سرعت سایتها یکی از عواملی هستند که می توانند کاربران را به سمت خود جذب کنند یا اینکه آنها را فراری دهند.

شما هر چقدر سایت پر سرعتی را طراحی کنید می توانید مخاطبان و کاربران زیادی را به سوی خود جلب کنید. چرا که هر فردی دوست ندارد زمان خود را برای آپلود یا دانلود کردن طولانی مدت یک فایل یا نمایش یک صفحه اینترنتی صرف کند. بنابراین ، اگر کاربران سایت شما یا مراجعانتان کمتر از سایتهای رقیبان هستند بهتر است به این گزینه نیز فکر کنید. شاید سرعت سایت شما پائین تر از سایت رقیبان است و مخاطبان ترجیح می دهند از سایت آنها استفاده کنند تا به سایت شما سر بزنند.

زمانی که یک کاربر آدرس وب سایت شما را در گوگل یا هر جستجوگر دیگری تایپ می کند تا زمانی که وارد صفحه مورد نظر خود می شود را سرعت سایت می گویند. سرعتی که سایت شما دارد بسیار مهم است. زیرا در درجه اول ، کاربرانی که از سایت شما استفاده می کنند راضی هستند و این موجب می شود آنها به صورت دائم به سایت شما سر بزنند. در درجه بعدی نیز ، تعداد مواردی که سایت شما در گوگل یا هر جستجوگر دیگری سرچ شده و نمایش داده شده است افزایش پیدا می کند. اگر سرعت سایت شما بالا باشد ، به راحتی می توانید هدفی را که از طریق کاربران به دنبال آن هستید به دست آورید.

به عنوان مثال ، در صورتی که به فروش و عرضه خدمات یا کالایی می پردازید ، سرعت سایت شما کمک خواهد کرد تا میزان بازدید کنندگان و سپس میزان فروش شما افزایش پیدا کند. علاوه بر اینکه سرعت سایت شما موجب افزایش رتبه آن در درجه بندی گوگل می شود بلکه میزان سود حاصل از فروش محصولات یا خدمات نیز افزایش پیدا می کند. با توجه به اهمیت سرعت سایتتان که در بالا ذکر شد روشهای زیر را برای افزایش سرعت سایت خود به کار ببرید تا سرعت آن افزایش پیدا کند.

یک) حجم عکس ها را کاهش دهید

در صورتی که شما عکس هایی با حجم پائین تر را آپلود کنید سرعت سایت شما بالا می رود و زمانی که طول می کشد تا سایت شما بالا بیاید کاهش پیدا می کند.

دو) کم کردن تعداد تبلیغات

برخی از شما ممکن است سایتی را طراحی کرده باشید که یکی از اهداف آن تبلیغ محصولات دیگران باشد و به ازای این تبلیغ پولی را به دست آورید. اما اگر به فکر سرعت سایت خود هستید و تمایل دارید تا بازدیدکنندگان بیشتری از آن بازدید کنند بهتر است تعداد این تبلیغ ها را کاهش داده و با مدیریت صحیح هم به تبلیغ بپردازید و هم سرعت سایت خود را بالا نگه دارید. سعی کنید فقط تبلیغ هایی که مربوط به موضوع سایت شما هستند نگه دارید و بقیه را دور بریزید تا سرعت سایت شما زیاده از حد کاهش پیدا نکند.

سه) فایلها را فشرده سازی کنید

بهتر است چند فایل را با هم در یک فایل فشرده کنید تا حجم آن کاهش پیدا کند.

چهار) درخواست ها را فشرده سازی کنید

زمانی که کاربران درخواست خود را در گوگل تایپ می کنند تا زمانی که آن صفحه برایشان یافته شود سرورها این درخواست را به صورت فایل به یکدیگر می فرستند. بهتر است در طراحی سایتتان و سرورهای جستجوگر ، به صورت فایلهای فشرده آنها را طراحی کنید تا سرعت سایتتان افزایش پیدا کند و زمانی که طول می کشد تا افراد به سایت شما دسترسی داشته باشند کاهش پیدا کند.

پنج) کد نویسی مرتب

افرادی که کار کد نویسی انجام می دهند در صورتی که در کد نویسی ها سعی کنند کدها را با  فاصله منظم و بدون فاصله اضافی و مرتب پشت سر هم بنویسند به این کار به میزان زیادی می تواند سرعت سایت شما را  افزایش دهد.

در این مقاله سعی شد ، به ساده ترین و راحت ترین روشهایی که شما می توانید سرعت سایت خود را افزایش دهید اشاره شود. بهتر است با رعایت کردن این مطالب به افزایش سرعت سایت خود و سپس افزایش تعداد کاربران سایتتان کمک کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد طراحی سایت و بهینه سازی به این صفحه مراجعه نمایید.