در این مقاله بر روابط بین ادراک موسیقی، صدا و مهارت های ساز اطلاعاتی آورده شده است.

مقدمه روابط بین ادراک موسیقی، صدا و مهارت های ساز

زبان و موسیقی تنها دو قوه انسانی هستند. دستگاه گفتار انسان هم موسیقایی است و هم این واقعیت که عملکرد دوگانه ای دارد که می تواند هر دو صدای گفتار را تولید کند، به ذهن متبادر می شود که زبان و موسیقی ممکن است از یک منشاء گرفته شده باشند.

عنصر اصلی هر دو زمینه صدا. موسیقی، با نگه داشتن ویژگی فرکانس صدا در پیش زمینه، از فرکانس ها استفاده می کند از طرف دیگر صداهای زبانی مبتنی بر فرکانس نیستند. به دلیل تفاوت های مفصلی ایجاد شده در دستگاه با یکدیگر متفاوت هستند.

زود ارتباط زبان و موسیقی در دوران کودکی برای کودک در بالاترین سطح است. معنای موسیقی به دلیل نامشخص بودن مرجع معنایی بحث برانگیز است زبان و موسیقی دو سیستم اصلی مستقل از نظر عصبی را تشکیل می دهند.

شناخت انواع هوش کودکان می تواند به شما در این راه بسیار کمک کننده باشد.

با این حال، آنها تا حد زیادی در همان مناطق مغز قرار گرفته و پردازش می شوند. هم موسیقی و هم زبان از نظر ساختاری چند لایه و سلسله مراتبی هستند.

کلیت های موسیقایی در مقایسه با کل های زبانی قابلیت ذخیره سازی راحت تری دارد. کلمات کلیدی: موسیقی، زبان، ذهن، شناخت، صدا، فرکانس، ملودی، سبک، ارتباط، حافظه گشتالت

روابط بین ادراک موسیقی، صدا و مهارت های ساز

روابط بین ادراک موسیقی، صدا و مهارت های ساز

صدا، زبان و موسیقی

زبان و موسیقی دو قوه خاص انسان هستند. که ارگان گفتار از انسان دارای عملکردی دوگانه برای تولید صداهای گفتاری و موسیقی است

به ذهن متبادر می شود.

که زبان و موسیقی ریشه یکسانی دارند. موجودیت اصلی از هر دو حوزه صدا است. در حالی که سیستم موسیقی صداهای گسسته را به تعداد و فرکانس، صداهای گفتاری مبتنی بر فرکانس نیستند، یکی با دیگری متضاد است با توجه به نحوه بیان در اندام گفتار.

در اوایل کودکی، شباهت زبان و موسیقی در بالاترین سطح است.

در مورد موسیقی روشن نیست، معنایی که می رساند بحث برانگیز است. زبان و موسیقی دو سیستم مختلف در مغز هستند، با این حال آنها موضعی و پردازش می شوند تقریباً در همان نواحی مغز هر دو شامل ترکیبی از واحدهای کوچکتر به بزرگترها بنابراین ساختار آنها سلسله مراتبی است.

هم متون زبان و هم قطعات موسیقی یک گشتالت را تشکیل می دهند. کلمات کلیدی: موسیقی، زبان، ذهن، شناخت، صدا، فرکانس، ملودی، عروض، ارتباطات، کد، گشتالت، حافظه

بیشتر بدانید: هوش موسیقیایی کودکان

 صداهای زبان و موسیقی

ادراک انسان بین ملودی گفتار که جوهر صدای انسان است و ملودی موسیقی تمایز قائل می شود. و آنها را جداگانه پردازش می کند. بدون شک برای گوینده زبان از همه بیشتر است ویژگی اصلی آن این است که حامل معنی است و در نتیجه ارتباط را امکان پذیر می کند.

این به همین دلیل، تقریباً غیرممکن است که زبانی را که می شناسیم، فقط با صداها و ملودی آن، بدون در نظر گرفتن معنای آن، درک کنیم. با این حال، هنگامی که شنونده با زبانی مواجه می شود که نمی فهمد.

اساساً زبانی است که مرزهای کلمه ای مشخصی ندارد، فقط یک ملودی و ریتم زبانی است. با زنجیره صدا مواجه می شود. وقتی از منظر موسیقی بررسی می شود، ملودی های گفتاری زبان ها اساساً صدای وزوز یک حشره در حال پرواز یا یک لولای زنگ زده درب است.

صدا در دوران کودکی

کودکان در فرآیند یادگیری زبان و موسیقی استدلال می کند که قبل از کشف هدف ارتباطی سیستم، تا آنجا که ممکن است اطلاعات کلی در مورد آنها می آموزند و شباهت های زبان و موسیقی در این مرحله در بالاترین سطح است.

چند سال اول پس از تولد برای ارتباط کودک با صدا بسیار مهم است. در این دوره، کودک صداها، واژگان و ساختار زبانی را که در محیط فرهنگی که در آن متولد می شود، یاد می گیرد.

رشد آگاهی هوش در کودکان دارای اهمیت بالایی است.

