در این مقاله به بهترین میوه هایی که بر هوش و حافظه کودک تاثیر میگذارند ، پرداختیم.

مقدمه تاثیر بهترین میوه ها بر هوش و حافظه کودکان

رشد مغز در کودکان از رحم آغاز می شود و تا بزرگسالی ادامه می یابد. بنابراین مصرف مقدار زیادی مواد مغذی لازم برای رشد مغزی نوزادان در دوران بارداری ضروری است. رشد مغز بیشتر تا سن ۵ سالگی کامل می شود

همچنین برای کودکان الگوهای غذایی بسیار مهم است، آن ها باید غذاهای مناسب را به اندازه کافی برای رشد جسم و ذهن سالم و موفقیت در مدرسه مصرف کنند تا استعداد نهان کودکان شناخته شود. 

تغذیه مناسب و متعادل کودکان در این دوران نیز از آنها در برابر بیماری ها محافظت می کند و در عین حال خطر مواجهه با مشکلات سلامتی مانند دیابت، کلسترول و فشار خون بالا را در سال های آینده کاهش می دهد.

 زیرا کار انجام شده؛ نشان می دهد که رشد، رشد و موفقیت در مدرسه در کودکان در سن مدرسه ارتباط مستقیمی با تغذیه دارد.

سبزیجات و میوه هایی مانند توت فرنگی، گیلاس، زغال اخته، گوجه فرنگی، هویج، اسفناج، کلم بروکلی، تره فرنگی و کاهو برای رشد هوش و حافظه خوب کودکان مهم هستند.

همچنین از آجیل گرفته تا پیاز قرمز و سیب زمینی بسیاری از غذاهایی که ما هرگز از آنها خبر نداشتیم، هر زمان که کودک شما به ذهنی تیز نیاز داشته باشد، آماده حمایت از آن است. 

در عین حال، از جمله غذاهایی است که بیشتر مغز را با مواد معدنی و آنتی اکسیدان کار می کند.

تاثیر بهترین میوه ها بر هوش و حافظه کودک

تاثیر بهترین میوه ها بر هوش و حافظه کودک

فواید میوه بر افزایش هوش و حافظه کودکان

  1. توت فرنگی

توت فرنگی یکی از میوه هایی است که همه کودکان آن را بسیار دوست دارند، به دلیل داشتن فیستین حافظه را تقویت می کند و به مغز اجازه می دهد کارآمدتر کار کند.

 اگر برای کودک شما خوردن توت فرنگی به طور کامل که یکی از غذاهایی است که هوش را افزایش می دهد مشکل است، می توانید میوه را پوره کرده و به کودک خود بدهید. توت فرنگی را می توان بعد از ۱ سال مصرف کرد زیرا می تواند یک آلرژن باشد.

  1. سبزها

سبزیجاتی مانند اسفناج و کلم پیچ سرشار از فولات و ویتامین ها، بخشی از یک رژیم غذایی سالم است که خطر ابتلا به زوال عقل (وضعیتی که در آن توانایی های ذهنی در اثر بیماری ضعیف می شود.) را در آینده در کودک شما کاهش می دهد.

اسفناج و کلم به طور خاص به رشد سلول های جدید مغز کمک می کند.

بیشتر بخوانید : ویژگی های کودک باهوش

  1. اسفناج

اسفناج از نظر ویتامین بسیار غنی است. حاوی ویتامین های A، C، E، K است. آرامش سیستم گوارش و محافظت از سلامت چشم تنها بخشی از مزایای برجسته آن است.

اسفناج، که سرشار از فلاونوئیدها نیز هست، با مبارزه با سلول هایی که می توانند باعث سرطان معده و پوست شوند، از بدن ما در برابر بیماری های سرطانی محافظت می کند.

  1. کلم بروکلی

یکی دیگر از مواد غذایی که باعث رشد هوش نوزادان می شود کلم بروکلی است. به لطف ویتامین K موجود در آن، قدرت مغز را افزایش می دهد و باعث رشد عملکردهای شناختی می شود.

اسید فولیک که سرشار از کلم بروکلی است. به از بین بردن مشکلاتی مانند تنش، استرس، رفتار تحریک پذیر و بی تفاوتی کمک می کند.

تاثیر بهترین میوه ها بر هوش و حافظه کودک

تاثیر بهترین میوه ها بر هوش و حافظه کودک

۵.  کلم قرمز 

یکی مهم ترین ویژگی های کلم قرمز این است که تمرکز و هوش را افزایش می دهد. حاوی پلی فنول لازم برای افزایش حافظه بلند مدت، کاهش آسیب مغزی و جلوگیری از خطر ابتلا به بیماری آلزایمر در آینده است.

بیشتر بخوانید : مواد غذایی موثر بر هوش کودک و بزرگسالان

  1. سیب و آلو

بچه ها اغلب وقتی احساس تنبلی می کنند شیرینی می خواهند. سیب و آلو نه تنها این نیاز را برآورده می کنند، بلکه حاوی کوئرستین، آنتی اکسیدانی هستند که می تواند باعث کاهش توانایی های ذهنی  و هوش و حافظه شود.

