در کسب و کارهایی که داشتن تخصص در آنها از اهمیت و ارزش بالایی برخوردار است ، نوشتن و انتشار مقالات می تواند به عنوان یک ابزار قوی در نشان دادن تخصص شما عمل کند.

در این مقالات ، شما سعی می کنید اطلاعاتی که بر اساس پایه های علمی و یافته های جدید یا پیشرفتهای تکنولوژی در دنیا دارید و آخرین تغییرات مرتبط با کسب و کار خودتان را در اختیار مخاطبان قرار دهید. اما مزیت این نوع بازاریابی در چیست ؟ چرا باید اقدام به انتشار چنین مقالات کنید ؟ چرا شرکتها و سازمانهای زیادی سعی می کنند از این روش برای بهبود بازاریابی خود استفاده کنند ؟

به طور کلی می توان گفت : این نوع بازاریابی یکی از کم هزینه ترین روشهای بازاریابی است. یکی از روشهایی است که افراد و شرکتها و سازمانهای مختلف از آن استفاده می کنند تا تعداد بازدید کننده ها را از سایتشان افزایش دهند. منتشر کردن این قبیل مقالات تخصصی می تواند به طرز چشمگیری در سرعت بخشیدن به روند بازاریابی شما و رسیدن به اهدافتان نقش داشته باشد.

ممکن است برخی از شرکتها یا سازمانها انگیزه کافی برای تولید این دسته از مقالات نداشته یا اینکه به لزوم و اهمیت و نقش آن چندان پی نبرده باشند. برای افزایش آگاهی و انگیزه این دسته از افراد یا شرکتها و سازمانها در این مقاله سعی کرده ایم به مزایایی که از طریق انتشار مقالات تخصصی می توانید به دست آورید اشاره کنیم.

یک) کاهش هزینه ها  

نوشتن مقاله و منتشر کردن آنها راهی بسیار ارزان برای بازاریابی است. اگر هر کدام از روشهای بازاریابی را مطالعه کنید یا تجربه ای در آن زمینه داشته باشید به خوبی به این نتیجه خواهید رسید که انتشار مقالات تخصصی یکی از ارزان ترین روشهای بازاریابی است. در این روش کافی است از دانش و تخصص خود برای تولید این دسته از مقالات بهره بگیرید. اگر هم فکر می کنید اطلاعات چندانی برای تولید این دسته از مقالات ندارید اصلاً جای نگرانی نیست ، می توانید با مطالعه مقالات تخصصی به دانش و آگاهی خود در این زمینه بیافزایید.

هر چند توصیه ما به شما این است که سعی کنید همیشه اطلاعات و دانش خود را به روز نگه دارید. مراجعه به سایتهای معتبر و تخصصی در زمینه کسب و کارتان می تواند بهترین مرجع برای یافتن این اطلاعات باشد.

دو) افزایش اعتبار برند

زمانی که شما اقدام به انتشار مقالات تخصصی در زمینه کسب و کار خود می کنید در واقع به مخاطبان و مشتریان خود نشان می دهید که یکی از خبرگان در این زمینه هستید و فعالیتهای شما بر مبنای دانش و تخصص کافی انجام می شود. پس می توان این روش را یکی از بهترین روشها برای افزایش اعتبار برند و فعالیت شما دانست.

بازاریابی محتوا چیست ؟ کاربرد بازاریابی محتوا یی

سه) انتشار ویروسی

کافی است شروع به نوشتن مقالات تخصصی در زمینه فعالیت خود کنید ؛ روشهای مختلفی برای انتشار آن در سطح وسیع وجود دارد که در عرض چند دقیقه می تواند مقاله شما را به بازدید هزاران و میلیون ها مخاطب برساند. مقاله می تواند از طریق شبکه های خبری، مجله های الکترونیک ، گروه های اینترنتی و سایتهای مختلف در سطح وسیعی همچون یک ویروس منتشر شود. پس این موقعیت را از دست ندهید و از فرصتهای پیش رو برای انتشار مقالات تخصصی استفاده کنید.

بازاریابی ویروسی

بازاریابی به روش تکثیر ویروسی (viral marketing)

چهار) افزایش سئو

به نظر مشاوره بازاریابی ، این مقالات می توانند تعداد بازدیدها و بالا آمدن مطلب شما در صفحات اینترنتی را افزایش دهند و به همین دلیل ، جایگاه شما در موتورهای جستجوگر نیز ارتقاء پیدا می کند.

با در نظر گرفتن مزیتهای گفته شده در بالا می توان به خوبی به اهمیت بازاریابی مقاله ای پی برد. در مقالات آینده سعی خواهیم کرد نحوه نوشتن این نوع مقالات را آموزش دهیم.


موضوع مرتبط :

ایده های تولید محتوا را از کجا پیدا کنیم ؟

جایگاه و اهمیت تولید محتوای متنی در کسب و کار

تکنیکهای تولید محتوای بی عیب و نقص برای مخاطبان

اهمیت تحلیل بازاریابی محتوایی رقیبان و ارائه راهکارهای مناسب برای این تحلیل

نظر شما

The post بازاریابی از طریق انتشار مقاله (بخش اول) appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.