در این مقاله سعی داریم تا توصیه هایی به خانواده هایی که فرزندان با استعداد دارند بدهیم.

توصیه هایی مناسب به خانواده ها که فرزندان با استعداد دارند

کارهای زیادی وجود دارد که خانواده ها می توانند برای کمک به کودکان تیزهوش انجام دهند تا ظرفیت خود را در بالاترین سطح توسعه دهند. والدین باید کودکان خود را یک فرد ببینند، فعالیت هایی با آنها انجام دهند، آنها را از انجام بدون فکر بازدارند.

با درک و همدلی به صحبت های کودک گوش دهند، انعطاف پذیر باشند، به افکار فرزندان خود فکر کنند، تلاش برای دقت و صحت داشته باشند، و اطلاعات قدیمی را با آنها تطبیق دهند.

موقعیت های جدید مخصوصاً در اوایل دوران کودکی، برای کودکان تیزهوش مهم است که تعامل سالمی با والدین خود برای کسب هویت داشته باشند تا توانایی‌های خارق‌العاده خود را آشکار کنند.

اما در دوره نوجوانی که ساختار شخصیتی کودک شکل می گیرد، والدین باید الگوی مناسبی برای کودک باشند. یک کودک تیزهوش مانند سایر کودکان به محبت و درک نیاز دارد.

با این حال، کودکان با استعداد زمانی که نمی توانند افکار هیجان انگیز خود را عملی کنند، ممکن است رنجش و عصبانیت را تجربه کنند. استعدادیابی کودکان از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

بنابراین ، والدین باید سعی کنند به آنچه کودک می خواهد بگوید گوش دهند و به او کمک کنند تا خود را در زمینه های مورد علاقه رشد دهد.

توصیه خانواده ها به داشتن فرزندان با استعداد

توصیه خانواده ها به داشتن فرزندان با استعداد

صحبت های یک مادر متخصص اطفال با فرزندان با استعداد

من در خانه ماندم و از فرزندانم مراقبت کردم. چون تربیت فرزندانم مهمتر از ۲۰ سال کار پزشکی است. من مادران آینده را بزرگ می کنم و آنها برای نسل های آینده زنده خواهند ماند. من باید در خانه باشم تا فرصت های ویژه ای را برای دختران مستعدم فراهم کنم.

آشپزخانه من خراب است زیرا آنها باید چیزهایی را بچسبانند و برش دهند، تا چیزی تولید کنند… خوشحالم که وقتی آنها درباره ایده های جدید خود هیجان زده هستند و می خواهند آنها را به اشتراک بگذارند آنجا هستم.

همراه داشتن یک مراقب ممکن است احساسی را که باعث افزایش عزت نفس آنها می شود، در آنها ایجاد نکند. من می خواهم هر دو دنیای درونی آنها مانند یک سنگ بسیار امن باشد. فقط اگر آن احساس امنیت را در درون خود داشته باشید، می توانید با بی رحمی دنیا کنار بیایید.»

بهتر است با روش های کشف استعداد در کودکان آشنا باشید و بدانید که مهم ترین عامل است.

از بین بردن حس کنجکاوی کودکان:

یکی از مهمترین ویژگی های کودکان تیزهوش کنجکاوی آنهاست. گاهی اوقات پاسخ دادن به سوالاتی که کودکان در مورد آنها کنجکاو هستند آسان نیست.

اما در چنین مواردی والدین; به جای عدم پاسخگویی به کودک، باید راه حل های دیگری برای رفع نیازهای یادگیری فرزندان خود بیابند. به عنوان مثال استفاده از کتاب، دایره المعارف و متخصصان برای دستیابی به اطلاعات می تواند در از بین بردن حس کنجکاوی کودکان موثر باشد.

شنونده خوب بودن برای والدین:

والدین با شنونده خوب بودن می توانند از فرزندان تیزهوش خود حمایت کنند. زیرا کودکان با این ویژگی; آنها باید افکار، ارزیابی ها و نتایجی را که از تجربیات خود می گیرند بیشتر از همسالان خود به والدین خود منتقل کنند.

 این بچه ها با مغزهایی که دائماً کار می کنند، اطلاعات زیادی را در طول روز جمع آوری می کنند. آنها می خواهند این اطلاعاتی را که با تجزیه و تحلیل و ترکیب جمع آوری کرده اند با والدین خود به اشتراک بگذارند.

والدین با گوش دادن به صحبت های فرزندانشان این فرصت را فراهم می کنند تا رویدادهای بیشتری را به هم پیوند بزنند، نکات گمشده را تکمیل کنند و مسائلی را که نمی توانند به نتیجه برسند روشن کنند.

بهتر است بدانید تفاوت هوش و استعداد در کودکان است را بیاموزید تا بتوانید بهتر در این مسیر فرزندتان را راهنمایی نمایید.  

