پپتیدها بخش کوچکی از پروتئین ها هستند که به طور طبیعی در پوست یافت می شوند.

مقدمه پپتید

آنها نقش اساسی در سلامت پوست دارند. وقتی به طور موضعی استفاده گردد به تولید کلاژن و بازسازی سلول های پوست کمک می کنند. همچنین پپتیدها می توانند به بهبود ظاهر کلی پوست کمک کنند.

پپتیدهای سفت کننده پوست اغلب در درمان های مزوتراپی به منظور کمک به سفت شدن و تقویت پوست استفاده می شوند. مزوتراپی روشی در جهت زیبایی می باشد که کم تهاجم است و شامل تزریق یک کوکتل از مواد جوان کننده پوست به درم یا لایه میانی پوست می باشد.

پپتیدهای سفت کننده پوست که در درمان مزوتراپی استفاده می شوند به تحریک تولید کلاژن کمک می کنند و در نتیجه پوستی سفت تر و صاف تر ایجاد می کنند. علاوه بر این، این پپتیدها به افزایش گردش سلولی پوست کمک می کنند و در نتیجه رنگ پوست یکدست تر می شود.

درمان های مزوتراپی را می توان برای پاسخگویی به نیازهای خاص هر بیمار بکار برد و آنها را به گزینه ای ایده آل برای کسانی که به دنبال بهبود ظاهر کلی پوست خود هستند تبدیل کرد.

چه پپتیدهایی برای پوست بهتر هستند؟

در این مقاله به بررسی چندین پپتید برای هر کدام و فواید متفاوت برای پوست می پردازیم. پپتیدها به دلیل توانایی آنها در بهبود ظاهر پوست، به یک عنصر محبوب در محصولات مراقبت از پوست تبدیل شده اند.

پپتیدها زنجیره‌ای از اسیدهای آمینه هستند که مواد سازنده پروتئین‌ها هستند. در مراقبت از پوست، پپتیدها را می توان از منابع مختلف از جمله گیاهان، حیوانات به دست آورد. رایج ترین نوع پپتیدهای مورد استفاده در مراقبت از پوست معمولاً از گیاهان یا حیوانات مشتق می شوند.

پپتیدها فواید مختلفی برای پوست دارند. برخی از پپتیدها می توانند به افزایش تولید کلاژن کمک کنند، در حالی که برخی دیگر می توانند به کاهش ظاهر چین و چروک کمک کنند. پپتیدها همچنین می توانند به بهبود کشسانی و استحکام پوست کمک کنند.

هنگام انتخاب پپتید برای نیازهای مراقبت از پوست خود، مهم است که یکی را انتخاب کنید که برای نوع پوست و نگرانی های شما مناسب باشد. درمان مزوتراپی با پپتیدها می‌تواند به نفوذ پپتیدها به عمق پوست کمک کند، که به دستیابی، نتایج سریع‌تر و طولانی‌تر کمک می‌کند.

اکنون که در مورد پپتیدهای سفت کننده صورت و اینکه چگونه آنها می توانند برای پوست شما مفید باشند، بیشتر می دانید، زمان آن رسیده است که آنها را در روتین مراقبت از پوست خود بگنجانید. پپتیدهای سفت کننده صورت را می توان در بسیاری از محصولاتی که برای مراقبت از پوست هستند بکار برد از جمله کرم ها، ماسک ها و محصولات مزوتراپی یافت.

هنگام خرید محصولات حاوی پپتید، حتما به دنبال محصولاتی باشید که فاقد مواد مضر مانند پارابن، سولفات و فتالات هستند. همچنین باید به دنبال محصولاتی باشید که ضد حساسیت باشند.

چه زمانی باید از پپتیدها در روتین مراقبت از پوست استفاده کرد؟

روش های مختلفی برای استفاده از پپتیدهای در جهت مراقبت هایی برای پوست هست. پپتیدها را می توان به صورت موضعی به عنوان بخشی از روال معمول مراقبت از پوست استفاده کرد. کرم های مراقبت از پوست پپتید را می توان به صورت روزانه روی پوست استفاده کرد.

این محصولات می توانند به بهبود ظاهر کلی پوست کمک کنند. محصولات مراقبت از پوست پپتید را می توان برای افراد با انواع پوست استفاده کرد. پپتیدها همچنین می توانند با درما رولر پوست یا دستگاه میکرونیدلینگ به عنوان درمان مزوتراپی پپتید استفاده شوند.

مزوتراپی پپتید یک درمان محبوب برای چین و چروک و خطوط ریز است. در طی این درمان، پپتیدها و برخی مواد فعال دیگر مانند هیالورونیک اسید به صورت میکرونیدلینگ یا تزریق به پوست انجام می شود. این به حجیم شدن پوست و کم کردن چین و چروک کمک می کند.

مزایای استفاده از پپتیدها چیست؟

اسیدهای آمینه و پروتئین نقش مهمی در ساختار و عملکرد پوست دارند و تحقیقات نشان داده که برای بهبود ظاهر پیری پوست مفید هستند. فواید پپتیدها می تواند به افزایش تولید کلاژن، بهبود خاصیت ارتجاعی پوست و کاهش ظاهر خطوط و چین و چروک کمک کند.

پپتیدها یک عنصر محبوب در محصولات مراقبت از پوست برای جلوگیری از پیری هستند و اغلب در کرم ها و ماسک ها و یک سری محصولات مزوتراپی وجود دارند. هنگامی که به طور منظم استفاده می شود، می توانید به بهبود ظاهر کلی پوست کمک کنند و ظاهری محکم تر و جوان تر به آن ببخشند.

