لیفتینگ صورت

عمل کشیدن پوست یا لیفتینگ چهره را به میزان ۵ تا ۱۰ سال عمر شاداب تر و جوان تر می سازد. کشش پوست صورت ، گردن و دست ها در رده های سنی ۴۰ تا ۶۰ سال صورت می پذیرد ولی مسلماً برای همه ی سنین قابل استفاده و قابل انجام است.

در عمل لیفتینگ صورت با خارج ساختن چربی های مازاد ، سفت نمودن ماهیچه های تحتانی و کشش پوست صورت و گردن خطوط و فرورفتگی و چین های پوست به کمترین میزان ممکن میرسد. غالباً عمل کشش پوست صورت با دیگر درمان های زیبایی نظیر درمان افتادگی پلک ها  ، کشیدن پوست گردن ، لیفت پیشانی و ابرو صورت می پذیرد. سن بیمار ، نوع پوست او ، حد کشش پوست و ماهیچه های زیرجلدی عواملی می باشند که بر حاصل پایانی عمل لیفتینگ تاثیرگذار هستند.

انواع لیفتینگ صورت

متدها و شیوه های درمانی زیبایی جوان سازی پوست به دو دسته ی بدون جراحی و با جراحی انجام می گیرند.

از شیوه ها و متدهای کشش پوست صورت بدون جراحی می توان تزریق ژل ، بوتاکس ، درم ابریژن با استفاده از لیرز ، کشش پوست صورت با نخ ، تزریق چربی ، کشش پوست صورت با استفاده از ، هایفوتراپی را نام برد که همه ی این شیوه های درمانی زیبایی بدون نیاز به بستری شدن و بیهوشی قابل اجرا هستند. در صورتی که این روش ها در دوره ی مطلوب سنی و به موقع انجام گیرند سبب عقب افتادن زمان احتیاج به جراحی کشش پوست صورت می شوند.

لیفت صورت با جراحی

در عصر حاضر متدها و شیوه های گوناگونی با کارایی مطلوب و رضایت بخش جهت جراحی کشش پوست صورت به وجود آمده اند. این متدها در اندازه و نقاط شکاف و بریدگی عمل و دست یافتن به سطوح مختلف پوست صورت با یکدیگر متفاوت می باشند و میزان تاثیرگذاری هر شیوه با توجه به چگونگی جراحی کشش پوست صورت ، سن متقاضی و چین و چروک و شل بودن پوست بیمار با یکدیگر فرق دارد.

جهت جراحی لیفت صورت غالباً بریدگی ها و شکاف هایی در نواحی جلو و پشت گوش ها مورد احتیاج است که میزان گستردگی این بریدگی ها بر طبق وضعیت صورت متقاضی مشخص می شود و در حالاتی احتیاج به بریدگی نواحی زیر چانه جهت دست یافتن به ماهیچه ها و بافت های زیر گردن می باشد. امروزه متخصصان درصدد آن هستند که گستردگی نواحی بریدگی را تا حد امکان کمتر نمایند تا از اثرات جانبی متاثر از شکاف ها و بریدگی های عمل پیشگیری گردد.

زمان التیام و درمان لیفتینگ صورت امکان دارد تا ۶ ماه زمان ببرد ولی باتوجه به سبک زندگی بیمار ، اثرگذاری عمل لیفتینگ امکان دارد تا ۱۰ سال نیز ماندگاری داشته باشد. باید توجه داشت که با عمل کشش پوست صورت ، افتادگی پلک ها و ابروها و یا خطوط و چروک های اطراف لب ها درمان و برطرف نمی شوند.

خطرات جراحی لیفتینگ صورت

  • صدمه به اعصاب صورت به طور کوتاه مدت و گذرا
  • احساس سوزش و بی حسی در صورت ، ناراحتی و درد و ایجاد زخم
  • حالت عدم تقارن در صورت و زخم هایی که به خوبی اصلاح و بازسازی نشده اند
  • عفونت یا جمع شدن خون و مایعات در زیر پوست صورت
  • ریزش مو به صورت کوتاه مدت

میزان تاثیرگذاری لیفتینگ صورت

میزان پاسخگویی و روند تاثیرگذاری عمل کشش پوست صورت هر فرد با دیگر افراد فرق دارد. زیرا اختلافات بیولوژیکی در بدن اشخاص موجب می گردد تا این جراحی همانند دیگر درمان های زیبایی اثرگذاری مشابهی را در افراد مختلف نداشته باشد. سن بیمار ، وراثت ، نوع زندگی و شیوه های انجام لیفتینگ صورت از فاکتورهایی می باشند که موجب میزان پاسخگویی و تاثیرگذاری متفاوت این عمل در اشخاص گوناگون می شود. شایان ذکر است عمل لیفتینگ صورت اثرگذاری موقتی دارد که پس از فاصله ی زمانی معینی احتیاج به تکرار دارد.


موضوعات مرتبط :

کوکتل مزوتراپی 

ژل ژوویدرم

هیالورونیک اسید ژل