گسترش امکانات و دسترسی به اینترنت موجب شده است کسب و کارها و برندهای بزرگی که امروزه در ایران و سایر نقاط جهان ظهور می کنند غالباً در زمینه امکانات و خدمات اینترنتی باشند.

نیازمندی به ظهور این کسب و کارها به دلیل توسعه روز افزون امکانات اینترنتی و همچنین عرضه بیشتر خدمات به صورت اینترنت در دنیاست. همزمان با گسترش این امکانات در دنیا ، نیازهای جدیدی در مخاطبان و مشتریان ایجاد می شود که متناسب با این نیازهای جدید لازم است کسب و کارها و برندهای دیگری خلق شوند. همه کشورهای جهان خودشان را با این تغییرات وفق داده اند و مجبورند از قافله عقب نمانند.

ایران هم از این تغییرات جهانی تأثیر پذیرفته و ناچاراً نیاز دارد خود را با این تغییرات تطبق دهد. اکثر افراد در دنیا نام اپلیکیشن گوگل پلی را شنیده اند و همه روزه از آن استفاده می کنند. این اپلیکیشن به افراد امکان می دهد تا اپ ها و بازیهای مورد نیاز خود را به راحتی در حجم ها و طرحهای مختلف دانلود کرده و از آن استفاده کنند. این اپلیکشین در ایران محدودیتهایی دارد و بسیاری از برنامه های داخلی ایران را ساپورت نمی کند. همین مسئله موجب شده است تا افراد به دنبال یک نمونه ایرانی شده بروند تا بتوانند نیاز خود به دانلود برنامه های مورد نیازشان را برطرف کنند. در ایران بسیار از مردم نام نرم افزار بازار را شنیده اند یا بسیاری از آنها از این نرم افزار در کارهای روزانه خود استفاده می کنند.

طراحان نرم افزار بازار با مشاهده محدودیتهای گوگل پلی در ایران و نیاز مردم به این نرم افزار ، به این فکر افتاده اند تا نمونه داخلی آن را طراحی کنند. هم اکنون این برند شناخته شده به عنوان یک برند داخلی توانسته است تا حد زیادی از نیازها و خواسته های مخاطبان خود را برآورده کند. از آنجایی که اپلیکیشن گوگل پلی در ایران محدودیتهایی دارد یا در دانلود کردن برخی اپلیکیشن های ایرانی محدودیت ایجاد کرده است ، اغلب افراد برای انجام کارهای خود و دانلود کردن برنامه های مورد نظر ایرانی از نرم افزار بازار استفاده می کنند. این برنامه ایرانی به خوبی توانسته است در ایران هم ردیف با گوگل پلی باشد و یک رقیب داخلی برای آن محسوب شود. این برند توانسته است با عملکرد موفق خود ، در یک زمان کم به یک برند شناخته شده و موفق تبدیل شود.

این برند نیز مانند سایر برندها ، ابتدا به صورت محدود شروع به فعالیت کرد. ابتدا این اپلیکیشن در صفحات اینترنتی و در گروه های خصوصی مورد استفاده قرار می گرفت ، اما به محض اینکه در این گروه ها مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت و توانست جایگزین برخی از اپلیکیشن های خارجی که قبلاً مردم استفاده می کردند باشد تا نیاز مخاطبان به دانلود برنامه های مودر نیازشان را برطرف کند ، طراحان آن در نظر گرفتند آن را گسترش دهند. پس از انتشار آن در سطح وسیع تر و استفاده عموم مردم و آشنایی با مزیتهایش به سرعت رشد پیدا کرد. عامل اصلی موفقیت نرم افزار بازار در تشخیص درست طراحان آن بود. یکی از روشهایی که شما می توانید در نوآوری و خلق یک برند جدید موفق باشید این است که نیاز اکثر مردم و خلاء هایی که وجود دارد را تشخیص دهید.

از آنجایی که روز به روز بر تعداد کاربران اینترنت افزوده می شود بنابراین یکی از بازارهای بزرگی که در آن نیاز به برند سازی است در زمینه اینترنت و ابزارهای مربوط به آن است. برخی از نیازهای مردم در دنیای اینترنت مختص محدوده جغرافیایی خودشان است که این نیاز را طراحان نرم افزار بازار به خوبی درک کرده اند.  در برخی از گزارش هایی که ذکر شده است نام نرم افزار بازار در رده سوم کسب و کارهای اینترنتی در ایران ثبت شده است. تا کنون این برند توانسته است در ایران به خوبی عمل کند و رضایتمندی بیشتر کاربران خود را کسب کند.

 برند سازی

نظر شما