بوتاکس (سم بوتولینوم نوع A) معمولاً به عنوان تقویت کننده لوازم آرایشی ، صاف کردن پیشانی های چروکیده و از بین بردن خطوط پنجه کلاغی شناخته می شود.

کمتر شناخته شده ، بی شمار استفاده پزشکی از بوتاکس توسط پزشکان در زمینه های گسترده ای مانند اعصاب ، پدیاتری و حتی اورولوژی است.

در اینجا 8 مورد وجود دارد که تزریق بوتاکس می تواند به درمان شما کمک کند:

1. اسپاسم پلک (بلفارواسپاسم)

نوروتوکسین موجود در بوتاکس باعث فلج موقتی می شود و بنابراین مانع از ارتباط اعصاب با عضلات می شود. این برای پزشکان مفید است وقتی عضلات کاری را انجام می دهند که نباید انجام دهند ، مانند اسپاسم.

در حقیقت ، هنگامی که سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) بوتاکس را در سال 1989 تصویب کرد ، یکی از کاربردهای اولیه آن برای درمان بلفارواسپاسم بود ، یک اختلال حرکتی در عضلات پلک.

افراد مبتلا به بلفارواسپاسم کنترل توانایی خود در برقراری ارتباط با گانگلیون پایه ، بخشی از مغز را که حرکات چشم را کنترل می کند ، از دست می دهند.

هنگامی که دچار اسپاسم کنترل نشده باشید ، آن نورون ها با سرعت بیش از حد شلیک می کنند و هنگامی که با سرعت بیش از حد شلیک می کنند ، باعث می شوند عضلات در اسپاسم مداوم قرار بگیرند. در نتیجه ، پلک های فرد ممکن است افتاده یا لرزش غیرقابل کنترل داشته باشد.

آن حرکات غیرطبیعی صورت می تواند عملکردهای روزمره را مختل کند. یو گفت: “اگر شدید باشد ، [بیماران] نمی توانند پلک های خود را به اندازه کافی باز ببینند و رانندگی برای آنها ایمن نیست.”

وی توضیح داد که بوتاکس به عنوان “محاصره” در محل اتصال عصبی عضلانی ، “یا جایی که اعصاب با عضلات خود ارتباط برقرار می کنند” استفاده می شود. این دارو گیرنده را مسدود می کند – “آن سایت ارتباطی” – بنابراین دسترسی به اعصاب را قطع می کند و “عضلات از آن کمی فلج می شوند.”

2. چشمان ضربدری (استرابیسم)

چشمان متقاطع ، که به آن استرابیسموس نیز گفته می شود ، یکی دیگر از مواردی بود که بوتاکس در ابتدا برای آن تایید شد.

صلیب چشمان می تواند یک مسئله مادرزادی در دوران کودکی باشد و یا می تواند در اثر ضربه ، مانند ضربه ای صریح در ناحیه چشم ایجاد شود. در حالی که با استفاده از جراحی می توان چشم های ضربدری را اصلاح کرد ، اما گاهی اوقات افراد بوتاکس می گیرند تا عضلات را شل کنند و ببینند که چشم غیرقابل عبور چگونه است.

افراد مبتلا به استرابیسم که نمی خواهند تحت عمل جراحی چشم قرار گیرند می توانند از بوتاکس برای شل کردن عضلات چشم خود به عنوان یک راه حل طولانی مدت نیز استفاده کنند.

3. دیس فونی اسپاسمودیک

دیس فونی اسپاسمودیک وضعیتی است که باعث می شود صدا در تارهای صوتی متزلزل ، کشیده یا گرفتار شود. با این حال ، این یک اختلال گفتاری محسوب نمی شود ، بلکه یک بیماری عصبی است.

افراد مبتلا به دیسفونی اسپاسم سیگنال های غیرطبیعی از مغز دریافت می کنند و می توانند اسپاسم های کنترل نشده ای داشته باشند که بر صدای آنها تأثیر می گذارد.

تزریق بوتاکس به تارهای صوتی عضلات را کمی ضعیف می کند که به نوعی صاف و ثابت بودن صدا کمک می کند.

در حالی که دیس فونی اسپاسماتیک می تواند توانایی ارتباط فرد را قطع کند ، یانگ گفت این شرایط به خوبی به درمان های بوتاکس پاسخ می دهد و می تواند زندگی افراد را تغییر دهد. با این حال ، بوتاکس و انجمن های هالیوودی آن می توانند لکه دار باشند.

بسیاری از مردم “بلافاصله discount این نوع درمان پزشکی را به عنوان لوازم آرایشی تخفیف می دهند ، فقط به این دلیل که شما کلمه ” بوتاکس “را گفته اید.” پزشکان در زمینه های مختلف – مشتاق هستند که چه کاری می تواند برای افرادی که برای انواع مسائل راحت می شوند ، انجام دهد.

