اگر نگاهی به اطراف خود بیاندازید خواهید دید که سبک زندگی بسیاری از مردم از جمله خودتان بسیار تغییر کرده است.

همین تغییر در سبک زندگی ، نیازهای جدیدی را برای افراد ایجاد کرده است و در پی نیازهای جدید که برای انسانها بوجود آمده است ، مشاغل جدید نیز ایجاد شده تا بتواند این نیازها را برآورده کند. مشاغل از شکل سنتی خود خارج شده اند و دیگر مثل سابق حتما نیاز به محل مستقل برای کسب و کار یا حضور فیزیکی در بازار نیست. بلکه بسیاری از مشاغلی که هم اکنون شکل گرفته اند  و چه بسا درآمد بالایی نیز دارند کاملاً به صورت غیر حضوری انجام می شوند.

به نظر مشاوره بازاریابی ، همین عدم حضور فیزیکی در بازار موجب شد مشاغل خانگی بسیار زیادی به وجود بیاید. افراد از هر توانایی که داشتند یا از فرصت و موقعیتی که می توانستند به دست آورند برای ایجاد کسب و کار خانگی استفاده کردند. اما باید این نکته را در نظر بگیرید که رقابت در این زمینه نیز افزایش پیدا کرده است. به دلیل عدم نیاز به محل فیزیکی و استفاده از هر نوع امکانی برای ایجاد کسب و کار در خانه ، افراد زیادی از این فرصت استفاده کرده اند و همین مسأله رقابت زیادی را برای کسب و کارهای خانگی مختلف به وجود آورده است. برای موفقیت در این رقابت بهتر است نکات زیر را رعایت کنید.

یک) سفارش را زودتر از تولید بگیرید

از آنجایی که در بسیاری از مشاغل خانگی مشغول به تولید مواد غذایی هستند و مواد غذایی نیز از آن دسته محصولاتی است که احتمال فاسد شدن بالایی دارد و بیش از چند روز نمی توان آن را نگهداری کرد. پس در مشاغل خانگی به صرفه تر است که اول سفارش را دریافت کنید و سپس به تولید محصول بپردازید. هر زمان که سفارش را دریافت کردید می توانید با خیال راحت به تهیه محصول بپردازید. اما یادتان باشد که منظم بودن و تحویل به موقع محصول در کنار کیفیت آن می تواند تبلیغات بسیار عالی برای کسب و کار شما باشد. پس همیشه آماده باشید تا به محض دریافت سفارش شروع به تولید محصول کنید.

دو) یافتن بازار پر مشتری

قطعاً محصولی که شما تولید می کنید در برخی از بازارها ، مشتریان زیادی دارد. به عنوان مثال ، سوپر مارکتها از جمله مکانهایی هستند که افراد برای تهیه مایحتاج مواد غذایی خود به آنها سر می زنند و رفت و آمد مشتریان در این مکان بسیار زیاد است. سعی کنید با چند سوپر مارکت قرارداد ببندید و محصولات خود را برای فروش در اختیار آنها قرار دهید. حتی می توانید از آنها برای تبلیغ کار خود استفاده کنید و به گونه ای کار سفارش گیری خود را به این سوپر مارکتها بسپارید.

سه) مشتریان آنلاین

اینترنت یکی از کم هزینه ترین و شلوغترین بازارهایی است که در اختیار شماست. سعی کنید یک کانال برای محصولات خود ایجاد کنید و در این کانال ، تمامی مشخصات محصولات خود ، قیمت و نحوه تهیه و ارسال آن را برای مشتریان و اعضای کانال توضیح دهید. این کانالها بهترین راه برای یافتن مشتری هستند.

چهار)  آگهی های چاپ شده

درست است که امروزه اینترنت جای بسیاری از منابع چاپی را گرفته است. ولی هر ابزاری کارآیی و اثربخشی خود را دارد. هنوز هم بسیاری از افراد هستند که از منابع چاپی مانند آگهی های چاپ شده بسیار استقبال می کنند. در ثانی آنها می توانند آگهی هایی که به دستشان رسیده را برای مدتی در دست خود نگهداشته و همین احتمال اینکه این تبلیغات در ذهن آنها ماندگار شده و به حافظه آنها سپرده شود بیشتر می کند. پس سعی کنید حتماً آگهی هایی را به صورت چاپی تهیه کنید و در محلهای مناست مانند محلهای پر رفت و آمد و به ویژه محلهایی که مشتریان بالقوه شما در آنها هستند قرار دهید.

نظر شما

The post راهکارهای افزایش فروش در کسب و کار خانگی appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.