بهترین محصول برای سفت کردن پوست چیست؟

اگر به دنبال یک محصول سفت کننده پوست هستید که به شما کمک کند ظاهری جوان داشته باشید، چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. ابتدا مواد فعال موجود در محصول را در نظر بگیرید. برخی از موثرترین مواد سفت کننده پوست عبارتند از رتینول، ویتامین C، هیالورونیک اسید و پپتیدها.

دوم، غلظت مواد فعال را در نظر بگیرید. سفت کننده پوست با غلظت بیشتر مواد فعال به احتمال زیاد موثرتر از محصولی با غلظت کمتر است.

در نهایت، یک محصول سفت کننده پوست که از طریق فناوری لیپوزومی ارائه می شود به احتمال زیاد به راحتی توسط پوست جذب می شود. با در نظر گرفتن این عوامل، در اینجا چند ​​محصول سفت کننده پوست را پیشنهاد می کنیم:

  1. محصول سفت کننده پوست با رتینول:

رتینول یک مشتق ویتامین A است که به دلیل توانایی آن در افزایش تولید کلاژن و تبدیل سلول های پوست شناخته شده است. این باعث می شود که یک ماده ایده آل برای سفت کردن پوست باشد.

  1. محصول سفت کننده پوست با ویتامین C بالای 25 درصد
  2. محصول سفت کننده پوست با هیالورونیک اسید:

هیالورونیک اسید یک ماده ترمیم کننده پوست است که به حفظ رطوبت پوست کمک می کند. این ماده آن را به یک ماده ایده آل برای پوستی تبدیل می کند که شروع به نشان دادن علائم پیری می کند، زیرا می تواند به هیدراته و حجیم نگه داشتن پوست کمک کند.

  1. محصول پپتیدی سفت کننده پوست:

پپتیدها زنجیره های کوتاهی از اسیدهای آمینه هستند که به دلیل توانایی خود در تحریک تولید کلاژن شناخته شده اند. این باعث می شود آنها یک ماده ایده آل برای پوستی باشند که شروع به نشان دادن علائم پیری می کند. در ادامه با یکی از محصولاتی که حاوی پپتید که توسط کمپانی کاراژن که همان تولید کننده ژل رووفیل می باشد آشنا می شوید:

محصول دارای پپیتاید ؛ پروسترولین

مزوژل پروسترولین که تولید شرکت کره جنوبی می باشد و محصولاتی که تولید شده شامل نچرال بی، اینربی و بلنک بی می باشد. در ساخت محصولات ذکر شده از فناوری جدید پپتیدها استفاده شده است. این محصولات اثر گذاری بسیار خوبی را دارا می باشند در ادامه به کاربرد هر یک از محصولات اشاره نموده ایم.

نچرال بی

  • حجم محصول دو سی سی
  • از بین بردن چین و چروک ها
  • بازسازی پوست
  • آبرسان

اینربی

  • حجم محصول دو سی سی
  • مزوژل چربی سوز

بیشتر بدانید : بهترین مزو غبغب

بلنک بی

  • حجم محصول دو سی سی
  • جوانساز
  • ضد لک و درخشان کننده پوست
  • آبرسان

هیرفیلر

  • کاهش ریزش مو
  • تقویت موهای ضعیف

هزینه درمان مزوتراپی پپتید چقدر است؟

هزینه درمان مزوتراپی پپتید بسته به نوع و غلظت پپتیدهای مورد استفاده و همچنین تعداد جلسات مورد نیاز متفاوت است. مزوتراپی پپتید معمولاً یک روش سرپایی است، بنابراین هیچ هزینه ای برای بستری شدن در بیمارستان در ارتباط با درمان وجود ندارد.

مزوتراپی پپتید روشی نسبتاً جدید است و تحقیقات بیشتری برای تعیین اثربخشی آن مورد نیاز است. با این حال، مطالعات اولیه نشان می دهد که مزوتراپی پپتید ممکن است یک درمان موثر برای چین و چروک، افتادگی پوست و لکه های پیری باشد. مزوتراپی پپتید ممکن است فواید دیگری مانند تحریک رشد مو و کاهش سلولیت نیز داشته باشد.

موضوع مرتبط : بهترین مزو لاغری

مزوتراپی یک روش کم تهاجمی است که برای چندین دهه برای درمان بیماری‌های مختلف از جمله تسکین درد، جوان‌سازی پوست استفاده می‌شود. اخیرا مزوتراپی پپتیدی به عنوان درمانی برای ضد پیری و جوانسازی پوست محبوبیت پیدا کرده است.

مزوتراپی پپتیدی شامل تزریق انواع پپتیدها از جمله پپتیدهای فاکتور رشد، پپتیدهای محرک کلاژن و پپتیدهای شبه سم بوتولینوم به پوست است. اگر به دنبال درمان مزوتراپی پپتید هستید، مهم است که با یک درمانگر مزوتراپی واجد شرایط که تجربه این درمان را دارد مشورت کنید. مزوتراپی پپتید یک روش کم تهاجمی است، اما مانند هر تزریق دیگری، خطر عوارض جانبی از جمله کبودی، تورم و عفونت وجود دارد.


موضوع مرتبط :

بهترین روش از بین بردن سلولیت

کافئین برای پوست و مو

آمینو اسید چه می کند؟

بهترین راه درمان منافذ پوست

منبع :

thebiostation.com