مصرف دارو

متأسفانه برخی از مادران وجود دارند که توجه چندانی به تغذیه و سلامتی خودشان نمی دهند. یا ممکن است از سر نا آگاهی ، موادی را مصرف کنند که سلامتی جنین آنها را به شدت به خطر اندازد. به عنوان مثال ، شما نمی توانید هر زمان دچار بیماری شدید هر دارویی که فکر می کنید لازم است را مصرف کنید.

بهتر است در دوران بارداری خود برای مصرف هر دارویی حتماً با یک پزشک مشورت کنید و از مصرف داروهایی که پزشک تجویز نکرده است به شدت بپرهیزید.

تحقیقات نشان داده است بسیاری از کودکانی که بعدها از سلامتی کمتری برخوردار هستند یا توانایی های ذهنی و مغزی کمتری دارند مادران آنها در دوران بارداری داروهایی را مصرف کرده اند که به شدت بر سلامتی جنین آنها تأثیر گذاشته است.

همچنین برخی از عقب ماندگی های ذهنی کودکان هستند که با نام سندرومهایی که به نام یک داور یا ماده خاصی اشاره می کند شناخته شده اند. به این معنی که مادرانی که در دوران بارداری از این مواد استفاده می کنند فرزندان ناسالمی به دنیا می آورند که مبتلا به این سندرم ها هستند.


موضوع مرتبط :

تقویت هوش جنین را چگونه انجام دهیم

سنجش هوش و استعداد

رابطه بین سن مادر و هوش کودک

تقویت هوش جنین

رشد هوش نوزادان

۵/۵ - (۳۱ امتیاز)

نوشته افزایش هوش کودک در دوران بارداری اولین بار در مرکز هوش کودک نیک. پدیدار شد.