فروش بیشتر تقریباً آرزوی هر شرکت ، کارخانه ، برند ، فروشنده و مدیر فروشی است.

هیچ فروشنده ای نمی تواند این علاقه خود را کنار بگذارد و فقط به فکر افزایش کیفیت محصول ، رضایت مشتریان ، خدمات پس از فروش باشد. در واقع انگیزه برای همه این موارد باز هم افزایش میزان فروش و بیشتر کردن تعداد مشتریان است. پس هر چقدر درباره فروش و افزایش فروش و تکنیکهای آن صحبت شود باز هم موارد و مسائلی وجود دارند که باید به آنها پرداخته شود.

تا کنون در بسیاری از متون به تکنیکها و راه حلهای جذب مشتریان جدید برای افزایش فروش پرداخته شده است. در حالی که مشتریان اصلی شما همان افرادی هستند که مشتری همیشگی و دائمی شما هستند یا افرادی هستند که قبلاً از شما خرید کرده اند. این مشتریان ، بهترین مشتری شما هستند. شما باید بتوانید از طریق همین مشتریان نیز میزان فروش خود را افزایش دهید. به همین منظور ، برای افزایش فروش به مشتریان فعلی ، راه حلهای زیر به شما پیشنهاد می شود.

یک) بر روی فروشنده های خود سرمایه گذاری کنید

این فروشنده های هر شرکت یا فروشگاهی هستند که ارتباط مستقیم با مشتریان دارند و می توانند طی تعامل و ارتباطی که با آنها برقرار می کنند ، مشتریان را ترغیب به خرید بیشتر کنند. به همین دلیل بهتر است روی فروشنده های خود سرمایه گذاری کنید. به این منظور که انگیزه و رغبتی در آنها ایجاد کنید تا آنها ترغیب شوند کالاها و محصولات بیشتری را به مشتریان بفروشند. به عنوان مثال می توانید پورسانت های بالا به جز حقوق ثابتشان برای هر خرید بیشتر در نظر بگیرید. می توانید هدایای ارزنده مانند لوازم خانگی ، سفرهای مختلف ، مزایای استفاده از بسیاری از امکانات را به آنها بدهید تا آنها تشویق به فروش بیشتر شوند.

دو) خدمات و محصولات مرتبط با خرید مشتریان

هر محصول یا خدماتی که افراد خریداری می کنند ممکن است ابزارهای جانبی ، خدمات کامل کننده یا هر چیز دیگری نیاز داشته باشد که افراد می توانند برای استفاده بهتر و کاملتر از خرید خود از این خدمات یا کالاهای جانبی نیز استفاده کنند. معمولاً این خدمات یا محصولات جانبی به همراه کالای اصلی قرار داده نمی شود اما در فروشگاه مربوط به این محصولات وجود دارد. بنابراین می توان برای افزایش فروش به مشتریان فعلی ، محصولات جانبی یا خدمات جانبی هر محصولی را نیز به آنها ارائه داد.

این روش یکی از بهترین روشهایی است که می توانید فروشتان را افزایش دهید و درعین حال رضایت مشتریان را نیز به دست بیاورید زیرا این محصولات جانبی برای استفاده بهتر از خرید اصلی بسیار مفید و گاهی ضروری است. یعنی در عین حال که مشتری حس می کند شما به فکر این هستید که به بهترین نحوه ممکن مشکل او را برطرف کنید. شما نیز به هدف فروش بیشتر خود دست پیدا کرده اید.

سه) زمانهای ویژه را برای مشتریان مشخص کنید

یکی از راه حلهایی که می توانید به مشتریانی که به فروشگاه شما سر زده اند و خرید کرده اند انگیزه برای خرید بیشتر بدهید این است که زمان خرید کردن به آنها اطلاع بدهید که مثلاً در فلان تاریخ معینی قرار است محصولات خود را با تخفیف چند درصد بفروشید یا اینکه قرار است در تاریخ خاصی تمامی محصولات خود را با قیمت پائین تر به حراجی بگذارید. این یکی از بهترین راه هایی است که هم می توانید به مشتریان نشان دهید که شما به فکر سود کردن او هم هستید و هم اینکه در زمانی که مشخص کرده اید به تعداد زیادی از فروش دست پیدا کنید. معمولاً با استفاده از این تکنیک احتمال بازگشت مشتریان بسیار بالا می رود و همچنین به طور همیشگی ممکن است به فروشگاه شما سر بزنند تا از زمانهای بعدی چنین فروشی مطلع شوند.

چهار) با مشتریان وفادار رفتاری متفاوت داشته باشید

از منظر مشاوره بازاریابی ، شما اگر همان رفتاری را که با مشتریان تازه خود دارید با مشتریان وفادار خود نیز داشته باشید و هیچ فرقی بین این مشتریان در ارائه محصولات یا خدمات مربوط به آنها وجود نداشته باشد مشتریان متوجه می شوند که برای شما ارزشی ندارند و هیچ تفاوتی بین مشتریان جدید و آنها نیست. پس هیچ دلیلی برای وفادار ماندن به محصول یا فروشگاه شما وجود ندارد.

یک فروشنده هوشمند می داند که باید رفتاری متفاوت با مشتریان وفادار و همیشگی داشته باشد و جایگاه آنها را از مشتریان جدید یا موقتی جدا کند. پس پیشنهاد می شود همیشه رضایت مشتریان وفادار را جلب کنید و با آنها رفتاری متفاوت به لحاظ ارائه خدمات ویژه یا همان آگاهی و اطلاع دادن از زمانهای حراجی و غیره داشته باشید تا علاوه بر افزایش وفاداری آنها بتوانید به میزان بالای فروش دست پیدا کنید. حتی می توانید زمانهای حراج محصولات یا تخفیفهای فصلی و دوره ای را از طریق پیامک یا ایمیل به اطلاع آنها برسانید.

نظر شما

The post راهکارهای افزایش فروش به مشتریان فعلی appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.