به وفور اسم گارانتی یا ضمانت را شنیده ایم و از آن استفاده کرده ایم. موضوع این مطلب آموزش بازاریابی گارانتی guarantee و وارانتی warranty است.
بنابراین اسم گارانتی برای همه افراد آشناست و با آن بارها سر و کار داشته اند. گارانتی ضمانتی است که فروشنده یا تولید کننده متعهد می شود تا زمانی مشخص و در صورت ایجاد مشکلاتی خاص خدماتی را به مشتریان ارائه دهد. در واقع توافق بر شرایط و زمانی که فروشنده یا تولید کننده به مشتری خود خدمات پس از فروش می دهد. معمولاً گارانتی به سه شکل در اختیار خریدار قرار داده می شود.
انواع گارانتی محصول در بازاریابی:
یک) گارانتی لحظه خرید و در داخل بسته بندی محصول
این نوع گارانتی بهترین نوع گارانتی است. زیرا گارانتی ها در این صورت دارای شماره سریال هستند و خود کارخانه بر روی آنها گارانتی را قرار داده است.
دو) وارانتی هنگام تعمیر
برخی دیگر از کالاها زمانی که نیاز به تعمیر پیدا می کنند ، پس از تعمیر آن توسط شرکت تولید کننده یک گارانتی را به شکل فاکتور در اختیار شما قرار می دهند.
سه) گارانتی هنگام نصب
برخی دیگر از گارانتی ها در هنگام نصب محصول به خریدار داده می شود.
همانطور که گفته شد بهترین گارانتی برای محصول ، گارانتی هست که کارخانه هنگام تولید کالا در بسته بندی آن قرار داده است. این نشان می دهد کارخانه محصول خود را قبل از اینکه روانه بازار کند آزمایش کرده است.
انواع وارانتی محصول در بازاریابی
علاوه بر گارانتی در بازار اصطلاحی به نام وارانتی نیز وجود دارد. بسیاری از افراد با اصطلاح گارانتی آشنا هستند ولی وارانتی را شاید تا کنون حتی نشنیده باشند. بنابراین برایشان جالب است که این اصطلاح چیست و در چه زمانهایی می توان از آن استفاده کرد. در این مقاله به شرایطی که وارانتی ها دارند اشاره می کنیم.
یک) زمان بیشتر
وارانتی نسبت به گارانتی از دوره زمانی ضمانت بیشتری برخوردار است. مثلاً اگر شما برای یک محصول یک گارانتی چند ماهه یا نهایتاً یکی دو ساله داشته باشید ولی در وارانتی ممکن است این ضمانت برای مدتهای بیشتری باشد. در واقع وارانتی به شما این مفهوم را منتقل می کند که محصولی که خریداری کرده اید دارای کیفیت بالایی است و نسبت به گارانتی می توانید مدت زمان بیشتری از خدمات پس از فروش آن بدون پرداخت هزینه برخوردار باشید.
دو) گارانتی عدم بازگشت هزینه
در گارانتی ها مشتریان اگر با خرابی محصول مواجه شوند و تصمیم بگیرند که به جای اینکه آن را به صورت رایگان و توسط نمایندگی آن ، تعمیر کنند می توانند تصمیم بگیرند که کالا را کاملاً به شرکت پس دهند و پول خود را پس بگیرند. اما در وارانتی این باز پس دادن هزینه یا پول خریدار وجود ندارد. شرکتها برای مدت زمان طولانی ، تعمیر محصول را به عهده می گیرند ولی هزینه و پول مشتریان را به آنها بر نمی گردانند.
سه) وارانتی تضمین قطعات
وارانتی ها بیشتر برای تضمین قطعات استفاده می شود. به این شکل که فروشنده یا شرکت ، متعهد می شود که در صورتی که محصول خریداری شده توسط شما خراب شد و نیاز به تعویض قطعات داشت این قطعه را با دریافت هزینه در اختیار شما قرارد دهد. این مورد بیشتر برای محصولات خارجی کاربرد دارد. زیرا در صورتی که قطعه ای از محصول شما خراب شود ممکن است در بازار نتوانید قطعه اصل آن را پیدا کنید ولی اگر محصول شما وارانتی داشته باشد می توانید با خیال راحت پس از خراب شدن یک قطعه از شرکتی که از آن خریداری کرده اید و وارانتی آن را دارید اصل قطعه را خریداری کنید.
