بدون نظر گرفتن اینکه شما چه محصول یا خدماتی دارید یا چقدر کیفیت آنها بالاست ، تا زمانی که نتوانید این محصول یا خدمات را به دست مشتریان برسانید به هدف خود نرسیده اید.

برای اینکه بتوانید محصول خود را به دست مشتریان برسانید عوامل مختلفی باید در نظر بگیرید که در واقع الگوی درآمدی شما در بازار را تعیین می کنند. به طور کلی ، الگوهای درآمدی بازاریابی را می توان با توجه به عوامل زیر مشخص کرد.

یک) پرداخت پس از استفاده

این الگو را می توان یکی از الگوهایی نام برد که معمولاً در محصولات یا خدماتی که قیمت آنها پائین است یا تعداد پرداخت ها و تراکنش ها کم است استفاده می شود. این الگوی درآمدی هم مزایا و هم معایبی دارد. اولین مزیت این الگو این است که می تواند در تولید و خدمات برای شرکتها بسیار مفید باشد. زیرا موانع پیش روی آنها را بر می دارد. اما جنبه منفی این پرداختها این است که کسب درآمد از این طریق معمولاً کم است. زیرا میزان تراکنش ها پائین است.

دو) مبتنی بر عملکرد

از دیگر الگوهای درآمدی می توان به شرکتهایی اشاره کرد که محصول یا خدماتی را تولید نمی کنند بلکه به ازای استفاده ای که مشتریان از محصول یا خدمات شرکتهای دیگر دارند از آنها پول دریافت می کنند. مثلاً شما به ازاری محصول یا خدماتی که شرکتی در اختیار مشتریان قرار داده و شما امکانات استفاده از آن را فراهم می کنید می توانید از مشتریان پول بگیرید و درآمد داشته باشید. بنابراین در این روش ، شما بر اساس ارزش محصول یا خدمات از مشتریان پول دریافت نمی کنید بلکه به ازای مدت زمانی که از آن استفاده کرده اند از آنها پول دریافت می کنید.

مانند یک کافی نت که طراح وب یا امکانات اینترنتی نیست ولی شرایطی را فراهم می کند که شما می توانید از آن استفاده کنید و به ازای ساعاتی که از اینترنت استفاده می کنید باید پول پرداخت کنید.

سه) پیش فروش کردن

یک الگوی درآمدی نیز روش پیش فروش کردن یا فروختن قبل از هزینه کردن است. برخی از شرکتها ممکن است قبل از اینکه دست به طراحی یک محصول بزنند این امکان را برای مشتریان خود فراهم کنند که آنها بتوانند قطعات محصولات خود را انتخاب کنند. در این روش ، شرکتها یا تولید کنندگان قبل از اینکه برای تولید محصول هزینه کنند ، درآمد خود را از طریق فروش قطعات و سر هم کردن آنها در نسخه نهایی محصول به دست می آورند.

چهار) درآمد اشتراکی

یکی دیگر از الگوهای درآمدی ، درآمدهای اشتراکی است. در این روش ، شما یک شریک تجاری انتخاب می کنید و در سود و زیان همدیگر شریک می شوید.

پنج) درآمد با اسپانسرها

الگوی درآمدی بعدی ، استفاده از اسپانسرها یا حامیان مالی است. اگر به فکر این هستید که برای خدمات یا محصولی که دارید یک اسپانسر یا حامی مالی پیدا کنید باید اول به این فکر کنید که در ازای حمایت مالی آنها شما قرار است چه امتیازاتی به آنها بدهید. هیچ اسپانسری بدون سود بردن از این حمایت مالی حاضر نمی شود منابع مالی خود را در اختیار شما قرار دهد. پس سعی کنید یک امتیاز مناسب پیدا کرده و در ازای اعطای این امتیاز از آنها حمایت مالی دریافت کنید.

شش) ثبات قیمت ها

ثابت نگه داشتن قیمتها خودش یک الگوی درآمدی است. چرا که در این الگو ، شما نشان می دهید که تحت تأثیر نوسانات اقتصادی قرار نمی گیرید و مشتریان با دیدی بازتر و پیش بینی های درست تر درباره انتظارات خود رغبت بیشتری به خرید از شما دارند. این الگو را می توان یکی از جذاب ترین الگوهای درآمدی نام برد.

هر یک از این الگوها می تواند یک روش مناسب برای کسب درآمد باشد. فقط بستگی به این دارد که شما از چه منابعی برخوردار هستید و چه هدفی را دنبال می کنید.


موضوعات مرتبط :

فعالیت چند استارت آپ در یک فضای مشترک ، راه حلی برای کاهش هزینه ها

لزوم طراحی یک مدل کسب و کار منعطف برای استارت آپ ها

سرمایه گذاران فرشته چه کسانی هستند و به استارتاپها چه کمکی می کنند؟

کارآفرین موفق چرا و چگونه باید هنر تغییر کردن را بیاموزد؟

منظور از سرمایه گذاری کارآفرینی چیست؟

نظر شما

The post معرفی الگوهای درآمدی برای راه اندازی استارت آپها appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.