پس از تزریق ژل و فیلر توصیه ها و مراقبت هایی می بایست انجام شود که به شرح زیر می باشند:

  • در روز نخست پس از تزریق ژل و فیلر از مصرف محصولات آرایشی بر روی محل تزریق پرهیز کنید.
  • در طول ۲۴ ساعت نخست بعد از تزریق ژل و فیلر باید از انجام فعالیت های سنگین ، تماس مستقیم با نور خورشید و استعمال مشروبات الکلی خودداری نمایید.
  • تا ۳ روز بعد از تزریق ژل و فیلر از ماساژ و دستکاری موضع مورد نظر اجتناب کنید.
  • به مدت ۲ هفته از رفتن به سونا ، حمام داغ و قرارگیری در معرض گرمای شدید خودداری کنید.
  • به مدت ۷۲ ساعت پس از تزریق ژل و فیلر از خوردن و گاز گرفتن غذاهای و خوراکی هاس سفت و سخت ، کشیدن سیگار و قلیان و هر نوع ضربه و فشار روی موضع ، به ویژه در قسمت لب ها پرهیز نمایید.
  • عکس العمل بدن به ژل ها و فیلرهای معتبر و مرغوب خیلی اندک و جزئی می باشد و فقط امکان دارد پس از تزریق شخص در ناحیه تزریق علائم قرمزی ، درد ، کبودی و سفتی متخصری را تجربه کند که اغلب پس از یک هفته به تدریج از بین خواهند رفت.

از بین بردن ورم و کبودی صورت بعد از تزریق ژل

علائم کبودی و ورم امکان دارد سریعاً بعد از تزریق ژل بروز نکند و ۲۴ ساعت بعد از تزریق نمایان شود. مقدار کبودی و ورم در هر یک از بیماران با یکدیگر فرق خواهد داشت. در بیشتر اشخاص تنها به صورت میزان ورم جزئی و خفیفی ظاهر می شود و برای شمار کمی از اشخاص ، کبودی هم ایجاد می شود. مقدار کبودی امکان دارد تا ۴۸ ساعت نیز افزایش پیدا کند ، ولی بعد از طی چند روز اندک اندک از میزان آن کاسته شده و سرانجام تا ۱۵ روز به طور کامل برطرف خواهد شد.

برای رفع کبودی پس از تزریق ژل می توان از کمپرس سرد ، آناناس ، قرص های ویتامین c و … بهره گرفت.

در حالاتی ممکن است ژل و فیلر تزریق شده گلوله و سفت شده ، این مسئله تا ۱۴ روز بعد از تزریق امری عادی و طبیعی می باشد ولی اگر بعد از طی ۲ هفته همچنان تدوام پیدا کند ، باید به پزشک معالج خود مراجعه نمایید.

در صورت ظاهر شدن علائمی نظیر آلرژی و یا هر نشانه ی غیر طبیعی دیگر سریعاً به پزشک معالج خود رجوع کنید.

پس از گذشت ۱۴ روز بعد از تزریق به منظور بررسی وضعیت شما و تکرار تزریق در صورت احتیاج و صلاح دید پزشک حتماً به متخصص معالج خود رجوع نمایید.

سایر مراقبت های بعد از تزریق ژل لب

درصورتی که تمایل دارید آگاه شوید که به طور نمونه ، شما درباره ی توصیه ها و مراقبت های پس از تزریق ژل و فیلر به لب ها و اطراف دهان چه مواردی را رعایت کنید تا حداکثر نتیجه را در این عمل به دست آورید ، می بایست به نکات زیر توجه داشته باشید:

شست و شوی صورت پس از تزریق ژل لب

توصیه می شود در طول ساعات اولیه ی تزریق ژل از ماساژ ، لمس و دستکاری موضع اجتناب نمایید. پس از طی ۸ ساعت اولیه قادرید صورت خود را با یک صابون و شوینده ملایم شست و شو دهید.

نحوه خوابیدن پس از تزریق ژل لب

در صورت تزریق ژل  در ساعات انتهایی روز ، توصیه می شود به صورت طاق باز استراحت کنید و بخوابید و هرگز روی صورت خود نخوابید.

تاثیر گرما بر ژل لب

تا هنگامی که از میزان قرمزی ، کبودی و تورم موضع مورد نظر کاسته نشده از قرارگیری در معرض تابش آفتاب و گرمای زیاد پرهیز نمایید.