فرزند با استعداد داشتن

فرزند با استعداد داشتن

حساس بودن به عکس العمل های کودکان:

حساسیت والدین نسبت به واکنش های کودک از نظر آشکار ساختن توانایی های او بسیار مهم است. به عنوان مثال، ارائه توضیحات والدین در مورد موضوعاتی که توجه کودک به آنها معطوف است،

 اطلاعات تکمیلی به او، پاداش کوچکترین موفقیت، توضیح دلیل ممنوعیت ها و راهنمایی او برای یافتن جایگزین بسیار سودمند است. راه هایی، هم از نظر افزایش اعتماد به نفس کودک و هم از ابتکارات یادگیری حمایت می کند.

آگاهی از رشد ناهمزمان آنها:

ویژگی های رشدی کودکان تیزهوش ناهمزمان است. اغلب اوقات رشد ذهنی از رشد اجتماعی و عاطفی جلوتر است.

والدین باید از این سطوح ذهنی پیشرفته فرزندان خود آگاه باشند و در این سطح با فرزندان خود تعامل داشته باشند تا نیازهای آنها را برای محیط روانی محرک برآورده کنند.

بیشتر بدانید : شکوفایی استعداد کودکان

حساسیت به تمایلات کمال گرایی:

کودکان تیزهوش در مورد علایق و مسائل عاطفی خود کمال گرا هستند. اغلب استانداردهایی که برای خود تعیین می کنند.

توصیه هایی مناسب به خانواده ها که فرزندان با استعداد دارند

توصیه هایی مناسب به خانواده ها که فرزندان با استعداد دارند

توسعه مهارت‌های حرکتی:

والدین نیز باید رشد مهارت‌های روانی حرکتی فرزندان خود را متناسب با مراحل رشد آنها تشویق کنند. با این حال، والدین عموماً بر مهارت‌های ذهنی فرزندان با استعداد خود تمرکز می‌کنند و به رشد مهارت‌های جسمانی آنها اهمیت نمی‌دهند.

این رویکرد؛ کودکان خود را از رشد مهارت های فیزیکی اولیه مورد نیاز برای ورزش، رقص و بازی بازدارند. بنابراین، کودکان با این ویژگی تمایلی به امتحان کردن ورزش‌ها، رقص‌ها و بازی‌های مختلف برای مضحک نبودن ندارند و ممکن است ترجیح دهند با همسالان عادی خود تعامل اجتماعی نداشته باشند.

 بسیار بالاتر از استانداردهای والدین، معلمان و جامعه. در این مرحله، والدین باید به زبان مناسب به فرزندان خود توضیح دهند که هیچ کس نمی تواند در هر زمینه ای کامل باشد و به آنها بگوید که رسیدن به استانداردهای بالا نیاز به زمان و تلاش دارد.

دانستن بهترین سن استعدادیابی شما را در این مسیر بیشتر راهنمایی می کند.

کمک به ایجاد فلسفه زندگی خود:

کودکان تیزهوش، مانند کودکان عادی، مراحل مختلف رشد خود را بدون تجربه شروع می کنند و هر از گاهی ممکن است احساس ناامنی کنند و مشکلات سازگاری را نشان دهند. بنابراین، آنها نیاز به بزرگسالانی دارند که آنها را راهنمایی کنند.

در اینجا، والدین می‌توانند این راهنمایی را با نشان دادن قضاوت‌های ارزشی و سبک زندگی که می‌خواهند فرزندانشان از زندگی خود اتخاذ کنند، انجام دهند.

این نمونه‌هایی از تجربیات زندگی که توسط والدین منتقل می‌شود می‌تواند به فرزندانشان کمک کند تا خود را شناسایی کنند، قضاوت‌های ارزشی را اتخاذ کنند و فلسفه زندگی را توسعه دهند.

مواجه می شود، به او نمی دهد و «کودک» است.

تمرین منظم نظم و انضباط:

 برخی از قوانین و هنجارهای رفتاری بر جامعه حاکم است. آموزش زندگی هماهنگ با این محدودیت ها به کودکان تیزهوش یکی از وظایف خانواده هاست.

 این کودکان به دلیل توانایی های برتر نباید از امتیازات خاصی برخوردار باشند و رفتار غیرقابل قبول آنها را نباید تحمل کرد. والدین باید وظایفی را که کودک باید در خانه انجام دهد و قوانینی که باید رعایت شود را مشخص کنند. هماهنگی بین نگرش والدین در این زمینه بسیار مهم است.

نتیجه گیری توصیه هایی مناسب به خانواده ها که فرزندان با استعداد دارند

در این مقاله متوجه شدیم که چه کارهایی انجام دهیم که مناسب فرزند تیزهوشتان باشه و چگونه به آن ها کمک کنیم همچنین متوجه شدیم که شما باید کودکان خود را یک فرد ببینند و فعالیت هایی با آنها انجام دهند تا از انجام آنها بدون فکر بازدارند.


مقالات مرتبط

سنجش هوش و استعداد

داشتن کودک شاد و با استعداد – تربیت کودک شاد

استعدادیابی کودکان ، ضرورت و مزایای استعدادیابی برای کودکان

۵/۵ - (۱۰ امتیاز)

نوشته توصیه هایی مناسب به خانواده ها که فرزندان با استعداد دارند اولین بار در مرکز هوش کودک نیک. پدیدار شد.