سبکهای زندگی مردم از دوره ای به دوره دیگر تغییر می کند. گاهی ممکن است این تغییرات با سرعت کمتر و گاهی با سرعت بیشتر اتفاق بیافتد.

امروزه ، سرعت تغییر در سبک های زندگی به حدی است که نیازها و تقاضاهای جدیدی در بازار ایجاد شده است. زندگی های مدرن شده یا در حال مدرن شدن ، موجب شده است مردم بسیاری از امورات زندگی خود را به دیگران واگذار کنند تا بتوانند با خیالی راحت تر زندگی کنند. یکی از این امورات ، مربوط به مراسم ها و رویدادهای زندگی مردم است. مراسم ها از جمله مواردی است که برعکس گذشته ، امروزه اغلب مردم ، سختی برگزاری آن را به دیگران واگذار کرده اند.

در گذشته بسیاری از مردم ، تمامی اقدامات و کارهای مربوط به مراسم های خود را از ابتدا تا انتها ، خودشان برگزار می کردند. درحالی که امروزه ، افراد سعی می کنند ، این گونه مراسم ها و دشورای های برگزاری آن را به افراد و شرکتهایی که به همین منظور تأسیس شده اند واگذار کنند. بنابراین ، اگر به دنبال این هستید که یک شغل جدید با درآمد خوب ایجاد کنید ، کسب و کارهای خدماتی مانند برگزاری مراسم ها می تواند یک شغل مناسب باشد.

از طرفی ، لزوماً این شغل جدید به عنوان شغل تمام وقت شما نمی تواند باشد بلکه حتی اگر شغلی نیز دارید می توانید به عنوان یک شغل پاره وقت به این فعالیت نگاه کنید. برای راه اندازی این شرکت خدماتی ،  توجه به چند نکته ، کاملاً اساسی و مهم است.

یک) آگاهی کامل به شرایط جغرافیایی و فرهنگی

در صورتی که قصد ایجاد یک کسب و کار مربوط به مراسم ها را دارید باید نسبت به شرایط جغرافیایی و فرهنگی منطقه زندگی و کار خود آگاه باشید. بسیاری از مراسم ها در روزهای خاص و تعطیلات برگزار می شود. به همین دلیل باید به این روزها کاملاً واقف باشید و از طرفی محل جغرافیایی و فرهنگی افراد نیز بر تنوع این مراسم ها ، ملزومات مربوط به برگزاری این مراسم ها و مواردی از این دست ، بسیار تأثیر گذار است.

دو) توجه به نقش مهم قیمت در بازاریابی

اگر شما در زمینه این خدمات ، یک کسب و کار نوپا هستید باید حتماً در آغاز فعالیت خود از طریق قیمتی که برای ارائه خدمات تخصیص داده اید به دنبال مشتری یابی باشید. مشتریان همیشه به دنبال این هستند که خدمات  و کالاهای ارزان تر را تهیه کنند. پس بهتر است برای مشتری یابی در ابتدای فعالیت خود ، از طریق تعیین قیمت های پائین نسبت به رقبای با سابقه ، وارد گردونه رقابت شوید.

سه) اهمیت شبکه سازی

نقش شبکه سازی در کسب و کارتان را جدی بگیرید. مدیران و کسب و کارهای موفق ، همیشه کسب و کارهایی هستند که ارتباطشان با مشتریان قدیمی را حفظ می کنند و در عین حال یک شبکه بین فعالیت خودشان ، کارکنان ، تأمین کنندگان و مشتریان ایجاد می کنند. این گونه کسب و کارها غالباً ثبات و دوام بسیار خوبی نیز دارند.

چهار) اهمیت نظم

در این کسب و کار ، داشتن نظم بسیار مهم است. زیرا افرادی که برگزاری مراسمشان را به شما واگذار کرده اند ، به دنبال این بوده اند که از نظم و برگزاری درست مراسم خود آگاه باشند. پس داشتن نظم بسیار مهم است و علاوه بر این که خودتان باید مدیر منظمی باشید بلکه باید کارکنان منظم را نیز در دایره کارکنان خود حفظ کنید.

پنج) اهمیت نوآوری

بر اساس تجربه مشاوره بازاریابی ، داشتن امکانات و گزینه های جدید و نو برای مشتریان ، موجب می شود آنها به جای اینکه به سمت رقیب های شما بروند ، از خدمات شما استفاده کنند. لازم است همیشه به دنبال ارائه خدماتی متفاوت و خلاقانه به مشتریان خود باشید تا مطمئن شوید که می توانید آنها را حفظ و مشتریان جدید نیز به سمت خودتان جذب کنید.

نظر شما

The post تغییرات زندگی مردم ، فرصتی برای شکل گیری شغلهای جدید appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.