صرف پول برای بازاریابی در واقع یک نوع سرمایه گذاری است. یعنی هر چقدر بودجه زیادی را صرف بازاریابی کنید به همان اندازه یا بیشتر سود خواهید برد. اما بسیاری از بازاریاب ها یا صاحبان کسب و کارها تمایل دارند کمترین پول را در این زمینه صرف کنند.

قطعاً دانستن اینکه کدامیک از روشها برای آنها کم هزینه تر تمام می شود برای بازاریابها و مدیران کسب و کارها بسیار جذاب است. در این مقاله به چند روش مهم برای بازاریابی کم هزینه تر می پردازیم.

اولین روش بازاریابی کم هزینه ) چاپ کارتهای تبلیغاتی  

بهتر است آگهی های مناسب و جذاب خود را به صورت کارت چاپ کرده و آنها را در میان مخاطبان و مشتریان خود پخش کنید. کارتهای خود را به صورت مختصر طراحی کنید تا مشتریان حوصله مطالعه مطالب آن را داشته باشند. اگر آگهی های خود را بر روی کارتهای کوچک طراحی کنید موجب می شود مخاطبان شما به سمت آن بیشتر جذب شوند و فروش شما افزایش صعودی پیدا کند. این کارتها به لحاظ قیمت نیز پائین هستند و می توانید از آنها با صرف هزینه کمتری استفاده کنید.

دومین روش بازاریابی کم هزینه) استفاده از روشهای متنوع

برنامه های بازاریابی خود را مدام تغییر دهید. نمی توان یک روش بازاریابی را نام برد که برای همیشه بتوان به آن تکیه کرد و نتایج مطلوبی گرفت. پس بهتر است مدام برنامه های خود را به روز کنید و متناسب با شرایطتان تغییر دهید. اگر شرکت یا سازمانی را می شناسید که از یک روش بازاریابی استفاده کرده و موفق بوده است دلیلی وجود ندارد که شما نیز در استفاده از آن روش موفق باشید. زیرا هر شرکتی شرایط مختص خود را دارد و روش استفاده شده توسط آنها نمی تواند برای شما نیز نتایج مطلوبی به دنبال داشته باشد.

سعی کنید با توجه به فعالیت و محصول و خدمات خودتان یک روش خلاقانه یا تلفیقی از چند روش را به صورت خلاقانه استفاده کنید. به عنوان مثال ، اگر تا کنون از روشهای گران تر و پر هزینه تر استفاده می کردید اکنون می توانید از روشهای ارزان تر برای بازاریابی کردن استفاده کنید و با این تنوع ، هزینه های خود را کاهش دهید.

سومین روش بازاریابی کم هزینه) تنوع در متن پیامها

همچون روشهای بازاریابی که گفته شد بهتر است از روشهای متنوع استفاده کنید. متن های پیامهای خود را نیز از متنهای متنوع انتخاب کنید و فقط به یک جمله یا متن خاصی نچسبید. همین تنوع با اینکه هزینه ای برای شما ندارد ولی می تواند تنوع زیادی در کار شما ایجاد کرده و مشتریان را به سمت شما جلب کند.

چهارمین روش بازاریابی کم هزینه ) پاسخگویی متفاوت به مشتریان

اگر از روشهای مختلف برای برقراری ارتباط با مشتریان خود استفاده می کنید سعی کنید از لحن و کلمات متفاوت استفاده کنید. این تنوع می تواند برای مشتریان بسیار جذاب باشد. همچنین می توانید از ضمایر اول شخص مفرد مانند من فلانی هستم و این خدمات را برای شما ارائه می دهم استفاده کنید که بسیار جذاب تر از زمانی است که از ضمایر سوم شخص مانند اینکه اینجا شرکت فلان است و فلان خدمات را به شما ارائه می دهد استفاده می کنید.

پنجمین روش بازاریابی کم هزینه) پیشنهاد فروش فوق العاده برای مشتریان

از نظر مشاوره بازاریابی ، می توانید برای مشتریانی که از شما خرید کرده اند پیشنهادهای فوق العاده ای داشته باشید و آنها را به استفاده از این پیشنهادها ترغیب کنید. می توانید این پیشنهادها را از طریق پیامک به اطلاع آنها برسانید. زیرا هر چقدر یک پیام عمومیت کمتری داشته باشد تأثیر گذاری بیشتری خواهد داشت. از طرفی ، ارسال پیامک یکی از روشهای کم هزینه تبلیغاتی است.

ششمین روش بازاریابی کم هزینه ) همکاری با شرکتهای دیگر

ممکن است هزینه های بازاریابی برای شما بالا باشد و نتوانید از عهده آنها برآیید ولی تمایل داشته باشید که از این روشها استفاده کنید. در این مواقع بهتر است برای خودتان به دنبال شریکی باشید و با هم در بازاریابی همکاری کنید. در این صورت شما می توانید با بودجه ای که خودتان دارید و بودجه ای که شریک شما دارد از روشهای مختلف برای بازاریابی استفاده کنید.

هفتمین روش بازاریابی کم هزینه ) مشتریان خود را در بهترین حالت تصور کنید

سعی کنید زمانی که برنامه های بازاریابی خود را تنظیم می کنید به میزان توان مالی یا شرایط مشتریان خود توجه نکنید. چرا که در این شرایط ممکن است برخی از آنها را برای خرید محصول یا خدمات خود توانمند نبینید و در نتیجه آنچنان که باید برای برنامه های بازاریابی خود و بودجه ای که برای این کار اختصاص می دهید تلاش نکنید. پس بهتر است همیشه مشتریان خود را در بهترین شرایط تصور کنید و توان مالی آنها را بالا بدانید و سپس برنامه های بازاریابی خود را ترتیب دهید.


خدمات رایگان مشاوره بازاریابی در پارک بازاریابی ایران

نظر شما

The post ۷ روش بازاریابی متفاوت و کم هزینه appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.