طراحی نمای بیرونی فروشگاه ها و محل های تجاری موضوع این مطلب آموزشی برای علاقه مندان حوزه طراحی گرافیست می باشد.

ظاهر و نمای بیرونی که یک محل تجاری یا اداری دارد بسیار مهم است اما از آن مهم تر این است که هر فردی که از کنار این ساختمان می گذرد بتواند نوع فعالیتی که در آنجا انجام می شود را حدس بزند. بنابراین ، امروزه یکی از راههای استفاده از نمای بیرونی ساختمان ها این است که آنها را مطابق با کسب و کار خود طراحی کنیم که هم جنبه تبلیغاتی داشته باشد و هم هر فردی به راحتی بتواند نوع کسب و کار و فعالیتی که در آنجا اتفاق می افتد را حدس بزند.

استفاده از این فضا علاوه بر اینکه بر زیبایی ساختمان شما کمک می کند بلکه چهره زیبایی به شهر نیز می بخشد و به کسب و کار شما اعتبار و رونق می بخشد. اگر در فکر این هستید که ساختمانی برای ایجاد کسب و کارتان بسازید یا آن را خریداری کنید باید به این نکته توجه داشته باشید که فضای بیرونی آن محل کافی و لازم برای تبلیغات و طراحی بیرونی داشته باشد. تجربه و تحقیقات نشان داده است نوع ساختمان ، زیبایی و تبلیغات بیرونی آن می تواند نقش بسیار زیادی در جلب توجه مشتریان داشته باشد و به آنها این اطمینان را بدهد که از جای مطمئن و معتبری خریداری می کنند.

برای اینکه نمای جالب توجهی را بتوانید طراحی کنید لازم است اول از همه به اهمیت طراحی نمای ساختمان پی ببرید و سپس از افرادی که در این زمینه تخصص دارند کمک بخواهید تا بهترین و مناسب ترین نما را برای شما طراحی کند.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که از المانهای مربوط به کسب و کار خودتان استفاده کنید. استفاده از المانها در هر زمینه ای جذابیت خاص خود را ایجاد می کند. به عنوان مثال اگر در زمینه تولید لباس ، کفش ، جواهرات ، فروش گوشی تلفن همراه یا ابزارهای دیجیتالی یا هر زمینه دیگری فعالیت دارید بهتر است از نمادهای مربوط به شغل خود ماننند قیچی و متر یا نمونه ای از ماکت لباس یا طرح بزرگی از یک کفش یا یک گوشی تلفن همراه بزرگ بر روی نمای بیرونی ساختمان خود استفاده کنید.

در برخی از مراکز فروش و محلهای تجاری که برای رهگذارن جذابیت بیشتری دارند معمولاً از دیوارهایی که سر تا سر آن را شیشه فرا گرفته است و تصاویر محصولات یا تبلیغاتها بر روی آن درج می شود استفاده شده است. این نمای شیشه ای همچنین می تواند تصاویر و تبلیغاتهای دیجیتالی که مدام در حال تغییر هستند نیز نمایش دهد و زیبایی ساختمان و محل تجاری شما را چندین برابر افزایش دهد. برای اجرایی کردن این نمادها بهتر است به نکات زیر توجه کنید.

یک) طراحی های مربوط به تبلغات و نماهایی که قرار است در فضای بیرونی ساختمان طراحی کنید بهتر است در یک فضای کاملاً خالی از ساختمان قرار داده شود تا زیباتر جلوه کند.

دو) از نقاشی های سه بعدی می توانید در این فضا استفاده کنید. از آنجایی که نقاشی ها و تصاویر سه بعدی به واقعیت نزدیکتر هستند جذابیت زیادی برای بیننده ایجاد می کنند.

سه) گاهی ممکن است ساختمان شما فضای کافی برای طراحی و نماهای گفته شده نداشته باشد در چنین مواردی بهتر است به تابلوها و بیلبوردهایی که در کنار محل تجاری خود نصب می کنید اکتفا کنید. زیرا طراحی نما برای ساختمانی که امکان این نما را ندارد به جز هدر دادن انرژی و سرمایه ، زیبایی و نتیجه جالبی نیز نخواهد داشت.

چهار) قسمتی از ساختمان را برای طراحی نما استفاده کنید که کاملاً در معرض دید مشتریان است. زیرا اگر قرار است نمای شما به خوبی دیده نشود نمی توانید نتیجه مطلوبی از آن بگیرید.