چهار) وارانتی برای محصولات ایرانی
همانطور که در مورد سوم توضیح داده شد ، وارانتی برای محصولات خارجی که قطعات آن در کشور نیست بیشتر کاربرد دارد. بنابراین در ایران اگر محصولی ایرانی را خریداری می کنید همان گارانتی کافی است ، زیرا از آنجا که محصول توسط تولید کننده های داخلی تولید شده است پس قطعات آن در بازار موجود است و به وارانتی نیازی نیست.
The post انواع گارانتی و وارانتی محصولات در بازاریابی appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.
بهترین روانشناس کودک در تهران و یا در سایر شهرها مانند مشهد ، شیراز و اصفهان، همه و همه باید دارای یک سری ویژگی های اخلاقی و حرفه ای برای بهترین روانشناس کودک باید باشند.
خلق و خوی شخصی یک روانشناس و مشاور کودک بر روند ارتباط و معالجه و بهبودی کودک تاثیر گذار خواهد بود. هر مشاوره و روانشناس کودک قادر است با نظر به مشخصهها و قابلیتها و مهارتهای خویش در موفقیت و درمان نتیجه بخش بسیار موثر باشد. از سویی دیگر ، هر مشاور و روانشناس کودک قادر است برخوردار از خصوصیاتی باشد که یک ارتباط عالی و خوب و اثربخشی را پایه گذاری کند. این خصوصیات عبارتند از:
-
تخصص و علم بهترین روانشناس کودک
فردی که میخواهد به عنوان روانشناس و روانشناس با فرزند شما در ارتباط باشد میبایست در رابطه با وهلهها و مراتب تکامل کودک ، دربارهی ترسها و انتظارات و مسائل ذهنی ممکن در هر ردهی سنی واقف و مطلع باشد. تعلیمات و دورههای ویژهی کاری ارتباط درمانی را با بچهها گذرانده باشد. هر شخصی که میخواهد در جایگاه روانشناس کودک با فرزند شما سروکار داشته باشد بدون شک میبایست با اقدامات و راهکارها و دیدگاههای نوین و پیشرفته در عرصهی ارتباط و سروکار با کودک با نظر به ردههای سنی مختلف کودکان واقف و مسلط باشد.
-
برقراری یک رابطه مطلوب بهتری روان شناس کودک
دقیقاً مشابه هر ارتباطی ، شما در ارتباط با روانشناس و مشاور کودک احتیاج به رابطهی دوستانه و صادقانه و مطمئنی دارید. زمانی که شما با احساس اطمینان و آسودگی مشکلات خود را بازگو مینمایید و فرزندتان آسوده خاطر از احساس آرامش و بدون هراس در نزد آن شخص ، اعمال و حرکات و تفکرات خود را بروز میدهد معالجه و بهبودی کودک سریعتر و با روند خوبتری به پیش خواهد رفت و در این حالت به نتیجه و پاسخ مطلوبتری نیز دست خواهد یافت.
-
بهترین روان شناس کودک در تماس با کودک درون است
روانشناس و روانشناس کودک ، با آنکه فرد بزرگسالی است اما میبایست عالم و جهان بچگی خویش را در درون خود حفظ نماید. چرا که بخشی از منش و کار و زندگی وی را کودکان به وجود میآورند. این حفظ ارتباط به مفهوم کودکانه بودن و باز آمدن زمان بچگی نیست ، بالعکس به معنی را به صحیح و بیواسطه با عالم بچگیست. در این حالت ، امکان تماس و رابطه نتیجه بخش و توفیق یافته در طی مشاوره و درمان فزونی خواهد یافت. در این حالت موقعیت و اسبابی برای بچهها به وجود میآید تا از عواطف و هیجانات فعلی خود شناخت پیدا نمایند و با آنها روبهرو شوند و بتوانند به تدریج آنها را کنترل نمایند.
