طراحی سایت یک امر ضروری و مهم برای هر شرکت و سازمانی است. اگر شرکت یا سازمانی نتواند یک سایت مناسب طراحی کند به بسیاری از اهداف خود در زمینه فعالیتش نمی تواند دست پیدا کند.

در این میان ، موسسات و شرکتهای آموزشی نیز به شکل فراگیری از طراحی سایت برای برنامه های آموزش خود استفاده می کنند. طراحی این سایتها می تواند ارتباط درست و مناسبی بین شما و متقاضیانتان ایجاد کند. حال به ویژگیهایی که سایت آموزشی شما باید داشته باشد تا کاربرانتان بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند می پردازیم.

یک) استفاده آسان از وب سایت

سایت آموزشی خود را به گونه ای طراحی کنید که استفاده از آن برای کاربران شما آسان باشد. همچنین سعی کنید وب سایت خود را طوری طراحی کنید که از طریق ابزارها و روشهای مختلف امکان دسترسی به آن وجود داشته باشد. از آنجایی که طراحی سایت به شما کمک می کند تا بتوانید افراد زیادی را در نقاط مختلف یک کشور یا حتی جهان پشتیبانی کنید و به آنها خدمات ارائه دهید پس بهتر است در طراحی سایت خود دقت کنید.

دو) طراحی برای دستگاه های مختلف

مخاطبان شما امروزه بیشتر از اینکه از کامپیوترهای خانگی یا شخصی استفاده کنند از دستگاه های کوچکتری مانند تلفن همراه و تبلت استفاده می کنند. بنابراین برای طراحی سایت آموزشی خود باید سایتی را طراحی کنید که متناسب این صفحات باشد و بتواند مطالب یک سایت را در صفحه نمایشگر این دستگاه ها نشان دهد.

سه) امکانات گسترش و توسعه وب سایت

با توجه به اینکه وب سایتهای آموزشی نیاز دارند مدام به روز رسانی شوند و فایلها و آموزشهای مختلفی در آن قرار دهند پس بهتر است سایتی را طراحی کنید که انعطاف پذیری کافی برای گسترش مطالب و اضافه شدن مطالب جدید را داشته باشد.

چهار) طراحی متناسب با مخاطب

سایتهای آموزشی با افراد و گروه های سنی خاصی در ارتباط هستند. به عنوان مثال ممکن است شما یک سایتی را برای دانشجویان و سایت دیگری را برای کودکان مقطع دبستان طراحی کرده باشید. باید دقت کنید که ظاهر سایت شما برای این مخاطبان باید متفاوت باشد به عنوان مثال شما نمی توانید قالب سایت کودکان مقطع دبستان را با دانشجویان به شکل مشابه انتخاب و طراحی کنید. بلکه لازم است قالب و ظاهر این دو سایت نیز با توجه به گروه هدفتان متفاوت و متناسب با مخاطب طراحی شود.

پنج)  اطلاعات کافی در زمینه فعالیت شان

افرادی که وارد اینترنت می شوند به دنبال اطلاعاتی هستند که نیازهای آنها را پاسخ دهد. بنابراین هر سایتی که بتواند سریع و بهتر به نیاز آنها پاسخ دهد آن را انتخاب کرده و تعداد مراجعه شان به این سایتها افزایش پیدا می کند. بنابراین وب سایت آموزشی خود را با اطلاعات کافی و دقیق در خصوص مطالب آموزش خود غنی تر کنید تا بتوانید به نیازهای آموزشی مخاطبان خود پاسخ دهید. این نکته را در نظر داشته باشید که در سایتهای آموزشی ، این محتوا و مطالب شما هستند که در درجه اول اهمیت هستند. سعی کنید آرشیوی از مطالب و فایلهای قبلی خود داشته باشید که مخاطبان شما هر زمان که توانستند بتوانند این فایلها و مطالب را دانلود کنند.

شش) پس زمینه اصلی سایت

در سایتهای آموزشی باید تم یا پس زمینه ای را با رنگ متناسب برای سایتتان انتخاب کنید. بهتر است پس زمینه ای که رنگ آن مکمل رنگ لوگوی شماست انتخاب کنید. چرا که لوگوی شما باید در صفحه اینترنتی به صورت برجسته نشان داده شود. بهترین پس زمینه ها برای سایتهای آموزشی ، پس زمینه هایی با رنگهای خاکستری، آبی، سفید و رنگهایی هستند که حس آموختن و کامل شدن را به مخاطبان شما القا می کنند.

هفت) استفاده از فایلهای صوتی و تصویری

شما حتماً در وب سایت خود به فایلهای صوتی و تصویری نیاز دارید چرا که این فایلها موجب می شود مخاطبان بیشتری از وب سایت شما بازدید کنند. می توانید مطالب آموزشی یا تبلیغاتی خود را در فایلهای صوتی و تصویری در وب سایت خود بارگزاری کنید تا بازدیدکنندگان بیشتری را جذب کنید.

جهت کسب اطلاعات در مورد تبلیغات اینترنتی به این صفحه مراجعه نمایید.


موضوعات مرتبط :

طراحی کاتالوگ تبلیغاتی

طراحی جعبه

طراحی بسته بندی