شروع به شناسایی و پردازش و توسعه تجهیزات ذاتی مختلف با آنچه که با آن روبرو می شود، همچنین علاوه بر فرهنگ زبان، فرهنگ موسیقی خاصی نیز وجود دارد. نوزادان متولد شده در این فرهنگ هیچ ورودی شنیداری از این فرهنگ دریافت نمی کنند.

غیر قابل تصور می باشد بنابراین، به موازات فرآیند فراگیری زبان، یک اکتساب موسیقایی تجربه کدگذاری موسیقی فرهنگی خاص برای نوزادان اجتناب ناپذیر است. مثلاً لالایی که پدیده ای جهانی است، رمزهای موسیقایی فرهنگی را که به آن تعلق دارد، حمل می کند و به کودک منتقل می کند.

نوزادان شش ماهه می توانند سرعت و لحن اصلی یک آهنگ را همانطور که برای اولین بار یاد می گیرند در حافظه بلندمدت خود حفظ کنند.

در مراحل اولیه فراگیری زبان مادری، نوزادان ویژگی های ریتم زبانی را نیز کشف می کنند. ریتم نیز یک پدیده بسیار مبتنی بر بیولوژیکی است. ضربان قلب، تنفس رفلکس هایی مانند برداشتن و پلک زدن اساساً ریتمیک هستند.

علاوه بر این، حرکات بدن مانند راه رفتن، دویدن، پریدن را می توان به راحتی ریتمیک کرد. توانایی کودک برای فراگیری زبان مادری بدون نیاز به یادگیری قواعد دستور زبان و تسلط اولیه زبان در سن پنج سالگی و در عین حال در طول عمر بسیار مهارت های زبانی (مانند مراقبت از خود، تغذیه) این جنبه توانایی ذاتی بودن را آشکار می کند.

زبان و موسیقی از نظر معنا و ارتباطات اجتماعی

مقایسه معنا، زبان و موسیقی بحث برانگیزترین است. دلیل اصلی این امر این است که ارجاع معنایی نشانه موسیقی به اندازه نشانه زبانی واضح نیست و کافی نیست. موسیقی، بر خلاف زبان، ویژگی خاصی دارد.

هنگام گوش دادن به سیستم، یعنی به گفتار، باید به صداهای گفتاری که گوش می دهد توجه کند. بر معنای این صداها تمرکز می کند. آنچه شنونده به آن گوش می دهد و روی آن تمرکز می کند صداهای موسیقی است.

آیا می توان در مورد عبارات موسیقایی صحبت کرد که به زمینه ای غیر از خودشان اشاره می کنند؟

ملودی های تقریبا استاندارد شده و سرودهای ملی که در مراسم ازدواج و جشن تولد نواخته می شوند با رویدادهای خاصی شناسایی شده اند.

بیشتر بدانید: آموزش کودکان به موسیقی

مثلا تولدت مبارک با شنیدن آهنگ شما، شخص در حال جشن تولد است، یک سرود ملی در حال پخش است. کسی که می شنود متوجه می شود که این یک مراسم رسمی است. اینها در حال حاضر مرتبط هستند

اینها ملودی هایی هستند که صرفاً به منظور کسب لذت موسیقایی با گوشه گیری از وقایع گوش داده نمی شوند. کارکردی که بر آنها تحمیل می شود، نشان دادن خود نیست، بلکه نشان دادن مفهوم دیگری است.

بنابراین، این عبارات موسیقایی اکنون خصلت نمادهای موسیقایی را به خود می گیرند که جامعه بر روی کارکردهای آنها توافق کرده است. می توان گفت معنایی که از موسیقی به دست می آید در واقع استنباط احساسی است.

موسیقی اساساً یک جسم فیزیکی غیر عاطفی است که از امواج صوتی تشکیل شده است و احساساتی مانند شادی، آرام، غمگین ادعا می کند که رخ داده است.

بخش های سریع و پرپشت در سیستم عصبی خودمختار ما اغلب هیجان زده؛ قطعات نرم و آهسته یک اثر آرام بخش ایجاد می کنند.

پر انرژی زدن آهنگ با دست یا پا، یا رقصیدن با چهره های مشابه می تواند به معنای سازش باشد. بنابراین، معنای تداعی موسیقی چنین سازشی است.

نتیجه گیری:

صداهای زبان و موسیقی از یک منبع سرچشمه می گیرند و در طول زمان در جهات مختلف حرکت می کنند و تیتون می‌گوید «موسیقی جهانی است، اما معنای آن نیست» و توضیح می دهد که چگونه معنای موسیقی از فرهنگی به فرهنگ دیگر تغییر می‌کند.


مقالات مرتبط

استعدادیابی کودک

روش های کشف استعداد در کودکان و بزرگسالان

عوامل پرورش و تقویت هوش کودکان

استعدادیابی چیست و چه ضرورتی برای موفقیت دارد؟

۵/۵ - (۳۲ امتیاز)

نوشته روابط بین ادراک موسیقی، صدا و مهارت های ساز اولین بار در مرکز هوش کودک نیک. پدیدار شد.