-
ویژگی پذیرندگی بهترین روان شناس کودک
در صورتی که قصد داریم به یافتن مسائل فردی و نهفته باطنی ترغیب نماییم ، در جایگاه مشاوره و روانشناس ضروری میباشد که برخورد و کنش قبول کنندهای داشته باشید. با این شیوه اطمینان بچهها به سمت شما جلب خواهد شد و راحتتر با مشاور و روانشناس ارتباط برقرار مینمایند.
-
علاقه و رغبت به مواظبت و معالجه
از ضروریات اساسی برای امر مشاوره و روانشناسی در کودکان ، علاقه و رغبت به منظور مواظبت به بچهها و شناخت احتیاجات و انتظارات آنان میباشد. افراد متعهد و دلسوز و با محبت خوبتر و سریعتر میتوانند با بچهها رابطه ایجاد نمایند و با آنان بازی کنند این مساعدت به احساس خوب و خوش بچهها از روند معالجه و فرآیند بهبودی از بایستههای یک روانشناس کودک خوب میباشد.
-
وارد کردن و دخالت دادن خانواده در طی درمان کودک
روانشناس و روانشناس فرزند شما میبایست توجه بسیاری به رابطهی پیوسته و مرتب با شما داشته باشد ، این رابطه و تماس قادر است درعرصهی شیوههای درست تربیت کودک ، توصیههای دربارهی چگونگی رفتار درست با بچهها در موقعیتهای بیرون از کانون مشاوره و در منزل را در بر بگیرد. مسلماً پدران و مادران هم پرسشهایی از روانشناس و روانشناس فرزند خود دارند و تمایل دارند تحولات کلامی و عملی وکنشی فرزند خود را در منزل با مشاور مطرح نمایند که روانشناس میبایست با رغبت و به طور تمام و کمال به آنان گوش بسپارد.
-
رابطه و تماس با اشخاصی که با کودک سروکار دارند
مسلماً برای شما پیش آمده که با سفارش و پیشنهاد معلمان و یا مربیان کودکستان و آموزشگاه ، فرزند خود را به کانونهای مشاوره ببرید . در حقیقت اغلب پدران و مادران در صورتی به بهترین روانشناس کودک در تهران مراجعه مینمایند که آوزگاران و مربیان مهد کودک و مدرسه انتظارات و دلواپسیهایی را از اعمال و حرکات و یا موقعیت درسی بچهها بازگو نمودهاند ، بااهمیت است که روانشناس و روانشناس کودک با این اشخاص هم رابطه و تماس و گفت و گو داشته باشد. بدون تردید توجه و رغبت به گفت و گو و تماس و همیاری با این اشخاص قادر است در پروسهی معالجه و مداوای کودک بسیار یاررس و موثر واقع گردد.
نتیجه گیری در مورد بهترین روان شناس کودک در تهران
اما آنچه مسلم است، اگر به شما گفته شده است که کودک شما نیاز به روان شناس دارد و یا رفتارهایی در وی می بینید که فکر می کنید کودک شما به دلیل اختلال یا هر دلیل دیگری به بهترین روانشناس کودک نیاز دارد، بهتر است قبل از آن به یک موسسه تست هوش و استعدادیابی مراجعه نمایید تا آنها نیز گزارش مکتوبی برای روان شناس آماده کنند و اطمینان از میزان اختلال (در صورت وجود) پیدا کنید. مرکز تست هوش کودک نیک در خیابان پاسداران تهران انجام تست های دقیق هوش کودکان را با روش های علمی و جهانی انجام می دهند و علاوه بر آنکه گزارش های کاملی در مورد وضعیت استعداد کودکان به والدین ارائه می کنند، مشاوره برای پرورش و تقویت استعدادها به کودکان ارائه می نمایند.
طبقه بندی جنسیتی برای محصول موضوع این مقاله است. مرد و زن بودن در انتخاب محصولات متفاوت است.
خودتان را به عنوان یک مشتری فرض کنید ، اگر یک برند یا شرکتی ، محصولی را برای فروش به شما معرفی کند که هر دو نوع زنانه و مردانه را دارد و کاملاً مشخص است که کدام یک از محصولات برای زنان و کدام یک برای مردان است ، در مقابل همان محصول را برند یا شرکت دیگری نیز به شما معرفی می کند ولی محصولی است که در آن ویژگی مردانه یا زنانه بودن در نظر گرفته نشده است هر دو جنس می توانند از آن استفاده کنند.
