درماپن چیست؟ کاربرد درماپن و نحوه کار با درماپن چگونه است؟ تعداد جلسات مورد نیاز برای جوانسازی با درماپن چند جلسه است؟

در طی سال های جاری متد درمانی میکرونیدلینگ با دستگاه های خودکار ماشینی به اسم درماپن که همانند یک قلم می باشد انجام می شود که شمار زیادی سوزن بر روی سر دستگاه قرار گرفته و با حرکت رفت و برگشتی خود و وارد شدن این سوزن ها به درون پوست و به وجود آمدن تعداد بی شماری سوراخ و منافذ ریز و کوچک ، تحریک سلول های پوستی نظیر فیبروبلاست ها ، فاکتورهای رشد و کراتینوسیت ها آغاز شده و سبب تحریک و تولید کلاژن های تازه و بازسازی و بهبود سلول ها و لایه های پوستی خواهد شد.

در ابزار درماپن عمق نفوذ سوزن ها قابل تنظیم بوده و از ۲۵/۰ تا ۵/۲ میلی متر برحسب هدف درمانی قابل تغییر می باشد. همچنین سرعت ضربات کارتریج ها نیز از ۲۵ تا ۹۰ ضربه در ثانیه قابل تغییر می باشد. کارتریج های درماپن یکبار مصرف بوده و برطبق تعداد و سرعت سوزن ها ۳۰۰ تا ۱۰۰۰ کانال و منفذ میکروسکوپی در سطح پوست به وجود می آورند. سرعت درماپن نیز برطبق نواحی تحت درمان قابل تغییر می باشد. به طور نمونه ، برای صورت سرعت ۱ تا ۵ ، برای پوست های حساس سرعت ۱ تا ۳ ، برای پوست های ضخیم سرعت ۴ تا ۵ ، برای بدن سرعت ۶ تا ۷ مورد استفاده قرار می گیرد. عمق نفوذ سوزن های درماپن هم بر طبق موضع درمان مشخص می شود؛ برای پیشانی ۲۵/۰ تا ۵/۰ میلی متر ، برای دور چشم و بینی ۲۵/۰ میلی متر ، برای چانه ۵/۰ تا ۱ میلی متر ، گونه ۵/۱ میلی متر ، برای ترک های پوستی و جای آکنه و جوش ۱ تا ۵/۱ میلی متر استفاده خواهد شد.

انواع درماپن

کمپانی سازنده درماپن چند دستگاه درماپن طراحی و ساخته و به بازار عرضه کرده است که عبارتند از:

ـ MYDERMAPEN برای استفاده شخصی و خانگی

ـ درماپن حرفه ای یا PRO3 جهت به کارگیری در سالن های زیبایی به وسیله متخصصین زیبایی

ـ درماپن ویژه پزشکی یا MD3 جهت به کارگیری به وسیله پزشکان متخصص

بهترین و معروف ترین درماپن ؛ دکتر پن 

موارد درمانی درماپن

  • رفع اسکارهای آکنه ، جوش ، آبله مرغان ، سالک ، جراحی و سوختگی
  • بهبود افتادگی و شلی پوست
  • رفع ترک های پوستی
  • بهبود چین و چروک پوستی
  • رفع لک های پوستی و کک و مک
  • کوچک کردن منافذ بزرگ پوستی
  • بهبود قوام و الاستیسیته پوست
  • افزایش میزان نفوذ سرم ها و محلول ها و داروهای مراقبتی و درمانی به درون پوست

نتایج درمانی درماپن

اثرات شگرف درمان با درماپن بعد از نخستین جلسه درمانی قابل رویت می باشد. پس از ۴ الی ۶ جلسه درمانی اثرات قابل ملاحظه و طولانی مدتی در پوست رخ می دهد. یعنی حدوداً پس از یک ماه آغاز می شود. پوست باید در طی ۶ تا ۱۲ ماه پس از پایان دوره درمان بازسازی و بهبود یافته باشد. به منظور حفظ اثرات بلندمدت ، امکان دارد مراقبت ها و اقداماتی جهت حفظ ، بازسازی و کامل کردن دوره درمان صورت گیرد.

تعداد جلسات درمانی درماپن

تعداد جلسات مورد احتیاج با توجه به مشکلات و ضایعات پوستی متغیر خواهد بود. با این وجود یک پروسه درمانی غالباً دربرگیرنده ۴ تا ۶ جلسه درمان با فواصل زمانی یک ماه یکبار جهت جوان سازی پوست ، ۶ جلسه درمان با فواصل زمانی هر ۶ هفته یک مرتبه جهت اسکارهای آکنه و زخم ، ۴ تا ۸ جلسه با فواصل زمانی ۴ تا ۶ هفته جهت درمان استرچ مارک است. هر جلسه درمانی نیز ۳۰ تا ۹۰ دقیقه زمان می برد.

موارد منع استفاده از درماپن

  • اشخاصی که به جنس سوزن های به کار رفته در درماپن آلرژی دارند
  • اشخاص مبتلا به عفونت فعال پوستی
  • افراد با سابقه تبخال و کلوئید
  • زنان باردار و شیرده
  • افراد مبتلا به ضعف سیستم ایمنی بدلیل استفاده از داروهای خاص ، دیابت کنترل نشده و بیماری مربوط به سیستم ایمنی
  • افرادی که به تازگی ژل و فیلر تزریق کرده اند

اثرات جانبی استفاده از درماپن

استفاده درمانی از درماپن کم خطر بوده و تا بحال اثرات جانبی جدی از آن مشاهده نشده است. به سبب آنکه صدمه شدیدی به پوست وارد نمی سازد در همه ی نواحی صورت و بدن قابل استفاده می باشد. برای تمام انواع پوستی و هر دو جنسیت کارایی دارد. از دوره نقاهت کوتاه مدتی برخودار است و فرد پس از جلسه درمانی قادر است به کارهای روزانه خود بپردازد.

از عوارض جانبی موقتی و طبیعی این تکنیک درد جزئی ، قرمزی و وروم خفیف می باشد که ظرف چند روز برطرف می شود.


سایر دستگاه ها :

بیوتی پن

پلاسما پن

هیالورون پن

دستگاه میکرودرم

اتوپوست یا درما اف