شما باید آلو و سیب را ترجیح دهید، به خصوص زمانی که آنها در فصل هستند.

کوئرستین: یک ترکیب طبیعی که همه ما برای داشتن سیستم ایمنی قوی، طول عمر بیشتر و سلامت قلب به آن نیاز داریم.

  1. بلوبری

انواع توت ها مانند زغال اخته و سایر انواع توت های تیره غذاهای بسیار قوی با اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی هستند. آنتی اکسیدان ها با استرس اکسیداتیو مبارزه می کنند، که راه را برای پیری مغز و بیماری های عصبی هموار می کند.

 به طور خاص، نشان داده شده است که زغال اخته می تواند انتقال سیگنال بین سلول های مغز را با آنتی اکسیدان های موجود در آن بهبود بخشد.

زغال اخته همچنین به بهبود حافظه و هوش کمک می کند و از دست دادن حافظه کوتاه مدت را به تاخیر می اندازد.

 همچنین می‌توانید از میوه‌هایی مانند توت‌فرنگی تیره که توصیه می‌شود در فصل تازه مصرف شود، با مصرف منجمد یا خشک خارج از فصل، بهره‌مند شوید.

تاثیر بهترین میوه ها بر هوش و حافظه کودک

تاثیر بهترین میوه ها بر هوش و حافظه کودک

  1. پرتغال و لیمو شیرین

ما حدس می زنیم که هیچ کس وجود ندارد که شهرت پرتقال و لیمو شیرین در ویتامین C را نشنیده باشد. و به لطف آن ویتامین C فراوان، می گوییم که این دو میوه زیبا به تقویت حافظه کمک می کنند.

از آنجایی که ویتامین C به دلیل خواص آنتی اکسیدانی قوی و اثر نیروبخشی برای مغز مفید است، قدرت درک ما را افزایش می دهد و به هوش و حافظه کودک کمک می نماید.

روند ما در درک و هضم آنچه می خوانیم به سرعت در حال پیشرفت است. البته دانشی که به طور کامل آموخته و درک شده باشد به راحتی فراموش نمی شود.

  1. انار

یکی دیگر از منابع غذایی مهم که هوش و حافظه را قوی نگه می دارد انار است. انار که به خاطر ویتامین های موجود در آن بر حافظه کودک موثر است، به ویژه زمانی که او آب آن را می نوشد، باعث حافظه طولانی مدت و قوی می شود.

  1. گردو

همانطور که می دانید، “گردو” در ابتدای تقویت کننده هوش و حافظه نهفته است. به گفته متخصصان، گردو، فندق و بادام زمینی می تواند اعصاب را در سفرهای طولانی و همایش ها تقویت کند. به همین دلیل متخصصان به کودکانی که در تمرکز مشکل دارند توصیه می کنند.

  1. آووکادو

آووکادو یکی از سالم ترین میوه هایی است که می تواند کودکتان مصرف کند. اگرچه آووکادو به دلیل محتوای چربی بالا بدنام است، اما این نیروگاه سبز مملو از روغن های مفیدی است که سطح قند خون را ثابت نگه می دارد.

آووکادو عملکردهای شناختی، به ویژه هوش و قدرت تمرکز کودک را بهبود می بخشد. اما این میوه معجزه آسا سرشار از ویتامین های B و C است که در بدن ذخیره نمی شود و باید روزانه مصرف شود.

تاثیر بهترین میوه ها بر هوش و حافظه کودک

تاثیر بهترین میوه ها بر هوش و حافظه کودک

  1. چغندر

چغندر نه تنها التهاب را کاهش می دهد، بلکه حاوی آنتی اکسیدان هایی است که از سرطان محافظت می کند و به پاکسازی خون از سموم کمک می کند.

چغندر به لطف نیترات های طبیعی موجود در آن، جریان خون به مغز را تنظیم می کند که عملکرد ذهنی را بهبود می بخشد.

  1. نارگیل

نارگیل تاثیر معجزه آسایی روی مغز، سرکوب سلول های مسئول التهاب به عنوان یک ضد التهاب طبیعی عمل می کند. علاوه بر جلوگیری از کاهش حافظه ناشی از افزایش سن، همچنین دشمن باکتری های مضری است که به روده شما می چسبند و می تواند در تقویت هوش و حافظه تاثیر گذار بگذارد.

نتیجه گیری تاثیر میوه بر هوش و حافظه کودکان

در این مقاله یاد گرفتیم که سبزیجات و میوه هایی مانند توت فرنگی، سیب و آلو، زغال اخته، بلوبری و …. برای رشد هوش و حافظه کودکتان بسیار مهم است. پس برای تقویت هوش کودکانتان از سبزیجات و میوه هایی که در این مقاله گفته شد استفاده کنید.


مقالات مرتبط

۵ عامل موثر بر هوش کودک

ارتباط هوش کودک با سایر عوامل

عوامل پرورش و تقویت هوش کودکان

۴.۸/۵ - (۲۱ امتیاز)

نوشته تاثیر بهترین میوه ها بر هوش و حافظه کودکان اولین بار در مرکز هوش کودک نیک. پدیدار شد.