همه تولید کننده ها و عرضه کننده های محصولات مختلف آرزو دارند بتوانند محصولات خود را بیش از رقیبهایشان در بازار توسعه دهند و بفروشند.

آنها دوست دارند از روشهایی استفاده کنند که فرآیندهای بازاریابی را یک شبه طی کرده و مشتریان زیادی را جلب کنند. شاید در ابتدا شنیدن این حرف غیر منطقی به نظر بیاید و تصور کنیم که نمی توان راه صد ساله را در یک شب طی کرد. اما باید بگوییم که در دنیای کسب و کار هیچ چیزی بعید نیست. همین آرزو و خواسته تولید کنندگان و فروشندگان موجب شده است اصطلاحات جدید در دنیای کسب و کار وارد شود و این نوید را به آنها بدهد که امکان تحقق این آرزو چندان هم دور از واقعیت نیست.

اصطلاح ” هک رشد” یکی از مفاهیمی است که با گسترس استارت آپها به وجود آمده است. استارت آپها تمایل دارند زودتر از روشهای معمول بازاریابی ، مشتریان را پیدا کرده و جایگاه خود در بازار را بتوانند تثبیت کنند. هک رشد دقیقاً همان چیزی است که به آنها کمک می کند تا بتوانند بسیار سریع تر از روشهای معمولی به هدف خود برسند و بازار هدف خود را پیدا کنند. اینترنت یکی از عوامل اصلی در پیدایش روشهای جدید بازاریابی است. در گذشته تمامی خرید و فروشها به صورت فیزیکی و حضوری انجام می شد ؛ در حالی که با ظهور مشاوره بازاریابی اینترنتی ، بسیاری از این روندها تغییر کرده است. هم اکنون لازم نیست حتماً شما محصول یا کالایی را برای فروش داشته باشید.

امروزه با گسترش اینترنت ، تفکرات و ایده ها را نیز می توان به راحتی فروخت. علاوه بر اینها ، تحولات شگرفی در تبلیغات به وجود آمده است که همگی اینها موجب شده است تا روند بازاریابی را بسیار متفاوت کرده و می توان به راحتی روندهای سنتی را دور زد. در ” هک رشد ” استارت آپها تمامی تمرکز خود را بر این صرف کرده اند که چگونه می توانند بسیار سریع رشد کنند و بازار و مشتریان را به دست آورند. از جمله ترفندهایی که می توان برای استفاده از این تغییر و تحولات استفاده کرد می توان به موارد زیر اشاره کرد :

یک) شکلهای جدید محصول

از نظر مشاوره بازاریابی ،  واژه محصول فقط شامل محصولاتی که به شکل فیزیکی قابل رویت هستند نیست ، بلکه شما هم اکنون می توانید در فضای اینترنتی هر محصول غیر قابل مشاهده همچون حجم سایتها یا شبکه های اجتماعی را نیز بفروشید. می توانید هر نرم افزار یا فضای متعلق به اینترنت را که شما قادر به طراحی آن بوده اید مانند طراحی سایتها را به مشتریان بفروشید. این فرصتهای خارق العاده در بازاریابی تنها در دنیای دیجیتالی به وجود می آید. در این نوع از بازاریابی ، تنها با نوآوری در ایده ها و تفکرات است که می توانیم بازار را به دست آوریم.

دو) امکانات متفاوت

از زمانی که دنیا به سمت دیجیتالی بودن رفته است و شبکه های اجتماعی نیز ظهور کرده اند ، در بازاریابی های جدید به روش هک رشد شما می توانید در صورتی که مخاطبانتان به سایت شما سر می زنند یا در شبکه های اجتماعی شما را دنبال می کنند ؛ به آنها این پیشنهاد را بدهید که در صورتی که مطالب شما را با دوستانشان به اشتراک بگذارند یا دوستانی را در سایت یا صفحه شما عضو کنند می توانند از خدماتی که به صورت رایگان برای آنها در نظر گرفته اید استفاده کنند.

اگر شما بتوانید ظرفیتهایی که در محصولات غیر عینی و غیر قابل مشاهده است به خوبی درک کنید آنگاه می توانید به خوبی از آن در تبلیغات خود و بازاریابی استفاده کنید و نیازی نیست که از روشهای متداول در بازاریابی پیروی کنید. به درک این ظرفیتها و استفاده از آنها در زمینه های دیجیتالی ” هک رشد ” می گویند. امروزه هر چقدر بتوانید از قابلیت های اینترنت در کسب و کار خود استفاده کنید به همان اندازه موفق تر از سایر رقیبان خود خواهید بود.

هر چند گاهی برای ایجاد مزیتهای رقابتی یا ارتباط صحیح با مخاطبان ، لازم است ارتباط مستقیم نیز با مخاطبان خود داشته باشید ولی هرگز نمی توان تأثیر اینترنت و دنیای مجازی را در کسب  و کارهای امروزی انکار کرد. دیگر نیازی نیست شما بنرها و تابلوهای تبلیغاتی خود را در کنار خیابانها و بزرگراه ها نصب کنید بلکه کافی است تبلیغات خود را در صفحات مختلف اینترنتی که بازدیدکنندگان زیادی دارد قرار دهید تا متوجه شوید که چقدر میزان مخاطبان شما افزایش پیدا می کند.

 

نظر شما

The post با استفاده از امکانات عصر جدید روشهای متداول بازاریابی را دور بزنید appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.