شما به عنوان یک خریدار زن یا مرد ، کدام یک از این برندها را ترجیح می دهید ؟ برندی که زنانه و مردانه بودن محصول را در نظر گرفته یا برندی که این ویژگی را در نظر نگرفته است ؟ کاملاً مشخص است که در ۹۰ درصد اوقات شما به سمت برندی گرایش پیدا می کنید که این تقسیم بندی را رعایت کرده. زیرا ، محصول آنها برای شما جذابیت بیشتری دارد. پس به عنوان یک تولید کننده در بازاری که پر از رقیب است باید بتوانید نوآوری داشته باشید تا در آن به کار خود ادامه دهید.
خلاقیت و نوآوری در بازار ، حرف اول را می زند و این موضوع است که تعیین کننده موفقیت یا عدم موفقیت شما در بازار است. این خلاقیت و نوآوری شما در محصول و خدماتی که به مشتریان عرضه می کنید نمود پیدا می کند. باید تلاش کنید محصولی متفاوت وارد بازار کنید تا مشتریان بیشتری به سمت محصول شما جذب شوند.
اما از بین راههای مختلفی که برای ایجاد خلاقیت و نوآوری در محصول وجود دارد. یکی از راههای ساده و در عین حال راهی که موفق نیز خواهد بود. این است که محصولات خود را به زنانه و مردانه تقسیم بندی کنید. تعیین جنیست یا همان زنانه و مردانه کردن محصولات ، از جمله راه حلهایی است که می توانید برای هر محصولی تقریباً استفاده کرده و نتایج آن را ببینید.
از نظر مشاوره بازاریابی در صورتی که برای محصول خود جنیست تعیین کنید. می توانید بر روی تمامی قسمتهای آن مانور دهید و همین موجب می شود میزان خلاقیت و نو آوری شما افزایش پیدا کند. به عنوان مثال ، شما خمیر دندانی را که تولید می کنید به دو نوع محصول زنانه و مردانه تقسیم بندی کنید. می توانید شکل بسته بندی آنها را متناسب با هر جنسیتی تغییر دهید. همینطور می توانید رنگ و شکلی که برای آن محصول یا رایحه ای که برای آن در نظر می گیرید ، محصول شما را به یک محصول نو و خلاقانه تبدیل کند.
مشتری شما موقع خرید به راحتی می تواند محصول مورد نظر خود را انتخاب کند. علاوه بر اینکه انتخاب برای او آسان تر است بلکه فکر می کند که بهترین و مناسب ترین محصول را نیز خریداری کرده است. همین موجب می شود که شرکت تولید کننده این محصول بتواند فروش بیشتری داشته باشد.
اگر برای محصول خود جنیست تعیین کنید ، این خود محصول شماست که به راحتی با مشتریان رابطه برقرار می کند و نیازی به توضیح اضافی یا معرفی محصول نیست. به عنوان مثال ، اگر شامپویی را برای زنان یا مردان طراحی کرده اید خود طرحی که انتخاب کرده اید و رنگی که برای این طرح در نظر گرفته اید به راحتی می تواند نظر مشتری مد نظر شما را به خود جلب کند. زیرا این ظاهر محصولات است که در ابتدا با مشتریان رابطه برقرار می کند. پیشنهاد می شود برای محصولاتی که تقسیم بندی زنانه و مردانه دارید حتماً موارد زیر را رعایت کنید.
۱) بسته بندی شما متناسب برای زنان یا مردان باشد.
۲) رنگ بسته بندی محصول را متناسب در نظر بگیرید.
۳) اگر محصول شما شامل محصولات آرایشی یا بهداشتی است حتماً رایحه های مناسب برای هر جنس را در آن به کار ببرید.
۴) نوع قلم یا فونتی که برای نوشته های روی محصول انتخاب کرده اید متناسب برای هر جنس باشد.
با در نظر گرفتن طبقه بندی جنسیتی برای محصول خود و رعایت کردن این موارد ساده ، به راحتی می توانید میزان فروش خود را بالا ببرید.
جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد بازاریابی حرفه ای به این صفحه مراجعه نمایید.
The post با طبقه بندی جنسیتی برای محصولتان ، تعداد مشتریان خود را افزایش دهید appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.