4. افتادگی (افزایش بیش از حد)

بوتاکس که معمولاً توسط پزشک گوش ، بینی و گلو تجویز می شود ، می تواند با چند بار تزریق در غدد بزاقی ، لرز زیاد را درمان کند. همانطور که در سایر نقاط بدن انجام می شود ، بوتاکس اعصاب را فلج کرده و از تولید بیش از حد بزاق جلوگیری می کند.

5. تعریق زیاد (هایپرهیدروز) – تزریق بوتاکس برای جلوگیری از تعریق شدید

برای کسانی که تعریق بیش از حد (هایپرهیدروز) زیر بغل ، دست ها ، پاها ، سر یا صورت را تجربه می کنند ، تزریق بوتاکس یک درمان ایمن و موثر است.

در حقیقت ، ثابت شده است که بوتاکس تعریق را در نواحی تزریق شده تا 87 درصد کاهش می دهد. و در موارد تعریق زیاد کف دست (دست) ، بوتاکس تا 90 درصد موثر است.

در حالی که تعریق برای حفظ سطح دمای بدن برای بدن ضروری است ، اما ثابت شده است که درمان های مکرر بوتاکس برای هایپریدروز بی خطر است. نواحی موضعی که تحت تأثیر این عارضه قرار دارند معمولاً فقط درصد کمی از غدد عرق بدن را شامل می شوند.

به عنوان مثال ، زیر بغل دارای کمتر از دو درصد غدد عرق بدن است و ارتباط چندانی با توانایی کلی بدن در تنظیم دما ندارد.

6. میگرن مزمن – تزریق بوتاکس برای درمان میگرن

بسیاری از افرادی که میگرن را تجربه می کنند با تأیید بوتاکس برای درمان میگرن مزمن در سال 2010 خوشحال شدند. افراد در معرض میگرن می توانند ساعت ها حالت تهوع ، حساسیت به نور و درد شدید در سر خود احساس کنند. این همچنین می تواند شامل درد در عضلات پوست سر باشد.

پزشکان می توانند با استفاده از بوتاکس به شقیقه های پشت گردن و در پایه سر ، عضلات ناحیه را شل کرده و درد را تسکین دهند. ناحیه دیگری از درمان می تواند در ناحیه جلوبین یا بین ابروهای شما باشد.

یو توضیح داد: “مردم دریافته اند که بدون دانستن ، آنها اخم می کنند و این به سردرد تنش میگرنی کمک می کند.”

7. فلج بل

فلج بل فلج عصب صورت است که باعث می شود نیمی از صورت آویزان شود. این امر هنگامی تحریک می شود که عصب جمجمه خاصی تحریک شده باشد ، که می تواند در دوران بارداری ، در صورت ابتلا به دیابت ، یا بعد از انتقال ویروس های خاص مانند بیماری لایم رخ دهد.

اگرچه فلج بل معمولاً موقتی است ، اما تزریق بوتاکس می تواند عضله فلج صورت را آرام کند تا به بهبودی کمک کند.

8. بیماری چشم تیروئید

برخی از افراد مبتلا به بیماری گریوز یا پرکاری تیروئید – یک اختلال خود ایمنی که در آن بدن بیش از حد تیروئید دارد – برای پایین آوردن کامل پلک های خود تلاش می کنند.

به طور خاص ، این بیماری را می توان بیماری تیروئید چشم یا بیماری Graves ’eye نامید. در میان افرادی که به بیماری چشمی تیروئید مبتلا هستند ، می توان پلک ها را سفت کرد ، و به این ترتیب چشم های جمع شده یا برآمده ایجاد می شود. پلکهای به اندازه کافی پایین نمی آید تا از سطح چشم آنها محافظت کند و سپس چشم ها به طور ناخوشایند خشک می شوند و زندگی روزمره را مختل می کنند. هنگامی که این اتفاق می افتد ، ما می توانیم بوتاکس را به داخل پلک تزریق کنیم تا عضله ای را که باعث جمع شدن پلک می شود – یا در برابر نیروی جاذبه باز شود – ضعیف کنیم و سپس پلک را نیز رها می کند.

نتیجه گیری در مورد کاربردهای غیرزیبایی بوتاکس

اثرات بوتاکس (و سایر داروهای ساخته شده از سم بوتولینوم ، مانند دیسپورت ، مصپورت یا کنیتوکس ) در افراد مختلف متفاوت خواهد بود.

به طور کلی ، دارو پس از سه تا چهار ماه از بین می رود. این مورد برای اهداف پزشکی و همچنین لوازم آرایشی است. بنابراین ، بوتاکس فقط یک راه حل موقتی برای کاربردهای مختلف آن است.

قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه آیا تزریق بوتاکس درمان مناسبی برای شماست ، همه گزینه ها را با پزشک یا متخصص خود در میان بگذارید.

The post 8 کاربرد پزشکی برای بوتاکس که هیچ ارتباطی با چین و چروک ندارد appeared first on انواع بوتاکس | نمایندگی اصلی فروش.